De zomer komt er weer aan en veel mensen gaan hun zomervakantie plannen hier ben ik dan ook mee bezig. Voor aankomend zomer heb ik mijn bestemmingen in gedachten en ben ik opzoek naar de juiste vliegtickets. Ik heb al vele mogelijkheden bekeken en zou via dit forum graag wat extra hulp kunnen gebruiken.
Dit zomer(eind juni begin juli) kan ik rond de 25 dagen op vakantie en wil ik gaan rondreizen in Azië. Ik zou willen beginnen in Kuala Lumpur om 2 dagen vrienden te bezoeken. Vanaf Kuala Lumpur wil ik doorvliegen naar Yangon of Mandalay in Myanmar om daar ruim 2 weken te reizen. Vervolgens wil ik vanaf één van deze vliegvelden in Myanmar doorreizen naar Indonesië (Bali) om daar in een week mijn reis rustig af te sluiten.
Aangezien er 1001 vlieg opties zijn en verschillende tickets heb ik jullie hulp nodig. Vlieg ik van Amsterdam naar Kuala Lumpur en vanuit Bali terug naar Amsterdam (met bijv. Malaysian Airlines / KLM) en zorg ik voor vliegtickets door Azië (denk aan AirAsia, TigerAir, Jetstar)? Of is een RTW ticket een optie ?
Door mij gevonden verschillende opties:
AMS=Amsterdam
KUL=Kuala Lumpur
RGN=Yangon
DPS=Bali
AMS-KUL-DPS-AMS rond de €750 (via Kilroy Travels) Azië reizen zelf regelen
AMS-KUL-RGN-RGN-DPS-DPS-AMS rond de €1880 (via Kayak)
AMS-KUL-RGN-RGN-DPS-DPS-AMS rond de €1980 (via Momondo.com)
KUL-RGN-RGN-DPS rond de €820(via Momondo.com)
KUL-RGN-RGN-DPS rond de €220 (via Jetstar.com) exclusief bagage en lange vliegtijden
Wat zijn jullie ervaringen ?
Hulp bij vliegtickets Azië zomer 2015
Re: Hulp bij vliegtickets Azië zomer 2015
Ik zou voor optie 1 gaan. Optie 2 en 3 zijn echt te duur!
Houd wel rekening met de Ramadan en het suikerfeest. Voor Thailand en Myanmar zal het misschien de prijzen niet opdrijven, maar wel voor Maleisie en Indonesie.
(Ik vind trouwens dat je erg veel wilt in 25 dagen. Alleen in Myanmar kan je je makkelijk 4 weken vermaken, en daar is ook strand.)
Houd wel rekening met de Ramadan en het suikerfeest. Voor Thailand en Myanmar zal het misschien de prijzen niet opdrijven, maar wel voor Maleisie en Indonesie.
(Ik vind trouwens dat je erg veel wilt in 25 dagen. Alleen in Myanmar kan je je makkelijk 4 weken vermaken, en daar is ook strand.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Hulp bij vliegtickets Azië zomer 2015
Bedankt Jenny daar gaat mijn voorkeur ook naar uit. Het is inderdaad wel redelijk wat om in die tijd te doen, eerst Myanmar is plannen en misschien kan ik nog wat vakantiedagen toevoegen om wat langer te kunnen reizen.