Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door menasil »

Jenny schreef:
Goed dat je de wc onder handen hebt genomen, Menasil. Dat zijn van die klusjes die soms dreigen te blijven liggen :)
Haha, nou het was ook wel nodig want anders moet ik de stortbak open maken om door te trekken en leek me niet heel ideaal haha :)

Haha Wizz, herkenbaar. Ik neem ook alleen vrij om op vakantie te gaan en zou er haast niet aan denken alleen maar thuis te moeten zitten. Daardoor had ik vorig jaar wat dagen over die nu weer van pas kwamen met het nieuwe huis en verhuizing :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Zo te lezen ben je goed bezig, Menasil!!

Jenny, gefeli met het behalen van je EFR!

Wiz, lastig hè, kiezen tussen thuisblijven en een reisje doen :P

Ik ben ziek :( Eigenlijk al sinds vrijdag, maar omdat we een druk weekend hadden heb ik me er min of meer tegen verzet, met als resultaat dat ik afgelopen nacht alleen maar heb gespookt. Dus. So be it.. Ik hoef vandaag en morgen maar 3 uurtjes te werken, dat moet lukken. Woensdag heb ik een lange dag, inclusief het laatste deel van een cursus (waar ik bij moet zijn om mijn certificaat te halen), dan moet ik van mezelf weer beter zijn :P
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Sterkte, ziek zijn is nooit leuk maar met dit weer nog eens extra naar.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben ook mijn bed weer ingekropen. Vandaag de laatste dag van mijn antibiotica, en de bijwerkingen zijn heftiger dan aan het begin van mijn kuur (diarree en een schimmelinfectie....). Weer bij de dokter geweest dus....

Morgen weer gewoon werken. Veel toetsen deze week, dus ook veel nakijkwerk. Helaas dit jaar geen vrij op goede vrijdag :(

Wizz: ik ken je probleem. Het is gewoon lekker om even weg te gaan als je vrij bent. Alleen die lange reistijden voor zo'n korte trip, dát snap ik dan weer niet.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Globeskater schreef:@Yvonnetje, waar doe je de online travel writing course?
Bij Australian Writers' Centre. Net de tweede week begonnen en mag me verdiepen in Tasmanie om daar een artikel over te schrijven.

Weet iemand nog goede, Engelstalige magazines die ik online kan lezen? Deze zou ik dan kunnen gebruiken voor mijn artikel. Als in 'ik schrijf het artikel voor dit magazine'...
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

@Jenny. in dit geval is het meer een kwestie van eerst een weekje vakantie vastleggen (en uitbreiding daarvan zal lastig zijn), en dan pas een reden voor een trip die kant op tegen te komen. Maar waarschijnlijk gaat het hem toch niet worden. Heb weliswaar een geschikte vlucht gevonden, maar voor een weekje is het toch net even te gek. Ik zou dan ook alleen de laatste dag van die autosalon mee kunnen pikken, aangezien het liefst 17 grote hallen betreft is dat toch aan de krappe kant. En dan is het ook nog de week van 1 mei, van wat ik zo gehoord heb over dergelijke nationale feestdagen is dat bepaald niet het beste moment om het land te bezoeken...

Dus hoe leuk ook, wellicht toch even beter van niet. Dus maar snel iets voor een kort tripje dichter bij huis zoeken en vastleggen, dan kan ik Shanghai definitief uit m'n hoofd zetten...

Maareh, beterschap, en Reismeis uiteraard ook!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Yvonnetje schreef:
Globeskater schreef:@Yvonnetje, waar doe je de online travel writing course?
Bij Australian Writers' Centre. Net de tweede week begonnen en mag me verdiepen in Tasmanie om daar een artikel over te schrijven.

Weet iemand nog goede, Engelstalige magazines die ik online kan lezen? Deze zou ik dan kunnen gebruiken voor mijn artikel. Als in 'ik schrijf het artikel voor dit magazine'...
Ik ben wel benieuwd hoe de cursus bevalt, zou zoiets in de toekomst ook graag willen doen! Dus ervaringen van anderen zijn zeer welkom ;)

