Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

Het is niet mijn eerste diploma, dus betaal ik bijna 8000 euro collegegeld. Daarnaast moet ik onbetaald verlof nemen, waardoor ik inkomsten misloop. Dan gaat het hard.

Volgende week krijg ik te horen of ik op mijn school in Gouda kan blijven, en voor hoeveel uur. Ik denk dat het wel goed zit, maar het blijft een beetje spannend
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Wat naar van je pols Jenny, dat het zo lang duurt. En ik hoop van harte dat je in Gouda kan blijven.
Sander, jij liever dan ik zo van hot naar her vliegen ;)

Verkiezingen zijn door "mijn" partij gewonnen in mijn stad. Uniek om de grootste te zijn. Betekent ook dat ik niet voor niets al die uren in campagnes heb gestopt. Heel gek dat ik nu ineens niet meer daar mee bezig hoef te zijn. Heb ik weer tijd voor andere dingen :P
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Jenny, echt vervelend van je pols! Hoop dat het snel wat beter gaat!
Menasil: Gefeliciteerd!

Ik ben er net achtergekomen dat op een vlucht die ik heb genomen, waarschijnlijk de vlucht van KL naar Bangkok (al 1,5 maand geleden), iemand door m'n bagage is gegaan...
M'n duikshirtje is gestolen! Echt mega-balen, want daar was ik onwijs blij mee! Geen rash shirt, maar iets dikker, zodat ik ook in wat kouder water kan duiken zonder wetsuit.
Ook is m'n setje met steriele naalden opengemaakt... Beiden zaten diep weggestopt in m'n rugzak, omdat het geen dingen zijn die ik vaak gebruik, daarom merkte ik het nu net pas.
Misschien is er nog wel meer gestolen, maar dat heb ik dan nog niet gemist haha
Lekker dan... Als je de douane al niet meer kan vertrouwen...?
Gelukkig heb ik echt waardevolle spullen altijd in m'n kleine rugzak. Vraag me af of ze daar naar op zoek waren...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Dat ze je tas open hebben gemaakt ivm de naalden vind ik te begrijpen. Dat er dingen zijn verdwenen zijn is natuurlijk gewoon zwaar vervelend. Helaas zul je altijd van die klootzakken blijven houden, ook bij de douanne. Misschien dat je nog een e-mail naar de maatschappij kunt sturen. Niet dat het jou veel zal helpen, maar als ze meer klachten krijgen kan er misschien een onderzoek gestart worden.
Laatst gewijzigd door Erik op 21 mar 2014 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: :)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@travalator: Zeer vervelend dat er spullen gestolen zijn en ook gewoon niet prettig dat iemand in je prive kijkt. Enfin, dat terzijde, ik ben gewoon nieuwsgierig. Als je het nu merkt, hoe komt het dan dat je met zekerheid zegt dat het op die vlucht gebeurt is? Waarom niet op de bus, in een hostel,...??
Travelator
Reisexpert

zaratoestra schreef:@travalator: Zeer vervelend dat er spullen gestolen zijn en ook gewoon niet prettig dat iemand in je prive kijkt. Enfin, dat terzijde, ik ben gewoon nieuwsgierig. Als je het nu merkt, hoe komt het dan dat je met zekerheid zegt dat het op die vlucht gebeurt is? Waarom niet op de bus, in een hostel,...??
Haha In de bus houd ik mijn bagage altijd als een havik in de gaten en als iemand in m'n kamer had ingebroken, hadden ze wel wat anders gepikt. Ik slaap nooit in hostels, heb altijd privé kamers en mijn telefoon is zo'n voorwerp dat me echt letterlijk gestolen kan worden, dus die laat ik altijd in m'n kamer slingeren zonder hem te verstoppen of zo. Denk dat ze die eerder zouden pikken dan een duikshirtje dat helemaal onderin m'n tas verstopt zit : )

Maar ik ben er alweer overheen, hoor. Ach, het zijn maar spullen...
Heb ik weer een reden om een nieuw, nog mooier shirtje te vinden!
Ik had vooral even last van de gewaarwording dat er inderdaad iemand door m'n tas -en dus m'n privé spullen- was gegaan...

De zon schijnt! Het is een mooie dag! Hoe is het met je zenuwen??
Mocht je nog vragen hebben over Sulawesi, hoor ik het wel, hè?

