Interrail 2013

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
DanielleKathinka
Vakantieganger

Interrail 2013

Bericht door DanielleKathinka »

Hallo allemaal!

Ik heb al vaker hier advies gevraagd over mijn interrail reis, tot nu toe heb ik een definitieve route gemaakt. Die zal ik hieronder plaatsen, daarnaast heb ik nog een aantal vragen die ik daaronder wil zal plaatsen. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. :) De reisdagen heb ik met datum gedaan omdat mijn ouders willen dat ik de dingen vooraf reserveer dit omdat ik 18 ben en alleen ga reizen.

30 Juni.
Vertrek Utrecht Centraal om 08;32. (ICE 105, Reserveren aanbevolen)
Aankomst 14:47 in Basel.

1 Juli.
Vertrek Basel 15:03 (IC 628)
Aankomst 17:42 in Geneve.

2 Juli.
Verblijf in Geneve.

3 Juli.
Vertrek Geneve om 07:42 (EC37, IC665, Reserveren beide verplicht)
Aankomst 13:42 in Genua.

4 + 5 juli.
Verblijf in Genua.

6 Juli.
Vertrek Genua 09:19 (IC 662, Reserveren verplicht)
Aankomst 10:50 in Milaan.

7 + 8 juli.
Verblijf in Milaan.

9 juli.
Vertrek Milaan 17:10(EC 22 (Reserveren verplicht) EN467, reserveren aanbevolen)
Aankomst 10 juli 10:49 in Boedapest.

11 + 12 juli.
Verblijf Boedapest

13 juli.
Vertrek Boedapest 09:25 (EC 170, reserveren aanbevolen)
Aankomst 16:21 in Praag.

14 + 15 juli.
Verblijf in Praag.

16 juli.
Vertrek Praag 10:29 (EC 378)
Aankomst 15:14 in Berlijn.

17 juli.
Verblijf Berlijn.

18 juli.
Vertrek Berlijn 10;34 (IC 146, IC 12554)
Aankomst 16:41 in
Utrecht Centraal.

Mijn vragen zijn;

1. Waar kan ik de treinen vooraf reserveren?
2. In deze landen is het niet gevaarlijk om alleen te reizen toch?
3. Ik had Wenen + Zurich er nog tussen zitten, maar dit zijn erg duren steden en heb ik toch maar geschrapt. Zijn er nog leuke andere alternatieven ik heb in principe nog 2/3 dagen om te reizen.
4. Is dit reisschema haalbaar? De overstaptijden zijn meestal meer als een uur, dus een trein missen zal niet snel gebeuren lijkt mij?
5. Tips over de steden zijn welkom, ik heb de steden bewust gekozen, en andere steden bewust laten afvallen maar
alle tips zijn nog welkom! :)

Alvast bedankt voor jullie hulp. :D
ketting
Reisexpert

Re: Interrail 2013

Bericht door ketting »

Met interrailen zelf heb ik geen ervaring maar met de dagen die je over hebt zou ik zeker nog 1 of 2 dagen extra in Berlijn blijven. Misschien Bratislava of Lubljana als budget alternatief voor Wenen? Maar je hebt al veel steden in korte tijd hoor.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik vind het persoonlijk wel veel, maar als het voor jou goed is, is het prima. Ik zou er echter geen steden meer aan toe voegen, maar ervoor kiezen om in bepaalde steden een dag langer te blijven. Boedapest zou bijvoorbeeld ook in aanmerking komen voor nog een dag.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Je kan een interrail pas kopen bij de treinreiswinkel en reserveringen gratis maken begreep ik. Je betaalt dan nog wel wat extra om de pas daar af te nemen. Ik zou dus, zeker omdat je ouders wat huiverig zijn, alles afnemen bij de treinreiswinkel. Die kunnen je ook adviseren over welke je echt moet reserveren, waar nog toeslagen bij komen e.d. Niet elke trein kan je met je interrailticket gratis reserveren soms moet je toeslagen betalen.

