van Belize City naar Guatamala City

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Iw_verwijderd

van Belize City naar Guatamala City

Bericht door Iw_verwijderd »

Hoi!

Ik zou graag met de bus van Belize City naar Guatamala City gaan. Ik vroeg me nu vooral of of er een directe bus is of dat ik ergens zou moeten overstappen? En waar koop ik dan bustickets enz?Oh en ik ben een 24jarige vrouw alleen, is dit veilig?
Bedankt!
Erik
Site Admin

Re: van Belize City naar Guatamala City

Bericht door Erik »

Van Belize City naar Guatemala City is een heel eind. Je kunt van Belize City naar Flores met de public transport bus die er ongeveer 5-6 uur over doet. Daarna kun je van Flores naar Guatemala City, weet alleen niet hoe lang dat ongeveer duurt ik dacht ongeveer 8 uur. Kosten hiervoor zijn erg laag.

Er wordt aangeraden om in ieder geval in Guatemala overdag te reizen en zeker alleen overdag te reizen in Guatemala City. Zelf zou ik dit ook aanraden, misschien wel juist als alleen reizende vrouw.

Houd er ook rekening mee dat de rit om wat voor reden dan ook langer kan duren. Bijvoorbeeld omdat je achter een trage vrachtwagen zit of omdat er gewoon niet zo snel gereden wordt. Ook maakt het nogal uit of je de lokale bus neemt of een mini-van (dit zou heel wat tijd van je rit kunnen afsnoepen).

Je koopt je kaartje bij een busstation.
Plaats reactie