Meest gestelde Thailand visum vragen
-
Re: Bewijs nodig na 30 dagen uit Thailand?
Nou ik heb dus wel een ticket terug, maar pas na 4 maanden. Geen bewijs dus dat ik na 30 dagen Thailand verlaat. dat doe ik wel, maar over land naar Laos, met de boot. en wil nu nog geen ticket boeken waar ik vast aan zit. Dus ik denk dat ik maar een goedkoop ticket koop en die niet gebruik. Ik heb een ticket gezien naar Myanmar voor 47 euro, het goedkoopste tot nu toe.
Je moet even een paar dagen wachten er komt weer een air asia sale aan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
Ok fijn, thanks voor de tip! Hoe weet je dat er een aanbieding aankomt?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Je kunt of in Nederland een visum kopen van 60 dagen of een visumvrije entree van 30 dagen krijgen bij aankomst in Thailand.
Voor dit laatste is officieel een vliegticket naar buiten Thauland vereist. Thaise immigratie doet niet moeilijk als je dat niet hebt, de luchtvaartmaatschappij, die verantwoordelijk zijn, mogelijk wel. Je hebt daarom de volgende mogelijkheden:
1. vooraf visum halen bij ambassade/consulaat;
2. visumvrij gaan en vooraf een vliegticket kopen;
3. visumvrij gaan zonder vliegticket en hopen dat alles goed gaat;
4. visumvrij gaan zonder vliegticket en zo vroeg mogelijk inchecken, heb je nu een probleem kun je alsnog op Schiphol een ticket naar buiten Thailand kopen.
Voor dit laatste is officieel een vliegticket naar buiten Thauland vereist. Thaise immigratie doet niet moeilijk als je dat niet hebt, de luchtvaartmaatschappij, die verantwoordelijk zijn, mogelijk wel. Je hebt daarom de volgende mogelijkheden:
1. vooraf visum halen bij ambassade/consulaat;
2. visumvrij gaan en vooraf een vliegticket kopen;
3. visumvrij gaan zonder vliegticket en hopen dat alles goed gaat;
4. visumvrij gaan zonder vliegticket en zo vroeg mogelijk inchecken, heb je nu een probleem kun je alsnog op Schiphol een ticket naar buiten Thailand kopen.
-
Thailand toeristen visum kopen in Chong chom of Chong mek
heeft chong chom border cambodja een guesthouse / bureautje waar ik een toeristen visum voor thailand kopen . of kan ik ook terecht bij chong mek border laos
Re: toeristen visum kopen
Bedoel je de O Smach - Chong Jom grensovergang (als je van siem reap naar surin gaat) in Cambodja? bij alle officiële voor buitenlanders opengestelde grensovergangen kan je een thais visum voor 15dagen aan de grens krijgen. Chong Mek kan zeker.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
heeft chong chom border cambodja een guesthouse / bureautje waar ik een toeristen visum 60 dagen of een dubbele intree voor thailand kan kopen . of kan ik ook terecht bij chong mek border laos
60 dagen kan je niet aan de grens kopen. Begin eens met het lezen van de uitgebreide visuminfo bij de reisinformatie hier op de site.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Dat is een visumvrije entree, een visum kun je alleen bij ambassade/consulaat krijgen (single entry 60 dagen of double entry 2x 60 dagen). Soms kunnen bureaus dit voor je regelen, maar aan de grens zijn je opties typisch erg beperkt.Tikva schreef:Bedoel je de O Smach - Chong Jom grensovergang (als je van siem reap naar surin gaat) in Cambodja? bij alle officiële voor buitenlanders opengestelde grensovergangen kan je een thais visum voor 15dagen aan de grens krijgen. Chong Mek kan zeker.
Abonneren op de nieuwsbrief. En de actie is vandaag (25 nov in azie) van start gegaan. Dus snel boeken.charlotte1988 schreef:Ok fijn, thanks voor de tip! Hoe weet je dat er een aanbieding aankomt?
-
Vraagje Visum Thailand
Hoi!
