Rondreis Maleisië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: 3,5 week Maleisie

Bericht door lisette-van-beek »

Ik ben het eens met de reactie hierboven. 6 dagen borneo is niet te doen. Ik had 2,5 week nodig voor een klein gedeelte van Sabah (oost/noord Borneo).
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Jacky010

Bericht door Jacky010 »

Ik zat er wel aan te denken om alleen Burnei te doen, niet heel het eiland over..
Of is dat juist leuk?
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Borneo en Brunei zijn twee verschillende landen totaal niet met elkaar te vergelijken. Waarom wil je alleen maar voor brunei die (dure) vliegreis maken? Het is een stad waar velen na 2 dagen wel uitgekeken zijn.
josopreis
Reiziger

maleisie vliegveld

Bericht door josopreis »

Hoi,

Ik oktober ga ik een maand naar Nepal vanwaaruit ik wil gaan vliegen op Kualalumpur rond 1 november.

Nu zijn er twee opties.

* Vliegticket duur (260) waarbij ik om zeven uur s ochtends aankom op KUL, en dus een mooie tijd is.
* Vliegticket 'goedkoop' (150) waarbij ik of om vier uur s nachts, of om kwartover tien s avonds aankom.

Het scheelt nogal wat, echter vraag ik me af of het praktisch is om op de 'goedkope' tijden nog naar de stad te trekken en mijn hostel te zoeken.

Aangezien ik ook totaal niet bekend ben in Maleisie en ik vrij weinig reiservaring heb, heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Het boeken kan ik wat dit tripje betreft denk ik het beste bij voorbaat doen toch? Ook ivm het verkrijgen van mijn visum? Ben bang als ik langer wacht dat het alleen maar duurder wordt, en ik weet wel al zeker dat ik naar maleisie wil na nepal.

Alvast bedankt!
Michelle89
Reisexpert

Re: maleisie vliegveld

Bericht door Michelle89 »

Die goedkope tijden zijn prima te doen. Bij het vliegveld staat een hele rij taxi's die niet duur zijn en je naar je hotel kunnen brengen. Gewoon het adres meenemen en zij weten het dan wel (en zo niet, dan bellen ze wel iemand die het weet, zoals ik had).
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

De goedkope tijden zijn inderdaad prima.
Vanaf de splinternieuwe KLIA2 terminal (voor lowcost maatschappijen) is het ongeveer een uurtje met de taxi naar het centrum van KL. Beneden is een prepaid taxi desk waar je voor ongeveer 75RM ('s nachts misschien iets meer?) een betrouwbare taxi hebt. Vanaf de gewone KLIA terminal weet ik het niet, maar die ligt wat dichter bij de stad, dus zal goedkoper zijn.

Stel je hostel/hotel wel op de hoogte van je aankomst buiten kantooruren, dan zorgen ze dat de eventuele nachtportier op de hoogte is.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Bedoel je het visum voor Maleisië of voor Nepal? In Maleisië krijg je bij aankomst een gratis visum voor 90 dagen.

Bird, liggen de "international" KLIA 1 en de "domestic" KLIA 2 terminals tegenwoordig niet in het zelfde gebouw?

Ik heb laatst een hele nacht doorgebracht op KLIA 2 en er rijden de hele nacht door inderdaad méér dan genoeg taxi's.
Soms kun je ook een pick-up regelen vanuit je hotel/hostel.
Mocht je die eerste nacht meteen je bed in willen rollen, staat er direct naast de luchthaven een Tune hotel. Die hebben heel soms geweldige aanbiedingen (als je vliegt met AirAsia krijg je geloof ik ook nog korting). Ook liggen er een paar hostels in de buurt van de luchthaven, dan kun je eventueel de volgende dag de stad in.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Zoals al vaker is aangegeven, het goedkope ticket ia prima te doen. Ik heb hetzelfde gedaan in januari.. Kwam ook om 22:15u aan in KL vanuit Kathmandu en kon toen nog makkelijk met de bus (10RM ongeveer geloof ik) naar Central station.. daar staan dan weer allemaal taxi's klaar die je naar je hotel kunnen brengen.. Wij gingen naar Bukit Bintang en volgens mij kostte dat nog 25RM.
De monorail rijdt helaas vanaf 00:00u niet meer, maar deze optie was prima te doen!
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
josopreis
Reiziger

Bericht door josopreis »

Ah bedankt allemaal...

ik bedoelde idd het visum Nepal. (dertig dagen, dus aangezien ik op 2 oktober aankom 'moet' ik op 31 oktober echt weg???) Wanneer ik ook op 1 november weg kan zou ik denk ik eerder die vlucht dan nemen, is weer dertig euro goedkoper.

