Naar Indonesie met peuter
Naar Indonesie met peuter
Hoi, begin volgend jaar willen we met onze dochter van dan bijna 2 naar Indonesië. Eerst op familiebezoek naar Jakarta en daarna nog 2,5 week met z'n drieën. We zijn al op Bali geweest (Noordkust en Ubud) en het lijkt me leuk om een ander deel van Indonesië te ontdekken. Wie weet een leuk gebied om 2,5 week te verblijven, en dat geschikt is voor kleine kinderen?
Re: Naar Indonesie met peuter
Wil je een plek om 2,5 week te blijven of meerdere plekken. Op zich is Java (als je toch al op Jakarta bent) prima met een klein kindje. Kies bijvoorbeeld een relaxt hotel in Yogja en/of Solo city. In de ochtend de stad en omgeving bekijken en in de middag aan het zwembad.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Hoi Tikva,
Bedankt voor je reactie!
We zijn ook al in Yogyakarta geweest (+ Bromo en Ijen) op Java. Een ander deel van Java is inderdaad misschien leuk om te gaan ontdekken! Ik zou denk ik het liefst een vaste basis willen hebben, waar het relaxt is om te zitten met een peuter, en van daaruit uitstapjes willen maken. Ik heb geen ervaring met andere Indonesische eilanden en weet ook niet hoe kindvriendelijk het is. Heb jij (en anderen) een idee?
Bedankt voor je reactie!
We zijn ook al in Yogyakarta geweest (+ Bromo en Ijen) op Java. Een ander deel van Java is inderdaad misschien leuk om te gaan ontdekken! Ik zou denk ik het liefst een vaste basis willen hebben, waar het relaxt is om te zitten met een peuter, en van daaruit uitstapjes willen maken. Ik heb geen ervaring met andere Indonesische eilanden en weet ook niet hoe kindvriendelijk het is. Heb jij (en anderen) een idee?
Ik heb aardig wat Indonesische eilanden bezocht, maar bij een aantal zet ik vraagtekens bij de kindvriendelijkheid. Ik heb zelf geen kids, dus misschien zit ik er naast 
Mijn eisen zouden denk ik zijn:
- schoon hotel, bij voorkeur met zwembad
- warm water
- gevarieerde uitstapjes in de directe omgeving
(- goed medische faciliteiten dichtbij?)
Hetgeen wat het eerst in me opkomt zijn Bali en Java, waarbij ik op Java zou kiezen voor Yogya.
Sumatra, Sumba en Alor zouden afvallen (van de plekken die ik bezocht heb). Op Sulawesi is misschien de omgeving van Rantepoa geschikt, maar ik zou m'n kind niet bloot willen stellen aan een begrafenisceremonie.
Op Flores is Labuan Bajo misschien een optie. Dagje met de boot varanen kijken, dagje strand en wat uitstapjes naar de directe omgeving. Maar om je daar 2 weken te vermaken? Idem voor Lombok. In de stad zelf is niet zo veel te doen. Dan denk ik toch echt aan Bali of Yogya.

Mijn eisen zouden denk ik zijn:
- schoon hotel, bij voorkeur met zwembad
- warm water
- gevarieerde uitstapjes in de directe omgeving
(- goed medische faciliteiten dichtbij?)
Hetgeen wat het eerst in me opkomt zijn Bali en Java, waarbij ik op Java zou kiezen voor Yogya.
Sumatra, Sumba en Alor zouden afvallen (van de plekken die ik bezocht heb). Op Sulawesi is misschien de omgeving van Rantepoa geschikt, maar ik zou m'n kind niet bloot willen stellen aan een begrafenisceremonie.
Op Flores is Labuan Bajo misschien een optie. Dagje met de boot varanen kijken, dagje strand en wat uitstapjes naar de directe omgeving. Maar om je daar 2 weken te vermaken? Idem voor Lombok. In de stad zelf is niet zo veel te doen. Dan denk ik toch echt aan Bali of Yogya.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie