wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

wat is de volgende bestemming

Bericht door bolletjeom »

Hallo allemaal!

Een vraagje uit pure nieuwsgierigheid aan alle bezoekers van deze site.
Wat is je volgende bestemming????
....en met name de vaste bezoekers! We weten vaak wel waar mensen geweest zijn......maar zijn er al weer toekomstplannen??? (voor de mensen die niet onderweg zijn). Daar ben ik erg benieuwd naar.

Jenny? word het toch Marokko
Evanerp, Erik, Kohraya, Tikva, Sprangers, Martine, Galerius, globeskater. laosfan. Karinmartin. tom en alle anderen.....al plannen?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door Tikva »

6 daagjes Portugal (de algavere) eind November en een weekje skieen (niet dat ik dat kan) met vrienden tussen kerst en oud en nieuw. Echt vakantie 3 wk in Maart of April maar dat zien we dan wel waar we heen gaan.

En jij heb je je visum al
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Eind oktober (en dat is het al bijna *O*) ga ik naar Australië voor een jaar. Heb er al zin in! :Y En als ik terugkom dan wil ik waarschijnlijk hetzelfde jaar of het jaar erop (ligt er natuurlijk aan hoe het allemaal gaat verlopen in Australië...) de Trans Mongolië Express gaan doen. Een aantal mensen die ik ken hebben zoiets afgelopen jaar gedaan en lijkt me ook erg leuk om in een korte tijd om een aantal landen te bezoeken. :)
Ruud
Contacteer:

Bericht door Ruud »

Onze wereldreis start eind november in India en zullen nog naar zuid oost Azie gaan en via Australie naar Zuid Amerika.
Wanneer we terugkomen weten we nog niet waarschijnlijk als de zin of het geld op is. ^O^
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik ga dit jaar nog 2x weg en in't voorjaar 1 of 2x.
Maar als ik zeg waar, dan raden jullie mijn foto's bij Rara ... :6
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik ga eind oktober/begin november een weekendje naar de moezel in duitsland, de enige keer dat hele gezin en alles nog meegaat ;) ben er al supervaak geweest sinds ik baby was ;)

week later ga ik lang weekend naar Berlijn en weer week later een weekendje in Nederland naar Wolvega..

en dan pas in januari weer naar Moskou!

en daarna wss nog erfurt en noorwegen..

lekker allemaal beetje in de buurt dus ;)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

kohraya schreef:Ik ga dit jaar nog 2x weg en in't voorjaar 1 of 2x.
Maar als ik zeg waar, dan raden jullie mijn foto's bij Rara ... :6
Maar die foto's kun je toch pas plaatsen als je terug bent. En dan lezen we die verhalen toch op je weblog ;) . Of....heb je echt geen weblog :-)?

Mijn volgende reizen? Voor een lange reis denk ik aan een rondje Vietnam, Cambodja, en Laos. Ik ben ooit in Thailand geweest en dat was niet mijn land, maar ik moet Azie toch echt eens een 2e kans geven denk ik. En het feit dat het makkelijke, goedkope backpacklanden zijn vind ik ook wel prettig (een mooie, grote kamer, met badkamer voor weinig is toch leuk; begon ik toch een beetje te missen in Chili/Argentinie/Brazilie :-)). Wat ik wel ga missen is dat ik de taal dan niet spreek. Ik spreek liever zelf houtje-touwtje Spaans (valt ook wel mee hoor :) ), dan dat ik naar steenkolen Engels moet luisteren.

Als ik minder tijd heb, wordt het het Oostblok waarschijnlijk. Misschien een rondje Krakow, Bratislava, Praag ofzo. Rusland/Moskou trekt ook wel, maar ze zeggen toch dat Moskou de duurste stad ter wereld is.......?

Een keertje Panama en Noord Colombia (spijt dat ik de caribische kust overgeslagen heb) trekt ook wel, maar eerst maar eens Azie ivm de afwisseling.