Even een vraag, ik vlieg binnenkort naar Thailand, maar vertrek redelijk snel de grens over met Cambodja; 08/02 aankomst Bangkok (Visum vrije periode - 30 days) 10/02 vertrek per vliegtuig naar Cambodja. Echter heb ik een retour ticket vanuit Bangkok terug naar Amsterdam op 10/03 (op 06/03 of 07/03 kom ik Thailand via land - Laos weer in) Nou is mijn vraag: (1) is het nu zo dat ik voor de eerste paar dagen een Visum vrij/Visa on arrival krijg van 30 dagen en die weer verloopt op het moment dat ik het land per vliegtuig weer uitga, en ik bij het weer binnentreden van Thailand via Laos over land een 15 days entry visa ontvang? Of (2) blijft de 30 dagen dagen visa on arrival gelden? of (3) moet ik een multiple entry visa van te voren aanvragen?
Er zitten in totaal 31 dagen tussen aankomt en vertrek.
Ik vind het een beetje verwarrend allemaal
Thanks alvast voor de moeite!
Even een vraag, ik vlieg binnenkort naar Thailand, maar vertrek redelijk snel de grens over met Cambodja; 08/02 aankomst Bangkok (Visum vrije periode - 30 days) 10/02 vertrek per vliegtuig naar Cambodja. Echter heb ik een retour ticket vanuit Bangkok terug naar Amsterdam op 10/03 (op 06/03 of 07/03 kom ik Thailand via land - Laos weer in) Nou is mijn vraag: (1) is het nu zo dat ik voor de eerste paar dagen een Visum vrij/Visa on arrival krijg van 30 dagen en die weer verloopt op het moment dat ik het land per vliegtuig weer uitga, en ik bij het weer binnentreden van Thailand via Laos over land een 15 days entry visa ontvang? Of (2) blijft de 30 dagen dagen visa on arrival gelden? of (3) moet ik een multiple entry visa van te voren aanvragen?
Er zitten in totaal 31 dagen tussen aankomt en vertrek.
Ik vind het een beetje verwarrend allemaal

Thanks alvast voor de moeite!
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Vraagje Visum Thailand
Het is heel eenvoudig allemaal.
Voor een vsiumvrije entree (visa on arrival is niet van toepassing voor Nederlanders) is een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen vereist. Heb je dat niet, dan krijg je mogelijk problemen met inchecken.
In jouw geval krijg je dus een visumvrije entree. En als je dan het land weer binnenkomt is dat een nieuwe entree, wat je dus ook weer visumvrij kunt doen. Kom je over land binnen krijg je 15 dagen, door de lucht 30 dagen.
Voor een vsiumvrije entree (visa on arrival is niet van toepassing voor Nederlanders) is een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen vereist. Heb je dat niet, dan krijg je mogelijk problemen met inchecken.
In jouw geval krijg je dus een visumvrije entree. En als je dan het land weer binnenkomt is dat een nieuwe entree, wat je dus ook weer visumvrij kunt doen. Kom je over land binnen krijg je 15 dagen, door de lucht 30 dagen.
-
Super, thanks voor je snelle reactie. Dit is ook wat ik al dacht, maar lees zoveel verschillende termen en verhalen op dit forum, dat ik aan het twijfel gebracht werd.
Laatste vraag; wat is dan het verschil met een double entry visa? Waar zou je dat dan voor aan moeten vragen?
Laatste vraag; wat is dan het verschil met een double entry visa? Waar zou je dat dan voor aan moeten vragen?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Aanvragen bij ambassade in Den Haag of consulaat in Amsterdam.
Een double entry visum is een visum en kost geld. Je hebt dat niet nodig want je kunt gewoon visumvrij binnenkomen, koet je alleen in de gaten houden dat je 15 dagen krijgt bij je laatste entree.
Een double entry visum is een visum en kost geld. Je hebt dat niet nodig want je kunt gewoon visumvrij binnenkomen, koet je alleen in de gaten houden dat je 15 dagen krijgt bij je laatste entree.
Wat invullen voor verblijf bij visumaanvraag Thailand?
wat vul je het best in op je visumaanvraag wanneer je wilt backpakken in Thailand en je niet weet waar je gaat verblijven?