Meest gestelde Thailand visum vragen
Re: visum Thailand
Hier zal je het antwoord op je vraag vinden denk ik: voorbeeld-visumaanvraag-thailand-t3279.html
Re: Wat invullen voor verblijf bij visumaanvraag Thailand?
Ik zelf had gewoon ingevuld dat ik ging backpacken. Thailand is een land wat elk jaar duizenden backpackers op bezoek krijgt. Oftewel ze zijn het wel gewend en zullen je daarmee gewoon een visum geven.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
-
Re: Vraagje Visum Thailand
Hallo,
Dan heb ik ook een vraagje!
Ik vind het nogal onduidelijk welk visum ik moet aanvragen voor Thailand.
Ik land 2 april in Thailand, blijf hier 3 weken en vertrek daarna naar Laos voor 3 weken, daarna Vietnam voor 4 weken(hier heb ik al een visum voor) , daarna Cambodja voor 2 weken en dan weer richting Bangkok (alles over land) en vlieg 1 juli weer terug naar Nederland.
Welk visum heb ik nodig voor Thailand?
Bij voorbaat dank voor uw tijd.
Met vriendelijke groet,
Deniece Hilberink
Dan heb ik ook een vraagje!
Ik vind het nogal onduidelijk welk visum ik moet aanvragen voor Thailand.
Ik land 2 april in Thailand, blijf hier 3 weken en vertrek daarna naar Laos voor 3 weken, daarna Vietnam voor 4 weken(hier heb ik al een visum voor) , daarna Cambodja voor 2 weken en dan weer richting Bangkok (alles over land) en vlieg 1 juli weer terug naar Nederland.
Bij voorbaat dank voor uw tijd.
Met vriendelijke groet,
Deniece Hilberink
Voor bezoek 1 zijn 2 mogelijkheden:DenieceHilberink schreef: Ik vind het nogal onduidelijk welk visum ik moet aanvragen voor Thailand.
1. je krijgt zodra je landt op BKK een visumvrije entree voor 30 dagen. Als je dit wilt, moet je zorgen dat je een vliegticket het land uit hebt omdat je anders het risico loopt dat je het vliegtuig niet in mag.
2. Heb je geen ticket het land uit? Dan moet je voor vertrek in NL een visum aanvragen
Voor bezoek 2 zijn er 3 mogelijkheden:
1. Je komt Thailand in over land en krijgt een visumvrije entree van 15 dagen. Vlieg je binnen die 15 dagen? Mooi!
2. Vlieg je niet binnen 15 dagen? Dan kun je je visum verlengen als je in Thailand bent.
3. Geen zin in te verlengen? Dan kan je ook voor aankomst in Thailand een visum van 30 dagen aanvragen, bijvoorbeeld in Cambodja
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
Super voor je snelle reactie!
Ik regel het liefst van te voren mijn visum, dan een vliegticket te boeken naar een buurland. Maar welk visum heb ik dan nodig? Gekeken naar hoelang ik blijf?
Ik regel het liefst van te voren mijn visum, dan een vliegticket te boeken naar een buurland. Maar welk visum heb ik dan nodig? Gekeken naar hoelang ik blijf?
Ik denk dat je het jezelf moeilijker wilt maken dan nodig is. Vanaf het moment dat je na Cambodja Thailand weer in reist, zitten er meer dan 15 dagen tussen? Als ik snel tel kom je 24 juni Thailand weer in. Dat is dus minder dan 15 dagen. MAW: je hoeft helemaal geen visum aan te vragen.
Waarom die moeite allemaal doen als het niet hoeft?
Waarom die moeite allemaal doen als het niet hoeft?
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
-
Mijn vraag gaat niet om wanneer ik thailand weer binnenkom via cambodja, dit doe ik inderdaad gewoon met die 15 dagen.
Maar welk visum heb ik nodig om binnnen te komen aangeizen ik 2 april heen en 1 juli terugvlieg. Heb ik dan aan een visum voor 60 dagen genoeg?
Toeristen visum met 1 entry: ''U mag met dit visum maximaal 60 dagen aaneengesloten verblijven in Thailand vanaf de dag van binnenkomst. ''
Maar welk visum heb ik nodig om binnnen te komen aangeizen ik 2 april heen en 1 juli terugvlieg. Heb ik dan aan een visum voor 60 dagen genoeg?
