Rara, waar is dit??? (Deel 2)

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Rara, waar is dit??? (Deel 2)

Bericht door bolletjeom »

tja, ik heb zo'n beetje exact dezelfde foto ....dan krijg je dat he?
zo werkt dat met dit spelletje meestal. je herkent het direct omdat je er geweest bent of het is 1 groot gok festijn.
Sorry dat ik deze moest inkoppen maar vond het wel gaaf dat ik zelfs de naam van het dorpje wist 8-)

Bolletje 59
Erik 51
Kohraya 36
Tikva 28
Angrod 14
Hariejak 14
Globeskater 12
Laosfan 11
Martinezwijsen 10
Hildo 6
Evanerp 4
Jmksprangers 3
Kaz 2
mister_missusbos 1
karinmartin 1
Tom83 1
Tessa 1
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

hildo schreef:Als het in brazilie is, dan maar een gokje wagen op Rio de Janeiro.
Klopt, punt voor Hildo. Tsja, voor zo'n makkelijke vraag vind ik zeggen dat het land goed is echt wel genoeg hint :-)

Update: 2 minuten later....zat nog op de vorige pagina, en had niet door dat bolletje alweer een foto van Jenny ingekocht had. @Jenny: ja, voorkennis in het algemeen begint wat irritant te worden idd :-). Vandaar dat ik ook geen punt voor Brazilie wou geven (nou ja, Rio was sowieso makkelijk genoeg)....het zijn vooral die gokpunten die irritant zijn. Niet alleen wat betreft bolletje hoor: ik heb ook nog wat foto's waarvan ik zeker weet dat Tikva ze ook weet. Nou gun ik Tikva af en toe best een puntje hoor, maar als je al weet aan wie je ze gaat weggeven is dat ook niet leuk, toch :? Wat was het nou voor foto die van Rio? Genomen op de top van de suikerbroodberg, maar niet de bekende foto van Copacabana enzo, maar de andere kant op. Je ziet het strand van Flamengo, en verderop de buurt Centro.

Bolletje 59
Erik 51
Kohraya 36
Tikva 28
Angrod 14
Hariejak 14
Globeskater 12
Laosfan 11
Martinezwijsen 10
Hildo 7
Evanerp 4
Jmksprangers 3
Kaz 2
mister_missusbos 1
karinmartin 1
Tom83 1
Tessa 1
bolletjeom
Reisexpert

jammer Erik dat je gokpunten irritant vind en voorkennis ook...doe dan maar niet mee met de volgende foto ;) :P
ra.JPG
ra.JPG (115.92 KiB) 311 keer bekeken
punt voor land en punt voor locatie..of iets in die richting
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:tja, ik heb zo'n beetje exact dezelfde foto ....dan krijg je dat he?
zo werkt dat met dit spelletje meestal. je herkent het direct omdat je er geweest bent of het is 1 groot gok festijn.
Sorry dat ik deze moest inkoppen maar vond het wel gaaf dat ik zelfs de naam van het dorpje wist 8-) \
Het dorp op de foto is geen Bena, maar een dorp een km of 10 verderop. Bena is touristisch, in dit dorp waren (toen wij er kwamen) al 4-5 maanden geen blanken meer geweest. Zelfs onze chauffeur wist het dorp niet te vinden....

Ik reken Bena/Bajawa echter goed, omdat dat het dichtste bij is als je met normale kennis kan komen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Tsja...irritant. Misschien niet helemaal het juiste woord :-). Het wordt gewoon moeilijker om wat te plaatsen af en toe. Zeg nou eerlijk: had je ook gelijk Brazilie geroepen als iemand anders die foto van Rio geplaatst had? Als ik hem dan plaats en er wordt gelijk Brazilie geroepen door iemand die er niet geweest is dan denk ik toch...ahhh, ze zitten wel erg snel in de goeie richting, haha. Vond Sao Paulo van Hariejak wel een suffe gok hoor; ligt nl in het binnenland, hehe.

Eh, die nieuwe foto van jou: is dat wellicht Mitad del Mundo, Ecuador? Ben ik deze keer niet geweest, maar 10 jaar geleden (Ecuador 1 :-) wel.....
bolletjeom
Reisexpert

@erik als jij een foto plaatst denk ik al snel aan zuidamerika maar bij zo'n vage foto kan ik dan nog steeds heel veel kanten op gokken. Het was je beklag over het weer waardoor ik Brazilie heb gegokt.

