Advies roadTrip Nederland naar Budapest, wie helpt mij?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
GerbenKoning

Advies roadTrip Nederland naar Budapest, wie helpt mij?

Bericht door GerbenKoning »

Beste lezers,

Mijn naam is Gerben en ik ga voor het eest een roadtrip maken *O*.

Wij hebben 15 dagen een vrij luxe camper weten te bemachtigen en vertrekken in juli richting Budapest. Wij vertrekken vanuit Driebergen en zullen in oostelijke richting gaan varen.

Wie kan mij informatie geven over de volgende onderwerpen.
Tolwegen (vignet)
Bereikbaarheid grote steden ( Praag, Krakau, Bratislava, Budapest )
Wildkamperen ( in hoe verre dit verantwoord veilig kan)
Roadtrip tricks and tips
Leef kosten in deze landen, denk aan benzine prijzen en kosten van eten en drinken.

Heeft iemand een soort gelijke reis gemaakt door het oostblok en wat zijn jullie ervaringen daarin? ~O>
Kuess
Wereldreiziger

Re: Advies roadTrip Nederland naar Budapest, wie helpt mij?

Bericht door Kuess »

Ik heb ooit eens een soortgelijke reis voorbereid (uiteindelijk niet in 1x gedaan maar langer de tijd genomen voor verschillende landen - Alleen voor Krakau en omgeving had ik al een week nodig). Wat ik erg praktisch vond was de anwb routeplanner. Deze geven een schatting van brandstof kosten per route die je invoert. Ze baseren die prijs op actuele brandstofprijzen. Ik heb daar toendertijd een excel document voor aangelegd om de totaal kosten te schatten. En anders kun je altijd de afstand berekenen en deze lijst gebruiken: http://www.brandstofprijzen.info/brands ... europa.php

Los daarvan is oost Europa vergeleken met ons behoorlijk goedkoop. In Krakau betaal je ongeveer 2 euro voor een halve liter bier en in Praag 2,40 voor een halve liter. Maar kijk eens bij de reisinfo op deze site :) Al je bestemmingen hebben een Geld en Budget artikel dat up-2-date is.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ho ... si422.html

Daarnaast is het ook een heel erg mooi gebied. Menig persoon hier zou het absoluut aan raden te gaan. Diezelfde personen zouden wel vraagtekens zetten bij 15 dagen voor deze 4 steden en de reistijd er tussen. De kans dat je uiteindelijk langer op een plek blijft hangen en dus niet uit komt is redelijk aanwezig :D
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Plaats reactie