Het Australië kletstopic

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Jeroens84
Vakantieganger

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door Jeroens84 »

Oh juist heerlijk die sneeuw en kou. Vind het jammer dat het vanaf zondag weer begint te dooien (waarom ging ik ook alweer naar Australië? :? :P).
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Toen ik afgelopen donderdag na ruim een uur vertraging met de trein en wederom in een sneeuwbui met spekgladde fietspadden op mijn fietsje zat, kwam ik tot één duidelijke conclusie: "Nog één zo'n sneeuwdag deze winter en ik emigreer direct naar Australië".

Uiteraard moest ik thuis gewoon even stoom afblazen. Wat dat betreft denk ik nog regelmatig terug aan de heerlijk warme dagen in Australië (in september en oktober dan). Maar dan vooral de ruimte en vrijheid in het land. In deze maanden merk ik vooral in de trein hoe vol ons land is als ik dan met nog tientallen mensen tegen me aangedrukt sta. Wellicht heeft de reis naar Australië mijn ogen geopend, maar op deze momenten mis ik het ontzettend.

Dus als we de kans krijgen, gaan we zeker nog een keer terug. Even ons volle landje ontvluchten en genieten van de natuur, de dieren, de ruimte. En op z'n tijd de gezelligheid van een drukkere stad, totdat we daar weer even genoeg van hebben :{ .

Ik moest het gewoon even kwijt...

Groetjes
Danielle
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Ken het. Rijd iedere dag langs Schiphol naar mn werk dus denk iedere keer; zal ik de auto aan de kant gooien en gewoon een enkeltje naar Australië boeken? O-)
Uiteraard kan dat niet..
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Zooooo herkenbaar, Danielle! :Y
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ik moet nog een paar maandjes wachten! Maar met deze kou en sneeuw en de stress van school zou ik het liefst nu al gaan!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Het is hier ook niet altijd alles, er is weer een cycloon op komst en deze keer is het serieus... Spannend!!
Bijlagen
Cyclone Rusty.gif
Cyclone Rusty.gif (19.34 KiB) 304 keer bekeken
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Tja het gras bij de buren is altijd groener. Oftewel we zouden geen Nederlanders zijn als we niets te klagen hadden ;). Sterkte als het daar straks losbarst
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Sterkte Kims! Hebben jullie nu al last van hevige regenval, of nog niet?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Reismeis schreef:Sterkte Kims! Hebben jullie nu al last van hevige regenval, of nog niet?
Thnx! Enorm veel regen inderdaad, maar gelukkig is de cycloon richting het Zuiden getrokken. Helaas zijn alleen de wegen afgesloten rond Port Hedland, dus de supermarkten raken helemaal leeg... Blikvoer dus! :9
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@ kims, fijn dat de cycloon is afgezakt naar het zuiden, hopelijk komt er snel weer toevoer van vers eten..

Ik mis nu op zijn tijd australië ook echt wel, soms zou ik willen dat ik een opleiding had waarmee ik gewoon echt kon emigreren, maar vind ook nog zoveel andere plaatsen in de wereld leuk ;) maar het mooie weer is toch echt wel een plus ;)
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Tijdens mijn laatste bezoek aan Australie werd ik gewezen op de serie 'Dumb, drunk and racist'. Een Australische serie over (voor)oordelen over Australie. Voor wie wil: de serie is te vinden op YouTube.
milou1992

Bericht door milou1992 »

Het ultieme Australië nummer is Yeah 3x van Chris Brown tot vervelends toe werd dit nummer grijs gedraaid in de tijd dat ik in dit gigantische land was. Als ik het nummer nu hoor komt er een glimlach op mijn gezicht en denk ik aan de mooie momenten, belevenissen, ervaringen die ik heb gemaakt!

Ben benieuwd welk nummer mijn Alaska beleving typeert als het door gaat voor de zomer van 2013!

Wat is jullie Aussie-song?
"Happiness only real when shared" in memory of Christopher J. McCandless
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Ik heb dat heel erg bij Without You van Usher en We Found Love van Rihanna. Net als Good Feeling van Flo Rida en Feel So Close van Calvin Harris. Deze werden écht platgedraaid. :Y
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik heb dat met Incubus - Drive, en Powderfinger - My Happiness. Deze liedjes waren niet continue op de radio, maar werden gedraaid aan het eind van het schooljaar in december 2001, toen ik in year 11 zat en we afscheid namen van de leerlingen van year 12. Dat gevoel van saamhorigheid op school.. Later was dit ook de achtergrondmuziek van de afscheidsfilm die gemaakt was (deze bestond uit allerlei clips van studenten van school). Iedere keer als ik deze liedjes hoor, waan ik me weer op Cairns High ^O^ Het liedje wat destijds veel op de radio was en die ik me nog goed kan herinneren, was System of a Down met Chop Suey :P
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

In west australië heb ik een cd van Lenny Kravitz gekocht dus bij die nummers komt west australië heel erg naar boven..

verder weet ik nog dat als ik op de bus in Sydney stond the wachten bijna altijd Rihanna met we fell in love in a hopeless place altijd wel gedraaid werd op de radio die ik luisterde..
Plaats reactie