@Jenny, wij hebben in de buurt van Bena ook andere vergelijkbare dorpjes gezien maar ik heb dus echt een foto die ongeveer gelijk is aan deze van Bena...hahaha...zal eens kijken of ik hem kan vinden

Erik heeft goed gegokt ....voorkennis ?!?!? :P ?!?!? wie zal het zeggen? Had je ook aan Ecuador gedacht als iemand anders de foto had geplaatst??? :X (geintje he?)

Het was dus inderdaad het monument op de evenaar in Ecuador
Bolletje 59
Erik 53
Kohraya 36
Tikva 28
Angrod 14
Hariejak 14
Globeskater 12
Laosfan 11
Martinezwijsen 10
Hildo 7
Evanerp 4
Jmksprangers 3
Kaz 2
mister_missusbos 1
karinmartin 1
Tom83 1
Tessa 1
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Haha, nou ja: dank voor de punten. Nog stiekum op mijn weblog gekeken of ik in Mitad del Mundo geweest was :-)? Nee dus......maar misschien wist je wel dat ik al eerder in Ecuador geweest was. Tsja, lastig die voorkennis maar je kunt het ook niet wissen uit je geheugen als je het weet. Eh.....gokte Hariejak daarom op Sao Paulo? Vorig jaar nl niet in Rio geweest. Deze foto was van mijn Brazilie reis in 2006. Je gokte op Brazilie vanwege het slechte weer? Snap hem niet :-). Op m'n reis vorig jaar alleen in Patagonie wat slecht weer gehad (mag ik niet over klagen *O* ). De laatste 2 weken Brazilie zeker niet....

Ik zal es effe wat anders opsnorren.....hint, hint: dat wordt effe geen Zuid Amerika, haha!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Nieuwe. Omdat ik geen echt heel geschikte foto vond: 3 foto's van dezelfde stad. Punt voor het land en punt voor de stad.
Bijlagen
Rara1.jpg
Rara1.jpg (180.55 KiB) 299 keer bekeken
Rara2.jpg
Rara2.jpg (207.27 KiB) 296 keer bekeken
Rara3.jpg
Rara3.jpg (218.9 KiB) 287 keer bekeken
bolletjeom
Reisexpert

@erik. Ik denk dat hariejak sao paolo gokte omdat ie uit het blote hoofd maar 2 plaatsnamen in brazilie kent ;)
slecht weer...tja, ik weet niet waar jij allemaal slecht weer hebt gehad maar het leek me dat je het in een land met meer kans op slecht weer het er niet speciaal bij zou vermelden dus dacht ik automatisch aan een land wat we allemaal associeren met lekker weer...snap je?

je nieuwe foto's
echt geen idee. ik gok even op Italie
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Zie je, dat maak ik dan telkens mee. Ik heb niets aan mijn voorkennis of reiservaringen. Want telkens als er een foto wordt geplaatst die ik ken, ben ik niet thuis. En dan staat er weer zo een moeilijke :?
Pfff ... ik zeg maar wat: "CENSUUR"

Verdorie ... ik mag niet vals spelen ... anders had ik wéér een punt :(
Net zoals bij die opvallende brug over de Baai van Guanabara, vanaf Suikerberg in Rio :{
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Bij deze laatste (3) foto's heeft denk ik niemand voorkennis hoor. Met zorg uitgezocht :P
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Italië, Milaan?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

hmm, denk ook nog steeds dat het italie is maar ik was voor het laatst in Milaan toen in 18 was dus dat is heeeeeel lang geleden _O-
herken het niet als "de dom" en dat met die ronde toren ook niet. Wel mooie parken in Milaan. wie weet het je het goed Laosfan

voor het geval het niet zo is gooi ik er gewoon nog een wilde gok stad achter aan...... rome?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Milaan is goed. Punt voor bolletje en punt voor Laosfan.
bolletjeom
Reisexpert

wel milaan!!! 0_0 oh, dan word het tijd dat ik er weer eens heen ga :)

Bolletje 60
Erik 53
Kohraya 36
Tikva 28
Angrod 14
Hariejak 14
Globeskater 12
Laosfan 12
Martinezwijsen 10
Hildo 7
Evanerp 4
Jmksprangers 3
Kaz 2
mister_missusbos 1
karinmartin 1
Tom83 1
Tessa 1

ik wil wel een nieuwe foto plaatsen maar ben vanaf zometeen een dagje of 2 naar Brugge. Aan iemand anders de eer dus!
Plaats reactie