mss heb je iets aan deze site: http://paper.li/BackPackerSteve/1325519210

Ik heb dit weekend heerlijk genoten van het WK afstanden schaatsen, mooie races en het was toch te koud om naar buiten te gaan... door dit koude weer hebben mijn beste vriendin en ik ook besloten een indoor fietstrainer te kopen zodat we toch kunnen trainen... Gisteravond toch nog de wind en kou ingegaan en nog 20km gefietst op onze racefietsen.. tja ik moet trainen want wil 20 mei de 230km van de elfstedentocht fietsen! Vandaag weer lekker naar Rotterdam en dan later in de week weer trainen ;)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Globeskater schreef: tja ik moet trainen want wil 20 mei de 230km van de elfstedentocht fietsen!
Leuk!! Het is altijd zoooo gezellig, mijn broertje en schoonzusje doen weer mee op de motor. Ik sta in Dokkum bij de stempelpost ;)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Reismeis schreef:
Globeskater schreef: tja ik moet trainen want wil 20 mei de 230km van de elfstedentocht fietsen!
Leuk!! Het is altijd zoooo gezellig, mijn broertje en schoonzusje doen weer mee op de motor. Ik sta in Dokkum bij de stempelpost ;)
Leuk! Dan zal ik je daar vast even zien! Weet alleen niet hoe je te herkennen, en tussen die duizenden fietsers wordt mij herkennen ook lastig ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vandaag een vergadering met de vakbond gehad. Interessant. Dat de werkdruk op school te hoog is was bekend, dat het op zo veel fronten botst met de cao niet....

Bijna thuis nu!

En het goede nieuws: ik heb m'n uitnodigingsbrief voor Uzbekistan binnen en kan de visumaanvraag starten.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Gaan jullie nog wat leuks doen met Pasen? Ik heb morgen lekker vrij, voel me weer aardig up to date en ik denk dat ik dat maar ga vieren door ongegeneerd te shoppen :P Zaterdagmiddag naar vrienden, 's avonds waarschijnlijk stappen in Leeuwarden. En verder met Pasen gelukkig weinig verplichtingen!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hoe mooi, op de dag dat Jezus zou zijn opgestaan uit de dood, ga ik de tempel in om te mediteren!
Nog even... oO< 0_0

Fijn dat iedereen weer beter is : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ga morgen naar een etentje georganiseerd door Tibetaanse vluchtelingen. Helaas heb ik morgen geen vrij....

In het weekend misschien wat bouwpuin dumpen bij de gemeentewerf en de tuin wat toonbaarder maken. Ooit moet het weer toch beter worden???? Daarnaast uitrusten en nakijken O-)

Succes Siem!
En veel plezier met shoppen Reismeis!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Morgen ook geen vrij. Geloof dat ik de enige ben die op het werk is :? Maar heb ook zoveel; werk liggen dat het ook goed is dat ik morgen moet werken ;)

Verder ook uitrusten dit weekend, althans deels. Zondag naar Limburg naar oma voor Pasen. Verder maar aan de slag met wat bedrijven die mij kunnen helpen met verhelpen van lekkage. Via een bemiddelingssite oproep geplaatst, zitten best goede reacties tussen van geverifieerde bedrijven. Alleen prijsverschil is groot en de een heeft er wel een lijstje bij met wat er in zit en de ander niet dus dan moet je weer gaan vragen... zucht. Ik had expres in oproep neergezet wat ik wilde weten maar sommige mensen lezen het niet of willen het niet lezen O-)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Menasil, sterkte op je werk vandaag en met het zoeken naar een goed bedrijf! Mijn vader (heeft een bouwbedrijf) is laatst bij familie geweest die halverwege het land wonen. Zij hebben de laatste jaren (!) al diverse zzp-ers/bedrijfjes over de vloer gehad. Niemand heeft het euvel op kunnen lossen, ze hebben er alleen maar een groter potje van gemaakt (wat uiteindelijk weer meer werk betekent, en dus meer geld kost). Niet ten nadele van alle zzp-ers hoor, absoluut niet! Maar mijn vader ziet dit soort problematiek steeds vaker.. Dus mijn tip: Zorg ervoor dat je een bedrijf inhuurt wat goed bekend staat, vraag eventueel recensies op.. Zodat je volgend jaar niet nog een keer hoeft te bellen ;)

Jenny, leuk zeg, zo'n etentje! Veel plezier! De temperaturen gaan iets omhoog dit weekend, hopelijk blijft deze stijgende lijn doorgaan :)

Trav!! Dappere dodo!! Heel veel succes, en plezier (of sterkte?)!!

De plannen zijn iets gewijzigd, ik ga niet shoppen vandaag.. In plaats daarvan ga ik naar de werkplaats om aan onze meubels te werken, want het hout is gisteren geleverd :) Jeej!! *O* (is ook iets beter voor mijn portemonnee hihi)
Plaats reactie