Schengenvisum voor vriendin

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
ehouse
Reisexpert

Schengenvisum voor vriendin

Bericht door ehouse »

Hallo iedereen,

Binnenkort ga ik terug naar mijn vriendin in Vietnam, nu denk ik eraan om haar hier naar België in zomervakantie te laten komen. Hiervoor zou ik dan dan voor kortverblijf visum voor de shengenzone gaan. Ik heb hiervoor al de nodige informatie opgezocht op de website van de ambassade en de fod vreemdelingenzaken en al ook een email naar het consulaat gestuurd voor verduidelijking.

Nu vraag ik of hoe mensen hiermee ervaringen hebben? Het is niet alleen een berg papieren die in orde moeten komen, maar hoe moeilijk of makkelijk geven ze een visum als alle papieren in orde zijn?

Ik heb schrik omdat mijn vriendin weliswaar gewerkt heeft en gestudeerd, maar nu niks doet. Mijn moeder neemt wel een tenlasteneming aangezien ik zelf nog student ben.
maw. wat zijn jullie ervaringen hiermee?

mvg,

ehouse
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Schengenvisum voor vriendin

Bericht door stevenl »

Grote angst is dat ze in Belgie blijft, dus je moet haar binding met Vietnam aannemenlijk maken: kinderen, huisbezit, grondbezit, werk. Hoe minder ze heeft hoe moeilijker ze doen.

Dat ondanks een garantstelling van je moeder. Jij studeert, zij doet niets. Als ze ook geen bezit heeft wordt het moeilijk.

Hoe vaak hebben jullie elkaar gezien en voor hoe lang?
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Ja daar vrees ik ook voor. In december een maand, en binnenkort zie ik haar tweeeenhalve week. Daarnaast dagelijks contact.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Interessant topic. Zeker ook omdat ik nu zelf een Schengen visum wil gaan regelen samen met m'n Laotiaanse vriendin. Nederland heeft geen ambassade in Laos en we moeten dus naar de Franse ambassade. Die Franse ambassade heeft geen website in het Engels of Laotiaans en Frans beheers ik of mijn vriendin helaas niet.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen ehouse. Veel succes!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

LaosFan schreef:Interessant topic. Zeker ook omdat ik nu zelf een Schengen visum wil gaan regelen samen met m'n Laotiaanse vriendin. Nederland heeft geen ambassade in Laos en we moeten dus naar de Franse ambassade. Die Franse ambassade heeft geen website in het Engels of Laotiaans en Frans beheers ik of mijn vriendin helaas niet.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen ehouse. Veel succes!
Ambassade waar je heen moet wordt met name bepaald door je reisbestemming. Als het voornaamste doel van jullie reis Nederland is moet ze naar de Nederlandse ambassade in Bangkok, niet naar de Franse ambassade in Laos. Visum moet worden aangevraagd voor de hoofdbestemming.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Deel van de reactie van de Nederlandse ambassade in Thailand:
Voor visumaanvragers welke in Laos wonen en naar Nederland willen, kunnen inderdaad een aanvraag indienen bij de Franse ambassade te Vientiane.
Dat op mijn vraag of het in Bangkok of Vientiane moet gebeuren. Vandaar dus dat we naar Vientiane zullen moeten. Men heeft dat uitbesteedt. Staat ook (in het Frans, ik kan er wel iets uithalen) op de site van de Frans ambassade in Laos (Vientiane).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

LaosFan schreef:Deel van de reactie van de Nederlandse ambassade in Thailand:
Voor visumaanvragers welke in Laos wonen en naar Nederland willen, kunnen inderdaad een aanvraag indienen bij de Franse ambassade te Vientiane.
Dat op mijn vraag of het in Bangkok of Vientiane moet gebeuren. Vandaar dus dat we naar Vientiane zullen moeten. Men heeft dat uitbesteedt. Staat ook (in het Frans, ik kan er wel iets uithalen) op de site van de Frans ambassade in Laos (Vientiane).
Nieuw voor mij, bedankt voor de update.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Voor mij was het ook nieuw.

Inmiddels is het visum geregeld. Het had nog veel voeten in de aarde maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. Het heeft met wel veel geld gekost, maar het is niet anders.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

LaosFan schreef:Voor mij was het ook nieuw.

Inmiddels is het visum geregeld. Het had nog veel voeten in de aarde maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. Het heeft met wel veel geld gekost, maar het is niet anders.
Mooi, gefeliciteerd.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

stevenl schreef:
LaosFan schreef:Voor mij was het ook nieuw.

Mooi, gefeliciteerd.
Bedankt! We zijn er blij mee.
Plaats reactie