Ik las later ook de optie van de 'klia express' (de trein). Dit zou ook om vijf uur 's ochtends al rijden dus ik denk dat ik zorg dat ik om vier uur s nachts aankom, dan de trein pak, en vanaf centrum een taxi naar het hostel.

groetjes!
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Travelator schreef:Bird, liggen de "international" KLIA 1 en de "domestic" KLIA 2 terminals tegenwoordig niet in het zelfde gebouw?
Nee, er is sinds mei dit jaar een nieuwe lowcost terminal ter vervanging van de LCCT (zo'n lettercombi ongeveer?). Supermooi gebouw, maar een stuk verder uit het centrum.
KLIA1 is voor de normale airlines en KLIA2 voor de lowcost. Tenminste, ik had begrepen dat de verdeling zo was?
Hoe dat zit met domestic en internationaal weet ik niet. Ik kwam uit de Filipijnen met AirAsia binnen op KLIA2.

De KLIA Express is inderdaad ook een goede optie, stuk goedkoper dan de taxi ook.
josopreis
Reiziger

Bericht door josopreis »

En vanaf de klia2 is de klia express ook te makkelijk te gebruiken...?

Weet daarnaast iemand of het erg is dat ik een vlucht op 1 november terug neem, en dat dus mijn visa een dag verloopt?

Kan ik dit van te voren aangeven of is zo'n boete wel 'te doen' ?

Groetjes
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Een overstay van een visum is strafbaar. In sommige landen staat er een gevangenisstraf op. Aan jou de keus of je voor een paar tientjes dat risico wilt nemen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
josopreis
Reiziger

Bericht door josopreis »

Check. Helder! :-)
Tineke

Route 3 weken Maleisië

Bericht door Tineke »

Hallo allemaal,

Volgende week vertrek ik met mijn vriend voor een kleine 3 weken naar Maleisië, waar wij gaan backpacken. In verband met hoogseizoen, ramadan en het suikerfeest heb ik alvast geprobeerd een route te maken. Deze is als volgt:

Dag 1: 17 u aankomst in Kuala Lumpur
Dag 2: Rustdag KL
Dag 3: KL- Melaka
Dag 4: Melaka- Singapore
Dag 5: Singapore
Dag 6: Singapore- Kota Bahru (vlucht) - Perhentians
Dag 7: Perhentians
Dag 8: Perhentians
Dag 9: Perhentians
Dag 10: Perhentians- Kota Bahru
Dag 11: Kota Bahru- Taman Negara
Dag 12: Taman Negara
Dag 13: Taman Negara- Cameron Highlands
Dag 14: Cameron Highlands
Dag 15: CH-Langkawi
Dag 16: Langkawi
Dag 17: Langkawi- Kuala Lumpur (vlucht)
Dag 18: Kuala Lumpur
Dag 19: Vertrek Kuala Lumpur- NL

Is dit schema haalbaar? In verband met de ramadan en het suikerfeest hebben we ervoor gekozen om eerst richting Singapore te gaan, en tijdens het suikerfeest op de Perhentians te verblijven.
Heeft iemand ervaring met de Perhentians tijdens het suikerfeest? Zal het nodig zijn om voor deze periode alvast iets te reserveren?
Het schijnt dat je vanuit de Perhentians dan met de jungletrein naar Taman Negara kunt, dit lijkt ons wel erg leuk. Iemand die daar ervaringen mee heeft?
Dan vragen we ons nog af of je in één dag van Cameron Highlands naar Langkawi kunt reizen.

Alvast bedankt!
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Re: Route 3 weken Maleisië

Bericht door Bird »

Ja, het is haalbaar.
Ja, het is flink haasten.
Nee, het is niet relaxed.

Wat denk je in een halve dag Melake te gaan zien? Of in één dag Taman Negara of Cameron Highlands?
En dan nog helemaal omhoog naar Langkawi om Penang over te slaan (juist zo mooi!). Ik denk dat het wel kan in een dag, maar het wordt een laaaange dag.
Als je aan het eind nog ergens een dag (want meer is het in je planning niet) strand wilt, zou ik vanuit CH naar pulau Pangkor gaan, veel minder ver reizen. Maar dan mis je nog Penang.

Mij werd aangeraden op de Perhentians (in elk geval op Besar) iets te reserveren, maar ik kwam er een paar weken geleden zonder suikerfeest al niet eens tussen. Ik heb ze dus overgeslagen.

Hou er ook rekening mee dat bussen (en vluchten) over twee weken echt volgeboekt zijn aan het einde van de Ramadan. Hou daar in je planning rekeninng mee, dat je soms ergens een dag extra moet blijven.
Plaats reactie