Reisplan Taiwan, heb je suggessties ?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
gerrit3362

Reisplan Taiwan, heb je suggessties ?

Bericht door gerrit3362 »

Eigenlijk weet ik nog niet veel en misschien daarom trekt het mij aan. Wie kan mij wat meer vertellen : trekkings, stranden, slaapplaatsen, musea en andere leuke gekke dingen
colonel
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Reisplan Taiwan, heb je suggessties ?

Bericht door colonel »

Gerrit leuk dat je plannen hebt om in Taiwan te gaan reizen. Vorig jaar heb ik het zelfde gedaan en eerlijk gezegd ter plekke heb ik het meeste bedacht qua steden en ho(s)tels. Heb je al ideeën en of hoelang je daar wil blijven ?
Taiwan is een geweldig land wat na mijn beleving nog niet heel veel reizigers kent. Ook kun je door het hele land heerlijk eten op de verschillende 'night markets' en is de omgeving gewoon weg super mooi. De vele tempels en de 'night markets' maakten voor mij het Aziatische gevoel.

Ik verbleef drie weken in Taiwan, in die weken heb ik het hele eiland rond gereisd zowel per openbaar vervoer als liftend.
In Taiwan is het openbaar goed te doen en vertrekken er geregeld treinen naar de volgende stad. En waar de trein niet verder gaat pak je de bus.(bijvoorbeeld in het zuiden). Ik heb een TR PASS aangeschaft voor een x aantal dagen. Een ideale manier van rondreizen wat mij betreft. Vanaf Taipei ben ik via het westen naar het zuiden (Kenting) afgereisd. Ik houd er van om als reiziger in de buurt te zijn van andere reizigers en zoek daarom altijd een hostel wat aan mijn voorkeuren voldoet. Soms is het praten met handen en voeten wel een vereiste. Je volgende bestemming op een papiertje in het Mandarijn laten opschrijven kan best handig zijn. De mensen zijn in Taiwan zijn wel zo vriendelijk om een verdwaalde toerist te helpen (spreek uit eigen ervaring).

Mijn hoogte punten van Taiwan:
-Taipei: ronddwalen in deze heerlijke stad, de tempels(Longshan Temple), Yangmingshan National Park, Shilin Night market.
-Taichung: Berg Dakung.
-Tainan: Sunet Platform, Tempels.
-Kenting: Stranden, night markets, scooter rijden door de geweldige omgeving.
-Taitung: In de buurt ligt SanXiandai, een mooie plek voor zonsopgang en geweldige fietsroutes.
-Hualien: Taroko Gorge National Park

En er is natuurlijk zoveel meer te zien in dit mooie land, hopelijk kun je hier wat mee. Veel zul je ter plekke pas tegenkomen of ontdekken, maar dit maakt het lekker avontuurlijk en spannend.

Matthijs
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Taiwan is inderdaad geweldig, een mooi kijkje van hoe China geweest had kunnen zijn zonder Mao. Ik ben in 2012 enkele dagen in Taipei geweest, en eind vorig jaar anderhalve week in Taipei, Tainan en Kaohsiung. Alles per trein gedaan, werkt perfect en niet duur, ik heb ook geen pas daarvoor gebruikt. Binnen Taipei heb ik wel een Taipei Easycard gebruikt voor de metro.

Hoogtepunten (naast de door Colonel genoemde zaken):
  • Taipei:
    - Chiang Kai-shek Memorial Hall
    - National Revolutionary Martyrs' Shrine (wisseling van de wacht!)
    - Ximending ('s avonds!)
    - Raohe Night Market (wat mij betreft nóg beter dan Shilin)
    - Miniatures Museum of Taiwan
    - Taipei 101
    - Confucius Temple & Baoan Temple
    - Dihua Street
    - Daan Forest Park (weekend!)
    - 228 Peace Memorial Park
    - dagtrip Pingxi Branch Line (en dan op de terugweg even langs Keelung voor de Miaokou Night Market!)
    - dagtrip Danshui
  • Tainan:
    - tempels, tempels en nog eens tempels! Doe geen moeite om een specifieke tempel te zoek, gewoon ronddwalen...
    - Nederlandse historie: Fort Provintia (Chikhan Tower) en Fort Zeelandia (Anping Fort)
    - Old Tait & Co. Merchant House & Anping Tree House
    - Da Dong Night Market (alleen op maandag, dinsdag en vrijdag, op andere dagen kan je naar de Hua Yuan Night Market)
    - 1967 City Central Hotel
  • Kaohsiung:
    - Lotus Lake met de diverse bizarre tempels
    - Qijin District (fort en lighthouse op de berg, lekker vis eten!)
    - Ruifeng Night Market (mijn favoriet, en sowieso veel leuker dan de bekendere Liuhe Night Market)
Communicatie kan soms inderdaad wel lastig zijn, vrijwel niemand spreekt Engels, maar mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam. In Kaohsiung ben ik zelfs ergens een winkel in gesleurd, een van de meisjes die daar werkte bleek Engels te studeren, maar had het al drie weken met niemand kunnen spreken. Kopje thee erbij, lekkere hapjes erbij, en vooral een hoop lol gehad. En ook met eten kwam het altijd wel goed, op night markets kan je sowieso meestal aanwijzen wat je wilt, maar ook anders kom je er ook meestal wel uit. En in het zeldzame geval dat iets een keer tegenvalt, eten in Taiwan is meestal spotgoedkoop.
gerrit3362

Bericht door gerrit3362 »

Hi Matthijs !

Dank je wel voor je reactie !!!
Samen met een andere reactie op mijn vraag heb ik nu een goede basis van waar ik heen kan gaan en wat er in ieder geval allemaal is te zien en te doen. Door omstandigheden heb ik twee maanden vakantie. De eerste maand ga ik naar Japan, die keus was snel gemaakt en vervolgens wilde ik iets heel anders maar wel in Azië. Niet zo bekend en toch wel uitdagend +/-. Taiwan is het geworden.
Jou informatie, kort en krachtig is hierbij welkom.

groet gerrit
colonel
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door colonel »

Hoi Gerrit,

Goed om te horen dat je wat aan mijn informatie hebt gehad. Nu hopen op een fijne en avontuurlijke vakantie in Taiwan. Mocht je nog meer informatie willen of kunnen gebruiken, dan kan ik je van deze voorzien. Geniet in ieder geval zoveel mogelijk van je reis in Japan en Taiwan.

Matthijs
Plaats reactie