Travelator
Reisexpert

Zara, wat is ook alweer jullie route? Vliegen jullie op Thailand? En wanneer vertrekken jullie ook alweer? Heb al even gezocht in je berichten, maar dat werd zo'n klus, dat ik het nog maar een keer vraag...
Mochten jullie nog naar Thailand gaan, komen we elkaar misschien nog wel ergens tegen!

zaratoestra
Reisexpert

Travelator schreef:Zara, wat is ook alweer jullie route? Vliegen jullie op Thailand? En wanneer vertrekken jullie ook alweer? Heb al even gezocht in je berichten, maar dat werd zo'n klus, dat ik het nog maar een keer vraag...
Mochten jullie nog naar Thailand gaan, komen we elkaar misschien nog wel ergens tegen!
Siem,

Wij vertreken komende woensdag. Om 8 u komt een vriend ons ophalen om naar de luchthaven te gaan. Tot 3 of 4 april blijven we in Bangkok en Kanchanaburi en dan vliegen we door naar Perth. Een kleine 3 maand West-Australie en dan terug naar Azie. Op 22 juni landen we op Bali, vanaf dan staat alles open. Maar we zouden graag enkele van onderstaande doen: Sumatra, Sulawesi, LOmbok, Flores, Sumba, Sabah, Sarawak, Myanmar. Hier waren we nog niet. Misschien vasteland Maleisie en Zuid-Thailand. Of nog een maandje naar China ofzo. Goedkope vluchten van BKK naar Hong Kong. Enfin, we zien wel.
De zakken zijn gepakt, onze persoonlijke spullen op een lege kamer gestockeerd (we verhuren ons huis), net frietjes gegeten bij mama en papa. Onze poes verhuust dinsdag naar mijn ouders.
Ik ben in vergelijking met vorige keer helemaal rustig, al vind ik het best 'zot' om opnieuw te vertrekken. Ik ervaar het nu helemaal anders dan de eerste keer. Ben rustiger, geniet nu meer!! ZAlig
Ik zou het super vinden om elkaar wel eens te zien!! Pintje, zonnetje, ... Wie weet!!!
zaratoestra
Reisexpert

ZOzo, het avondje voor vertrek...tot snel vanuit nog warmere oorden.

Groetjes Ellen aka Zara :-)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Heel veeeeeeel plezier Ellen!! :)

Zo bijna is de drukte weer teruggekeerd in Den Haag ;) Ik zeg het met opzet zo. Want de afgelopen dagen met de NSS was het behoorlijk rustig! Geen mens op straat, langs de Koningskade fietsen zonder auto's te zien. Behalve agenten en wat delegaties. Vanmorgen nog per ongeluk een afzetting gepasseerd die niet goed was afgezet. En dat helikoptergeluid boven je huis went wel :P

Vandaag eens gezocht naar schilders voor lekkage herstellen. Pff, zo moeilijk. In ieder geval wel de papieren voor de verzekering op de bus gedaan. offerte komt later wel.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Veel plezier gewenst, Ellen!

Ik moet nog een maandje geduld hebben voor m'n trip naar Moldavië, maar ik hoor de laatste dagen toch een paar berichten die me niet zo aanstaan: Transnistrië ziet blijkbaar een Krim-scenario ook wel zitten. Nu ben ik niet zo bang dat we dan midden in de rotzooi komen te zitten, mocht het echt gaan rommelen dan verwacht ik dat Djoser überhaupt niet het risico zal nemen dat gebied in te gaan. Wat ik uiteraard wel heel jammer zou vinden, want dat was nou juist wat me zo boeide aan het land. Kloosters en gigantische wijnkelders zijn ook best leuk, maar er gaat toch niks boven zo'n communistisch bandietenstaatje...

Maar goed, ondertussen ook alweer met de volgende plannen bezig, ik ben al bijna 4 maanden niet meer in Japan geweest, de heimwee slaat toch toe :@ . Ben daarom nu toch bezig met een reis wederom in de zomer, met uiteraard weer diverse festivals. Vooralsnog op het programma: Goshogawara Tachineputa, Noshiro Yuka Tanabata, Hakodate Minato Matsuri en de topper maar tegelijk ook nog de grootste puzzel: Soma Noma Oi.

Waarom die laatste zo'n puzzel is? De paar hotels in dat stadje zitten uiteraard al lang vol, de spoorlijn ten noorden van Soma is nog altijd niet hersteld van de schade van de aardbeving in 2011, de spoorlijn ten zuiden van Soma loopt dwars door het afgesloten gebied rond de kerncentrale, en van de bussen die er dan wel schijnen te rijden vanuit Sendai of Fukushima snap ik vooralsnog geen jota...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Goede reis, Ellen!

Wizz, jouw voorbereidingen en afwegingen zijn altijd geweldig om te lezen. Zo anders dan ik ;)

Vandaag een spannende dag. Ik krijg te horen of ik m'n baan in Gouda houd en of m'n hand ver genoeg genezen is om geen nieuwe brace nodig te hebben...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Omdat ik vooraf al zoveel uitzoek? Of toch omdat ik teleurgesteld zou zijn als ik niet naar dat communistische bandietenstaatje zou kunnen? :+

Maar hopelijk twee keer goed nieuws voor jou vandaag!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik vind het ook leuk om te lezen, ook omdat ik zo meer leer over bestemmingen die ik niet zo goed ken haha ;)

Ik duim voor je Jenny!

Ik mag komende uren niet werken. Want ik krijg een nieuwe werkomgeving.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Nou, mocht je ooit nog naar wat festivals in Japan willen, ik heb inmiddels een lijst opgesteld van meer dan 350 matsuri verspreid over heel Japan. Dat zijn ook voor mij nog ruim 340 redenen om vaker naar Japan te gaan :P
Plaats reactie