Maar eerlijk gezegd wordt wintersport waarschijnlijk de 1e vakantie. Is maar een weekje (voor Oostblok reisje wil ik toch wel 2 weken uittrekken, en hartje winter is ook niet de juiste periode), en begin ik toch ook wel te missen (in 2008 dus niet geweest).
bolletjeom
Reisexpert

@tikva. Nee, nog steeds geen visum. laatste hoop is dat ze zondag werken (in Iran) en we hem maandag kunnen ophalen. Anders wordt het cancellen en dat is een grapje van €400..dus of Iran doorgaat?!?!?!? duimduimduim
Zelfde geldt voor Polen....als ze nu beloven dat het visum later volgende week komt moet ik misschien Polen maar afzeggen....dilemma's
Als we Iran cancellen moeten we op zoek naar een alternatief dat €400 goedkoper is.... tenminste. als we nog even weg willen en met namen Jeroen is wel toe aan vakantie.

In onze langere termijn planning liggen Marokko voorjaar 2009 en een eventueel volgende reis of naar Kenia of naar Suriname.
Maar alles kan altijd veranderen..so time will tell.

@kohraya :6 stom hoor!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

nu ben ik wel onderweg, maar me plan om voor langer dan een jaar te gaan reizen is van de baan.
dit omdat ik terug ga naar mallorca om te werken.
deplanning na het seizoen is:
eind 2009 naar nieuw zeeland en egypte staat ook op de planning voor 2009 of begin 2010.
8-)
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Erik schreef: Als ik minder tijd heb, wordt het het Oostblok waarschijnlijk. Misschien een rondje Krakow, Bratislava, Praag ofzo. Rusland/Moskou trekt ook wel, maar ze zeggen toch dat Moskou de duurste stad ter wereld is.......?
moskou is zeker wel duur denk dat wij 600 euro kwijt zijn voor 5 dagen hadden wij berekend.. maar goed je moet wat als daar je favo schaatstoernooi plaats vind ;)
bolletjeom
Reisexpert

@erik
wij waren €325 kwijt met 2 personen voor 4 dagen moskou...Barcelona was erger *_*
@ron
Weer werken op Mallorca. Beviel het of heb je het geld hard nodig?? maar het blijft een goede manier om veel te reizen!
wanneer begint het seizoen weer? en tot die tijd Afrika??
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Globeskater schreef:
Erik schreef: Als ik minder tijd heb, wordt het het Oostblok waarschijnlijk. Misschien een rondje Krakow, Bratislava, Praag ofzo. Rusland/Moskou trekt ook wel, maar ze zeggen toch dat Moskou de duurste stad ter wereld is.......?
moskou is zeker wel duur denk dat wij 600 euro kwijt zijn voor 5 dagen hadden wij berekend.. maar goed je moet wat als daar je favo schaatstoernooi plaats vind ;)
Doen, tuurlijk! Mooie manier om Moskou te zien. Ik heb bv veel Amerikaanse steden gezien via m'n werk (zie Rara waar is dit?), maar ben er nooit op vakantie geweest :-). 600 Euro voor je favoriete schaatstournooi (WK ofzo) + Moskou zien is natuurlijk leuk! Maar als backpacker wordt je niet vrolijk van een budget van 120 Euro per dag :-)
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ja weer werken omdat ik het geld nodig heb en daar weet wat ik kan sparen, dat weet ik niet van nieuwe zeeland waar ik anders zou gaan werken. + dat ik een leuke salaris verhoging heb gekregen anders had ik het niet gedaan ondanks dat het beviel.
ik begin 20 april weer dus kom rond 25 maart weer naar huis.
en werk dan tot eind oktober en als ik dan besluit het jaar er op weer terug te gaan heb ik 5 maanden vakantie om te reizen.
en dat bevalt me wel.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik ben ook op reis op dit moment en verblijf in Thailand en wij gaan over 1 week weer op reis dit keer naar Maleisie om na een paar dagen voor 6 weken naar Indonesie te gaan en dan op 12 december vliegen we naar Australie Sydney voor de kerst en oud en nieuw.

gr van Moira
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Erik schreef:
Globeskater schreef:
Doen, tuurlijk! Mooie manier om Moskou te zien. Ik heb bv veel Amerikaanse steden gezien via m'n werk (zie Rara waar is dit?), maar ben er nooit op vakantie geweest :-). 600 Euro voor je favoriete schaatstournooi (WK ofzo) + Moskou zien is natuurlijk leuk! Maar als backpacker wordt je niet vrolijk van een budget van 120 Euro per dag :-)

ach ja budget per dag is hoog door kort verblijf en dan de vliegreis en visa zaken en zo regelen en het is WK sprint van schaatsen ;) altijd lekker spannend ;) wat dat betreft is het wel zo hoe langer weg hoe kleiner het budget per dag ;)
Plaats reactie