Toeristen visum met 1 entry: ''U mag met dit visum maximaal 60 dagen aaneengesloten verblijven in Thailand vanaf de dag van binnenkomst. ''
Je moet het idee van 1 visum los laten
De eerste keer dat je Thailand inreist krijg je een 30 dagen visum. Je verlaat Thailand echter. Het moment dat je Thailand weer inreist krijg je een nieuw 15 dagen visum (omdat je over land binnen komt).

De eerste keer dat je Thailand inreist krijg je een 30 dagen visum. Je verlaat Thailand echter. Het moment dat je Thailand weer inreist krijg je een nieuw 15 dagen visum (omdat je over land binnen komt).
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
-
Jenny schreef:Voor bezoek 1 zijn 2 mogelijkheden:DenieceHilberink schreef: Ik vind het nogal onduidelijk welk visum ik moet aanvragen voor Thailand.
1. je krijgt zodra je landt op BKK een visumvrije entree voor 30 dagen. Als je dit wilt, moet je zorgen dat je een vliegticket het land uit hebt omdat je anders het risico loopt dat je het vliegtuig niet in mag.
2. Heb je geen ticket het land uit? Dan moet je voor vertrek in NL een visum aanvragen
Voor bezoek 2 zijn er 3 mogelijkheden:
1. Je komt Thailand in over land en krijgt een visumvrije entree van 15 dagen. Vlieg je binnen die 15 dagen? Mooi!
2. Vlieg je niet binnen 15 dagen? Dan kun je je visum verlengen als je in Thailand bent.
3. Geen zin in te verlengen? Dan kan je ook voor aankomst in Thailand een visum van 30 dagen aanvragen, bijvoorbeeld in Cambodja
Maar welk visum heb ik dan nodig om binnnen te komen aangeizen ik 2 april heen en 1 juli terugvlieg. Heb ik dan aan een visum voor 60 dagen genoeg?
Lees nog eens rustig alle informatie op dit forum nog een keer. Dan zie je dat er meerdere keren vermeld staat dat als je 3 weken in Thailand blijft en dan naar Laos gaat, dat je dan het land in komt met een visum van 30 dagen wat vooraf in NL aangevraagd is.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Hallo ,
Als je overland binnen komt krijg je een visum voor 15 dagen .
Wij bleven 3 dagen langer en moesten 1500 bath p.p. betalen en dat is veel geld dus pas op !
mvg
Henenem.
Wij bleven 3 dagen langer en moesten 1500 bath p.p. betalen en dat is veel geld dus pas op !
mvg
Henenem.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Je krijgt als je overland binnenkomt een visumvrije entree van 15 dagen. geen visum.HENENEM schreef:Hallo ,
mvg
Henenem.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Nieuwe limiteringen visumvrije entree Thailand
Thaise immigratie is bezig de interpretatie van de regels te herzien. Dit leidt momenteel tot enkele elkaar snel opvolgende veranderingen.
Het laatste nieuws is nog niet helemaal bevestigd, maar het lijkt erop dat iemand die visumvrij binnenkomt via land dat nu maximaal 1x kan doen, daarna is een visum vereist. Daarnaast is aangekondigd dat vanaf 12 Augustus ook voor entrees via de lucht slechts 1x een visumvrije entree wordt gegeven.
Degenen die plannen hadden om meerdere keren visumvrij binnen te komen zou ik adviseren het nieuws hierover goed in de gaten te houden.
Het laatste nieuws is nog niet helemaal bevestigd, maar het lijkt erop dat iemand die visumvrij binnenkomt via land dat nu maximaal 1x kan doen, daarna is een visum vereist. Daarnaast is aangekondigd dat vanaf 12 Augustus ook voor entrees via de lucht slechts 1x een visumvrije entree wordt gegeven.
Degenen die plannen hadden om meerdere keren visumvrij binnen te komen zou ik adviseren het nieuws hierover goed in de gaten te houden.
Re: Nieuwe limiteringen visumvrije entree Thailand
Enig idee waarom ze dat doen?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Nieuwe limiteringen visumvrije entree Thailand
Om illegaal werken tegen te gaan.Tikva schreef:Enig idee waarom ze dat doen?