Kawah Ijen
Kawah Ijen
Hallo allemaal,
Ik ben momenteel bezig met het uitstippelen van een reisroute voor Indonesië.
Mijn route op Java is momenteel:
Jakarta (1) - Bogor(2) - Yogyakarta(4) - Malang(2) - ...
De Bromovulkaan zou ik bezoeken vanuit Malang.
Ik zou ook graag de Kawah Ijen bezichtigen maar vraag me af waar ik hiervoor best overnacht? Ik zou dit met een tour bezoeken wat mij het makkelijkst lijkt. Na het bezoeken van de Kawah Ijen zou ik vanuit Ketapang naar Bali reizen.
Is Bandung interessant om te overnachten? Zijn er veel bezienswaardigheden? Ik vind hierover niet veel info terug. De trotter besteedt hier eveneens geen aandacht aan.
Groetjes
Ik ben momenteel bezig met het uitstippelen van een reisroute voor Indonesië.
Mijn route op Java is momenteel:
Jakarta (1) - Bogor(2) - Yogyakarta(4) - Malang(2) - ...
De Bromovulkaan zou ik bezoeken vanuit Malang.
Ik zou ook graag de Kawah Ijen bezichtigen maar vraag me af waar ik hiervoor best overnacht? Ik zou dit met een tour bezoeken wat mij het makkelijkst lijkt. Na het bezoeken van de Kawah Ijen zou ik vanuit Ketapang naar Bali reizen.
Is Bandung interessant om te overnachten? Zijn er veel bezienswaardigheden? Ik vind hierover niet veel info terug. De trotter besteedt hier eveneens geen aandacht aan.
Groetjes
Re: Kawah Ijen
Aan de voet van Kawah Ijen ligt een klein dorpje waar je slaapplaats kan vinden. Naam ben ik kwijt.
De vulkaan bereik je door een 'motortaxi' en dan de klim te voet naar omhoog.
Je hebt hier geen tour of gids voor nodig. Je betaalt enkel het vervoer, en dat is dus bijna gratis.
Koop eventueel iets voor de zwaveldragers als je foto's van hen wil nemen, dat is wel zo beleefd.
Bandung heeft wel wat te bieden in de omgeving; vulkanen, warmwaterbronnen, theeplantages, ...
Koop je een LP, daar heb je meer aan.
De vulkaan bereik je door een 'motortaxi' en dan de klim te voet naar omhoog.
Je hebt hier geen tour of gids voor nodig. Je betaalt enkel het vervoer, en dat is dus bijna gratis.
Koop eventueel iets voor de zwaveldragers als je foto's van hen wil nemen, dat is wel zo beleefd.
Bandung heeft wel wat te bieden in de omgeving; vulkanen, warmwaterbronnen, theeplantages, ...
Koop je een LP, daar heb je meer aan.
Ik had een fantastische zwaveldrager als gids! Hij kletste me de oren van de kop, en hij legde alles uit over z'n werk. Aan aanrader als je zo iemand kan vinden.
Ik heb hem 50.000 rp gegeven ofzo, dat was het meer dan waard.
Ik heb hem 50.000 rp gegeven ofzo, dat was het meer dan waard.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Hoe ga je van Bogor naar Yogya? Is dat niet te ver/veel om in een keer te doen?
Dat kan per trein, per bus of per travel.Joost92 schreef:Hoe ga je van Bogor naar Yogya? Is dat niet te ver/veel om in een keer te doen?
Het is een redelijk lange rit, maar de meeste mensen kiezen er in Java voor om maar een paar stops te maken tussen Jakarta en de Bromo. Dat betekent dat reisdagen van 6-10 uur geen uitzondering zijn.
Ah oke. Ik was zelf op zoek naar een geschikte tussenstop tussen Bogor en Yogya, maar kan dus ook in 1 keer. Zit er nog iets tussen wat ik echt niet mag missen?
Ik ben zelf via Pangadaran gegaan, maar dat is best een stukje om. Ik vond Pangadaran eigenlijk niet zo heel bijzonder, en zou de dagen die je overhoudt eerder besteden aan de omgeving van Yogya (niet alleen de toeristische highlights), Kawaj Ijen of Malang en omgeving.
Ik vond Pangandaran wel leuk, als je tijd genoeg hebt. Kawah Ijen is natuurlijk vele mooier en mag je hiervoor niet laten schieten.
Maar in het NP bij Pangandaran heb je de gelegenheid heel wat dieren te zien. En het strand dat bij het park hoort, is leuker dan het eigenlijke strand van Pangandaran.
Ook de Green Canyon daar in de buurt is een mooie uitstap waard.
Ik ben er 2 dagen/1 nacht gebleven en ben daarna van Pangandaran richting Yogya gegaan met een travel, waarbij ik koos voor de optie om een stuk per boot te doen over een rivier (ben de naam kwijt). Dat zorgde voor 2 of 3 uurtjes relaxen maar is ook weer geen must-do.
Alas Purwo ben ik niet geweest.
Maar in het NP bij Pangandaran heb je de gelegenheid heel wat dieren te zien. En het strand dat bij het park hoort, is leuker dan het eigenlijke strand van Pangandaran.
Ook de Green Canyon daar in de buurt is een mooie uitstap waard.
Ik ben er 2 dagen/1 nacht gebleven en ben daarna van Pangandaran richting Yogya gegaan met een travel, waarbij ik koos voor de optie om een stuk per boot te doen over een rivier (ben de naam kwijt). Dat zorgde voor 2 of 3 uurtjes relaxen maar is ook weer geen must-do.
Alas Purwo ben ik niet geweest.
Bogor (eco tour) > Pangandaran > Yogya > Malang (bromo) > Bali (nog niet bekend waar precies) > terugvliegen naar jakarta op de laatste dag.
Goede route voor 3 weken?
Zie de reactie hierboven: Kawah Ijen is mooier dan Pangadaran.Joost92 schreef:Bogor (eco tour) > Pangandaran > Yogya > Malang (bromo) > Bali (nog niet bekend waar precies) > terugvliegen naar jakarta op de laatste dag.
Uiteraard, kawah ijen vergeten. Die zou dan nog tussen Malang en Bali in moeten..
Ik deed Java en een beetje Bali (incl duiken) op 4 weken, en dat was op het tempo met onze kids.Joost92 schreef:Bogor (eco tour) > Pangandaran > Yogya > Malang (bromo) > Bali (nog niet bekend waar precies) > terugvliegen naar jakarta op de laatste dag.
Dus als je niet te veel gaat duiken, zal het wel lukken.
Toppers op Java zijn en blijven Yogia-Bromo-Kawa Ijen.
Op Bali is zoveel te zien dat je toch wel een volle week nodig hebt.
Maar het is ook een plaats die je wel nog eens passeert bij een andere trip en die zijn cultuur weet te behouden ondanks het toerisme (anders was er ook geen toerisme).