Corn Islands Nicaragua
-
Corn Islands Nicaragua
Hallo!
Ik vertrek over 3 weken voor 9 weken naar Nicaragua. Ik ga eerst 4 weken een cursus spaans volgen en vervolgens 4 weken vrijwilligerswerk. De laatste week zou ik graag naar de Corn Islands gaan. Ik lees alleen overal dat je maar 13 kg bagage mee mag nemen in het vliegtuig daar naartoe. Heeft iemand hier ervaring mee, en zijn er ergens plekken waar je de rest van je bagage op zou kunnen slaan?
Ik vertrek over 3 weken voor 9 weken naar Nicaragua. Ik ga eerst 4 weken een cursus spaans volgen en vervolgens 4 weken vrijwilligerswerk. De laatste week zou ik graag naar de Corn Islands gaan. Ik lees alleen overal dat je maar 13 kg bagage mee mag nemen in het vliegtuig daar naartoe. Heeft iemand hier ervaring mee, en zijn er ergens plekken waar je de rest van je bagage op zou kunnen slaan?
Re: Corn Islands Nicaragua
Hoi Danielle,
Wij zijn eind 2011 naar de Corn Islands gevlogen. Het aantal kilo's wat je mee mocht nemen was inderdaad beperkt, of het exact 13 kg was weet ik niet meer (maar dat heb je vast uitgezocht). In ieder geval zijn ze erg streng met de kilo's aangaande ruimbagage. De oplossing voor ons was; alle zware dingen in je handbagage. De handbagage wegen ze namelijk niet. Ik had zo'n boodschappentas mee, daar kan ontzettend veel in.
Heel veel plezier daar. Het is een bijzondere wereld.
Wij zijn eind 2011 naar de Corn Islands gevlogen. Het aantal kilo's wat je mee mocht nemen was inderdaad beperkt, of het exact 13 kg was weet ik niet meer (maar dat heb je vast uitgezocht). In ieder geval zijn ze erg streng met de kilo's aangaande ruimbagage. De oplossing voor ons was; alle zware dingen in je handbagage. De handbagage wegen ze namelijk niet. Ik had zo'n boodschappentas mee, daar kan ontzettend veel in.
Heel veel plezier daar. Het is een bijzondere wereld.
Re: Corn Islands Nicaragua
13 kilo is best veel hoor, mijn backpack weegt eigenlijk altijd minder dan dat. Als je heel veel meer hebt moet je je echt afvragen of het wel nodig is. Mocht je toch echt dingen achter willen laten dan zou je talenschool of eventuele gastgezin wel een optie zijn. Veel hostels kan je ook bagage opslaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
duiken Bay Islands of Corn Islands januari
In januari ga ik 3 weken met vakantie in Nicaragua. Nu willen we graag duiken en twijfelen tussen de Corn islands of Bay islands in Honduras? Heeft iemand ervaring met (een van) beide? En is het seizoen geschikt? Verder vroegen we ons af of vanaf Nicaragua op en neer naar Honduras zinvol is met een totale vakantieduur van 3 weken. Anderzijds zijn de corn islands ook zeker dag reizen...
Alle tips zijn welkom!
Alle tips zijn welkom!
Re: duiken Bay Islands of Corn Islands januari
Ervaring met de bay islands (roatan), duiken is daar echt super goed!
Je kunt relatief betaalbaar vliegen van tecigualpa naar roatan, je hoeft dus niet helemaal overland te reizen.
Je kunt relatief betaalbaar vliegen van tecigualpa naar roatan, je hoeft dus niet helemaal overland te reizen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik heb duiken op beide eilanden gedaan en als je de sfeer meetelt, dan vondt ik little corn een stukje gezelliger. Je kunt er naast het duiken ook heerlijk aan het strand liggen zonder andere toeristen en ook kun je op een aantal plekken snorkelen vanaf het strand en leuke vissen zien. Ik heb o.a. een ray vlak voor me uit het zand zien komen en vlak overmij heen zien gaan.
Dank voor jullie reacties. In welk seizoen waren jullie?