http://www.treinreiswinkel.nl/passen_en ... /interrail

Ik zou de dagen die je over hebt, gebruiken om langer te blijven in steden als Praag, Budapest en Berlijn :) Ik vraag me af of je die overstap in Basel red. Dat is geen probleem als je niet hoeft te reserveren, dan kan je alle nietreserveringsverplichte treinen kiezen erna :)

Ik heb ooit wel eens met de CityNightLiner zo erge vertraging gehad dat ik via het loket moest zorgen dat ik op een latere trein mocht tegen hetzelfde tarief omdat mijn ticket gebonden was aan een bepaalde trein. Die had ik dus gemist.
DanielleKathinka
Vakantieganger

Bericht door DanielleKathinka »

menasil schreef:Je kan een interrail pas kopen bij de treinreiswinkel en reserveringen gratis maken begreep ik. Je betaalt dan nog wel wat extra om de pas daar af te nemen. Ik zou dus, zeker omdat je ouders wat huiverig zijn, alles afnemen bij de treinreiswinkel. Die kunnen je ook adviseren over welke je echt moet reserveren, waar nog toeslagen bij komen e.d. Niet elke trein kan je met je interrailticket gratis reserveren soms moet je toeslagen betalen.

http://www.treinreiswinkel.nl/passen_en ... /interrail

Ik zou de dagen die je over hebt, gebruiken om langer te blijven in steden als Praag, Budapest en Berlijn :) Ik vraag me af of je die overstap in Basel red. Dat is geen probleem als je niet hoeft te reserveren, dan kan je alle nietreserveringsverplichte treinen kiezen erna :)

Ik heb ooit wel eens met de CityNightLiner zo erge vertraging gehad dat ik via het loket moest zorgen dat ik op een latere trein mocht tegen hetzelfde tarief omdat mijn ticket gebonden was aan een bepaalde trein. Die had ik dus gemist.
Bedankt, ik ben inderdaad van plan om naar de treinreiswinkel te gaan. Deze zit in Den Haag en Amsterdam geloof ik?
Ik ga denk ik toch 1 dag voor Brno uittrekken en een dag extra in Berlijn.. Zijn de reserveringen duur als je een interrailkaart hebt?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ze zitten in Leiden en Amsterdam. http://www.treinreiswinkel.nl/contact

Maar je kan ook online het eea regelen.
Welke kosten er aan reserveringen zitten, ligt helemaal aan welke treinen je neemt. Dat kan treinreiswinkel het beste vertellen. Je kan daar ter plekke langs om alles in een keer te regelen. Je kan ze ook mailen met de vraag hoeveel het je gaat kosten in totaal mbt reserveringen en daarna langs gaan.

Online bestellen kan ook en dan moet je wel de goede link hebben want je kan ook pas bestellen zonder reserveringen.
deKort
Vakantieganger

Bericht door deKort »

Wat me meteen opviel bij je schema is dat je erg kort bent in Berlijn en Boedapest! Als je nog dagen overhebt, zou ik hier zeker het verblijf wat verlengen, want in één dag moet je je wel heel erg haasten om 'alles' te zien. In twee dagen kun je wat meer zien, en bovendien wat rustiger aan doen - je hebt immers vakantie toch? ;)
De landen zijn om te reizen net zo veilig als Nederland. Uiteraard kan er altijd wel íets gebeuren, maar let gewoon goed op je spullen en ga 's avonds laat niet naar de meest afgelegen plaatsen en dan zal het allemaal wel meevallen.
Mijn interrailpas heb ik in Utrecht bij het loket van NS Hispeed gehaald, maar als je alles van te voren wilt reserveren lijkt de treinreiswinkel me inderdaad een goede optie.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb tijdens mijn interrail altijd onderweg gereserveerd.. zo snel ik wist wanneer ik verder wilde reizen boekte ik de gewenste trein op het station. De treinreiswinkel weet welke treinen zo vol zijn dat je eerder moet boeken, maar dat was bij mijn reis niet van toepassing.

Houdt er rekening mee dat in sommige landen je best flink vertragingen kunt oplopen waardoor je soms je route moet veranderen of je gereserveerde reis niet meteen kan maken.
Plaats reactie