Net rijbewijs gehaald - mag ik meteen rijden in Oz?
-
Net rijbewijs gehaald - mag ik meteen rijden in Oz?
Ik heb een maand geleden mijn rijbewijs gehaald. Ik dacht dat ik gewoon meteen kon rijden in Australie daarmee, maar toen hoorde ik opeens een gek verhaal dat ik een half jaar moest wachten? :s Niet toch?
Ik weet dat auto huren enz. niet zal gaan maar dat hoeft ook niet. Gewoon puur rijden - in een koop auto van iemand anders die daar woont.
Ik weet dat auto huren enz. niet zal gaan maar dat hoeft ook niet. Gewoon puur rijden - in een koop auto van iemand anders die daar woont.
Re: Net rijbewijs gehaald - mag ik meteen rijden in Oz?
Dat is een goede vraag, maar volgens mij is het alleen als je gaat huren dat als je binnen een half jaar je rijbewijs gehaald hebt dat je dan nog niet mag huren. Maar weet dus niet of het voor kopen van een auto geldt. Wat ze wel hier hebben is een soort van L en P bordje die je op de auto moet plakken of achter het raam moet zetten als je gaat lessen (L) of als je een tijdje je rijbewijs hebt het andere bordje (P) erop moet doen, dacht dat je die iets van 2 of 3 jaar in of op je auto moet hebben. Misschien is dat ook wel geldig voor Nederlanders? Misschien moet je de ambassade maar eens mailen of bellen hierover? 

- bolletjeom
- Reisexpert
en een internationaal rijbewijs halen! en ik weet dus niet of de ANWB die uitgeeft als je zo kort je rijbewijs hebt. Dat zou je even na moeten vragen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Hi!
Huren gaat inderdaad niet lukken. Soms stellen verhuurbedrijven een leeftijdslimiet plus een aantal jaren je rijbewijs.
Hoe het met een auto kopen zit weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet wel dat de premies van de verzekeringen voor de auto goedkoper worden boven je 25ste levensjaar. Waarschijnlijk ben je onwijs veel geld kwijt aan de verzekeringen.
Dat met de L en P platen is inderdaad zo. Het eerste half jaar rijd je met L-platen daarna een jaar Red P-platen en daarna nog een jaar Green P-platen. Maar dit geldt volgens mij alleen als je in Australie je rijbewijs wilt halen. Ook als nederlander zijnde.
Het is zeker wel verstandig als je de australische ambassade even belt hier over. Zij kunnen je precies vertellen het in elkaar zit.
Vergeet niet je internationale rijbewijs aan te schaffen!!! Deze kost ongeveer 13 euro en kun je halen bij de ANWB. Dit rijbewijs moet je altijd laten zien als je wordt aangehouden o.i.d. Er wordt vrijwel nooit naar je nederlandse rijbewijs gevraagd maar deze moet je wel bij je hebben!
Succes!
Huren gaat inderdaad niet lukken. Soms stellen verhuurbedrijven een leeftijdslimiet plus een aantal jaren je rijbewijs.
Hoe het met een auto kopen zit weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet wel dat de premies van de verzekeringen voor de auto goedkoper worden boven je 25ste levensjaar. Waarschijnlijk ben je onwijs veel geld kwijt aan de verzekeringen.
Dat met de L en P platen is inderdaad zo. Het eerste half jaar rijd je met L-platen daarna een jaar Red P-platen en daarna nog een jaar Green P-platen. Maar dit geldt volgens mij alleen als je in Australie je rijbewijs wilt halen. Ook als nederlander zijnde.
Het is zeker wel verstandig als je de australische ambassade even belt hier over. Zij kunnen je precies vertellen het in elkaar zit.
Vergeet niet je internationale rijbewijs aan te schaffen!!! Deze kost ongeveer 13 euro en kun je halen bij de ANWB. Dit rijbewijs moet je altijd laten zien als je wordt aangehouden o.i.d. Er wordt vrijwel nooit naar je nederlandse rijbewijs gevraagd maar deze moet je wel bij je hebben!
Succes!
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Neen dat valt best mee, ik ben 23 en ik ben voor het hele jaar $250 kwijt.
Dat is zelfs in Nederland niet eens mogelijk, je moet gewoon even goed kijken welke maatschappijen er beschikbaar zijn voor jongeren. Die hebben namelijk aantrekkelijke aanbiedingen. Volgens mij heet de verzekering waar ik nu bij zit iets van just-cars. 

-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Das inderdaad een koopie! Heb ook andere berichten gehoord. Dus kwestie van goed snuffelen!
Maar waarschijnlijk heb jij niet net je rijbewijs? Maar al een aantal jaar in je bezit? Daar zijn de premies ook afhankelijk van.
Cheers
Maar waarschijnlijk heb jij niet net je rijbewijs? Maar al een aantal jaar in je bezit? Daar zijn de premies ook afhankelijk van.
Cheers
Dat klopt inderdaad, heb hem dan ook al sinds mijn 18e.
Dat moest ik ook invullen, je moet ook nog wat andere dingen invullen zoals schade-vrije-jaren en die dingen. Maar dan nog denk ik dat het mee zal vallen als je net je rijbewijs hebt, je moet gewoon goed bij verschillende maatschappijen zoeken en vergelijken. 
En voor de record het is niet verplicht om er één te nemen, maar uiteraard wel strengste aan te raden om het te doen. Want als je een ongeluk maakt dan kan het zo zijn dat je voor de rest van je leven blijft betalen voor een ongeluk.

En voor de record het is niet verplicht om er één te nemen, maar uiteraard wel strengste aan te raden om het te doen. Want als je een ongeluk maakt dan kan het zo zijn dat je voor de rest van je leven blijft betalen voor een ongeluk.

-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Er is er altijd wel een te vinden die goedkoop is 
Maar dat je moet verzekeren dat is inderdaad 1 ding wat zeker is, het zal je net overkomen zeg!
Cheers

Maar dat je moet verzekeren dat is inderdaad 1 ding wat zeker is, het zal je net overkomen zeg!
Cheers