tips voor welke plaatsen in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
DemiBroeders

tips voor welke plaatsen in Australië

Bericht door DemiBroeders »

Hey
Ik ga in juli/augustus voor 2 maanden naar Australië.
Nu wou ik vragen welke plaatsen echt de moeite waard zijn om naartoe te gaan, aangezien ik niet genoeg tijd heb om alles te zien.
Ik kom aan in Sydney en dacht eraan om ook naar Melbourne en The Red Centre te gaan. Voor de rest wou ik eens horen wat jullie als tip geven.
Ook als jullie leuke tours weten hoor ik het graag !

Alvast bedankt
Kims
Reisexpert

Re: tips voor welke plaatsen in Australië

Bericht door Kims »

Hi,

Je zit midden in de Australische winter en die kan in het Zuiden flink koud en guur zijn. En in de woestijn heb je dan regelmatig vorst maar wel mooie dagen. Als je meer van het warme weer bent, zou ik richting de tropen gaan daar is het dan het hoogseizoen omdat de winter in de tropen het mooist is.

Als je onder reisinformatie -> Australie kijkt, kun je veel informatie vinden over verschillende plekken. Bedenk je wat je graag zou willen. Warmte, kou, Oostkust, Westkust, Noorden, etc. En dan kun je specifiek per regio bekijken wat je wil. Het is de moeite waard om een reisgids aan te schaffen.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Taan
Vakantieganger

Bericht door Taan »

Melbourne is mijn favoriete stad, maar het is er wel fris in de winter. Als je het wat warmer wilt kun je beter in het noorden zitten, bijvoorbeeld Queensland. Tips voor daar? Fraser Island was mijn hoogtepunt in Queensland. Natuurlijk ook de Whitsundays niet skippen. In Queensland is genoeg te zien en te doen (en geld uit te geven haha). Je kunt ook richting Darwin en dan Kakadu en andere uitstapjes doen (van daaruit door naar Uluru?). Ben ik zelf (nog) niet geweest maar lijkt me ook een prima optie in die periode. En wat minder toeristisch dan de oostkust.
RensHoomans
Vakantieganger

Bericht door RensHoomans »

ik het 2,5 maand geleden The Rock Tour gedaan vanuit Alice Springs, 3 dagen en twee nachten in de woestijn, slapen onder de sterrenhemel! dan bezoek je naast Uluru ook Kata tjuta en Kings Canyon! ik vond dat de leukste tour die ik gedaan heb in Australie:)

In Melbourne kan je bijna niet onder The Great Ocean Road uit, ik heb die met een tour gedaan. maar als je de mogelijkheid hebt, zou ik kijken of je een auto of camper met iemand kunt huren daar, dan kan je meer zien en heb je meer tijd..

Als je in Sydney kan je wellicht naar de Blue Mountains gaan, die in november nog in brand stonden, de afgebrande gebieden bezoek je met een tour toch niet. Trouwens, in dat gebied rijden pendelbussen, die je van wandelpad naar wandelpad brengen, dus als je met de trein naar Katoomba zou gaan dan kan je meer zien, voor minder geld:) ik heb de tour toen geboekt terwijl me al meer mensen de trein aan hadden bevolen, en heb spijt dat ik 110 dollar aan de tour uit heb gegeven, ipv 30 of 40 dollar op eigen gelegenheid. maar als je alleen reist is een tour misschien leuker..

Ook kan je in sydney naar Bondi Beach gaan, daar kan je mooie wandelingen maken of van het strand genieten. Ik ben toen ook naar Manly gegaan met de ferry, dan zie je sydney vanuit het water en kan je mooie foto's maken!

Ik weet niet hoe je route is, maar ik vond Cairns ook leuk, mooie rainforests en t Great Barrier Reef! zoals @Taan al aangeeft, Fraser Island is ook top!

Succes ermee!

Groetjes Rens
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Als echte Cairns-fan zeg ik natuurlijk: Cairns :) Met Port Douglas, Daintree, Cape Trib, Atherton Tablelands.. Of Brisbane, gecombineerd met bv. North Stradbroke Island. Kijk maar eens bij de artikelen voor meer informatie!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Lianne2207
Reiziger

Bericht door Lianne2207 »

Het is in de Australische winter inderdaad koud in het zuiden. Ik zou lekker naar het noorden gaan. Echte aanraders vond ik Frasier Island en Whitsunday Islands. Brisbane vond ik persoonlijk niet heel veel aan. Cairns is een leuk relaxed stadje, van hieruit kun je ook mooie tours boeken om op het great barrier reef te snorkelen/duiken.
Globetrotter10

Bericht door Globetrotter10 »

Pfff er zijn zoveel mooie plekjes in Australie... Beetje moeilijk te zeggen aangezien ik niet weet waar je van houdt (natuur, stappen, relaxen, site seeing...). Natuurlijk te beginnen in Sydney; Opera House, Darling Harbour, Manly Beach (vanaf de ferry ook mooi uitzicht Opera House etc.), Blue Moutains, Whitsundays must do is boottrip, Cairns euh tja als je van stappen houdt, kunt beter naar Port Douglas, Daintree en Cape Tribulation gaan. Verder vond ik de outback pas echt een Australie ervaring; met de camper van Darwin naar Melbourne, beginnend bij Berry Spring, Litchfield Park, Katherine (Edith Falls), etc etc etc en uiteraard Alice Springs, West McDonnell National Park, de Olgas, Uluru etc etc etc. Great Ocean Road. (etc etc etc omdat ik me niet alle namen herinner). Dat was pas echt Australie! Maar ieder zijn smaak!
Plaats reactie