Darwin?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
zaratoestra
Reisexpert

Darwin?

Bericht door zaratoestra »

Op 23 juni leveren we onze campervan in in Darwin. We zullen dan enkele dagen in Perth doorgebracht hebben, 3 weken per camper van Perth naar Esperance en zo terug. En vervolgens 7.5 week van Perth naar Darwin.
We willen binnenkort een vlucht boeken van Darwin naar Bali, ticketprijzen in die periode zijn hetzelfde van prijs, maar we vroegen ons af hoeveel dagen in Darwin door te brengen? En of dit een grote meerwaarde biedt aan onze reis.
Om je een idee te geven. Bangkok vonden wij een toffe stad, Singapore, Hong Kong ook, Barcelona ook :-)
Wellington in NZ vonden we leuk, ondanks het feit dat we er jammer genoeg maar 1 dag bleven.
Auckland vond ik niets aan en Madrid ook niet.
Je kan geen enkele stad natuurlijk met een andere vergelijken maar zouden we nog enkele dagen in Darwin verblijven? Of direct, diezelfde avond nog als het kan doorvliegen naar Bali?
Het enige wat ik nu wel wens te doen in Darwin is dat Aboriginal Museum (maar we hebben als alles goed gaat ook een tijdje rond Alice Springs doorgebracht en heb 2 jaar terug reeds de afdeling aboriginal art in Sydney museum bezocht)

Nog belangrijke info: ik verjaar op 24 juni, dus de dag nadat we onze camper ingeleverd hebben. Op zich niet zo speciaal maar ik wil wel ergens leuk zijn. Dus Darwin of Bali??
Kims
Reisexpert

Re: Darwin?

Bericht door Kims »

Hi,

Het ligt eraan wat je wil zoals bij elke plek.
Darwin is geen echte mooie stad maar er is genoeg te doen voor een paar dagen mocht je willen. De verschillende markten zijn erg leuk, het museum interessant, de uitgaansstrip leuk voor een avondje stappen, goeie restaurantjes, mooie stranden en Casuarina shopping mall heeft veel winkels waar je misschien wel aan toe bent na weken in de Outback. Darwin heeft veel geschiedenis qua wereldoorlogen, erg interessant. Ik zou er misschien op z'n minst een dag of 2 doorbrengen om de sfeer op te snuiven.

En realiseer je wel dat er niet zoiets is als de Aboriginalcultuur. Er zijn honderden stammen met allemaal verschillende talen, gebruiken, kenmerken, uiterlijken en gewoontes. Je kunt bijvoorbeeld de Aboriginal culturen in de woestijn of aan de Oostkust totaal niet vergelijken met die in alle verschillende delen van het Noorden.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
zaratoestra
Reisexpert

Bedankt voor je toelichting Kims
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik vond Darwin (10 jaar geleden!!) een erg leuk stadje. Niet te druk, maar wel eea te doen. Geen idee hoe het nu is natuurlijk.
Heb destijds nog 2 maanden in Throb Nightclub gewerkt : )
Leuk Leuk Leuk!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Ik vond Darwin leuk en gemoedelijk. De laatste keer in 2010 vond ik het een stuk drukker en toeristischer geworden. Vond ik zelf minder leuk. Aan de andere kant heb je veel leuke plekken (wat kims ook al aangeeft), dus ook in 2010 hebik genoeg leuke dingen gedaan;-) blijft altijd lastig om te kiezen. Ik zou volgens mij liever even een dagje blijven, beetje bijkomen, maar ja, iedereen is anders.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Travelator schreef:Heb destijds nog 2 maanden in Throb Nightclub gewerkt : )
Leuk Leuk Leuk!
Hilarisch! Erg leuke plek om te stappen! *O* *O* *O*
zaratoestra
Reisexpert

Dames,
Bedankt voor jullie ervaringen ivm Darwin met mij te delen. Ik heb voor de 'winst' gekozen en besloten om bij het inleveren van onze camper direct door te vliegen naar Bali.
Op die manier sparen we direct 220 euro uit aan een goedkoper vliegticket en hebben we ook nog 'winst' doordat we onze accommodatie en onkosten in Darwin niet moeten betalen. Darwin is dus voor een volgende keer :-)
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Kims schreef:
Travelator schreef:Heb destijds nog 2 maanden in Throb Nightclub gewerkt : )
Leuk Leuk Leuk!
Hilarisch! Erg leuke plek om te stappen! *O* *O* *O*
Ja, vond ik ook altijd! Lange -en wilde- nachten gehad daar (elf jaar geleden)!
Ach, waar blijft de tijd... *Zucht*
Zou graag even een dansje met je komen maken, Kimmie, maar dat zou wel een heel duur dansje worden...! haha
Maar wie weet komt het er ooit nog eens van.... : )
Die Maleiers snappen er in ieder geval niks van, van dansjes maken...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Travelator schreef:Zou graag even een dansje met je komen maken, Kimmie, maar dat zou wel een heel duur dansje worden...! haha
Maar wie weet komt het er ooit nog eens van.... : )
^O^ :Y *O* *O* *O*

Misschien kom ik anders wel een dansje bij jou maken?? Ha ha...

Ik kom waarschijnlijk (soort van) jouw kant op rond april/mei...

We'll be in touch!
Plaats reactie