Dag Bjorn,
eerst en vooral mijn innige deelneming met je verlies.
Gelukkig heb ik mijn beide ouders nog, maar de gedachte alleen al hen te verliezen doet me verschrikkelijk veel pijn.
Die beslissing zal jij alleen kunnen maken door in je binnenste te rade te gaan.
Is je mame er nog? Heb je nog broer of zussen? Verwacht je mama of broer/zussen steun van je ( en dan bedoel ik niet alleen mentale steun, maar financieel, in het huishouden,???? ) of kan je op reis vertrekken moest je dit wensen.
Het is natuurlijk vreemd van me om te zeggen en ik bedoel het helemaal niet slecht/grof, ook meegerekend dat ik jouw ervaring mbt sterfgeval van een van mijn ouders niet heb.
Maar volgens mij kan je nu helemaal niet helder denken aangezien je papa nog maar enkele dagen geleden gestorven is en je nu vooral bezig bent met allerlei dingen te regelen. De ontreddering, de shock, het gemis zal pas later komen denk ik. Eenmaal het wat rustiger is.
Laat door buitenstaanders je keuze niet beinvloeden. Er zullen altijd mensen zijn die het knap zullen vinden dat je de reis doorzet en 'moedig' bent, terwijl net anderen zullen zeggen dat je geen hart hebt.
Neem even de tijd om het te laten bezinken...en kijk dan hoe je je voelt en hoe je ertegenaan kijkt.
Maar een ding kan ik je wel meegeven: laat het geen vlucht zijn! Want op reis kom je gegarandeerd jezelf tegen. Moeilijk vergelijkbaar maar ben eens voor 2 maand naar Kreta vertrokken op mijn eentje na een relatiebreuk en daar bovenop kwam nog eens dat ik net epileptie kreeg. Dus moest 2 zaken verwerken. Ik heb er de mooiste dagen beleefd, maar ook de slechtste... Ben daar keihard tegen de muur gelopen, afgezien en zeer veel verdriet gehad.
Maar wanneer je alsnog beslist om te gaan reizen en je trekt het mentaal niet, heb je dan gefaald? Nee toch!!! Wat is het ergste dat kan gebeuren dat je vroeger naar huis komt

Even praktisch nu: weet niet of je een ticket hebt waarvan je de terugreis datum kan wijzigen en of je nu een ticket hebt dat je zeer veel kan verlaten (tot je het wel ziet zitten) of een anulatie verzekering.
Maar bovenal veel sterkte in deze moeilijke periode. Ik weet helemaal niet wat je meemaakt - 'tis gewoon kut