In Juli ga ik samen met een vriendin rondtrekken in Indonesie. Zij vliegt eind Augustus terug naar Nederland en ik ga nog 4 maand verder backpacken door zuid oost Azie. Nu is het voor mij de eerste keer dat ik ga backpacken en heb dus geen benul van hoe veel tijd je moet uittrekken voor een reis. Zelf had ik in gedachten om in 4 maand de volgenden landen te bezoeken: Maleisie, Thailand, Laos, cambodja en Vietnam.
Ik vraag me af of dit te doen is in deze tijd of dat het niet haalbaar is. Graag heb ik hier reacties op over wat ander mensen hebben ervaren. Ik dacht zelf een beetje aan het volgende schema:
Maleisie: 1 maand
Thailand: 1 maand
Laos: 1 maand
Cambdja en Vietnam: 1 maand
Natuurlijk valt er nog wat te schruiven in tijd. Niks staat nog vast alleen de terug reis

Daarnaast vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het aanvragen van een visum van deze landen. Ik heb al veel blogs en forums gelezen maar ik vroeg me af of het makkelijk is om je visum te regelen in het buitenland. Bijv. dat ik een visum van Thailand regel in Maleisie. Daarnaast vroeg ik me af of het makkelijk is als je over land reist om eev visum bij de grens te regelen. Moet je dan ook kunnen aantonen dat je naar de meestal 30 dagen weer uit dat land bent en kan dit bijvoorbeeld ook doordat je in een buurtland een overnachting hebt geboekt? Wat is jullie ervaring hier in?
Naast deze twee vragen zijn Tips natuurlijk altijd welkom, dingen die ik gedaan moet hebben tijdens mijn reis, of dingen die ik bezocht moet hebben. Ik heb zelf al een lijstje gemaakt met dingen die ik wil zien maar ben ook benieuwd naar ervaringen van jullie.
Groeten Joska