Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door menasil »

Jeetje Hildo, das toch ook wat zo'n aardbeving.

Jenny, herkenbaar! Ik ben nog niet eens in de klusfase maar een fulltime baan en daarnaast nog allemaal dingen regelen vraagt toch wel aandacht. gelukkig is het nu kerstvakantie :) wel fijn dat het opschiet qua klussen!!

Ehouse, leuk reisje lijkt me dat! Wil ik ook nog ooit eens heen!

Reismeis, haha ja highteas...dat vraagt altijd veel van je qua eten! ik heb soms wel eens niet goed gevoelt door de grote bom aan suiker.

Ingrita, Fijn dat je tentamens af hebt!

Bolletjeom: Ja drukdrukdruk :) Herkenbaar, ik heb de afgelopen dagen ook weinig hier op forum gezeten!

Ik ben blij met kerstvakantie! Ben echt kapot! Laatste loodjes waren zwaar. Woensdag lekker naar Warschau. Verheug me er nu al op. Vooral omdat ik waarschijnlijk kennis ga zien die ik al tijd neit gezien heb en daarnaast sowieso veel bekenden ga zien!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Lekker begin van vakantie. Gisteren ging m'n OV chipkaart kapot en moet dus naar een station om een nieuwe aan te vragen :( En ik lag heerlijk op tijd in m'n bed omdat ik zo moe was, beginnen buren om 22:30 met een feestje! en niet zomaar een feestje... Ik had een disco in m'n eigen huis. Wel geprobeerd te slapen, wat niet lukte.. Dus uiteindelijk om 2:30 was ik het zo zat, dat ik de politie belde. Alleen alle huizen zijn gesplitst in appartementen dus ik kon niet het juiste appartement noemen :( en ze hadden al veel meldingen maar waren al wezen kijken maar konden niets vinden. Denk dat ik rond vier uur uiteindelijk kon slapen. oordoppen hielpen niet. Ik trilde letterlijk m'n bed uit. :{
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Menasil, pff dat begint lekker zeg! Daar ben je mooi klaar mee, met zo'n feestje! Dat je zolang hebt gewacht met bellen.. Vandaag dan maar lekker rustig aan (of heb je veel op de planning staan?).
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik was eerst uur aan het lezen,daarna beetje liggen weg doezelen zonder resultaat en ineens zag ik dat het al 2:30 was. Voor mijn gevoel pas 0:00 ofzo. Vandaag komt een vriendin. Mijn huis is een bende dus denk dat ik er met de franse slag doorheen ga ;)
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Hihi! Ik heb ook schoongemaakt want het vliegen ging helaas niet door. Teveel mist en ze geven veel regen op. Echt jammer, maar we gaan binnenkort een nieuwe datum prikken. Hopelijk lukt het dan wel. Heb het samen met een vriendin voor onze verjaardagen gekregen, was ook niet van plan om dit als nieuwe hobby te bombarderen, lijkt me financieel inderdaad niet handig ;).

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Is er hier heel toevallig iemand die vloeiend Portugees spreekt? Ik wil graag (met spoed) een stukje van een nieuwsbericht correct vertaald hebben, en Google Translate maakt er een potje van..
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Mag ik hier even komen klagen?

Iedereen is helemaal heppie de peppie vanwege de vakantie en de kerst. En dat is nu ff moeilijk. Ik zit alleen thuis, geen familie in de buurt en ook m'n vriend zit 500km verderop. Vanavond een etentje gehad met cadeautjes; halverwege werden twee condooms opgeblazen en door de kamer heen gegooid... Anders was het misschien leuk geweest, nu vond ik het vooral kinderachtig.
Morgen moet ik gewoon lesgeven, dus ook niks kerstigs.

Verder heb ik ook even een pauze nodig van China, een weekje ofzo is genoeg. Mensen benaderen mij continue om me vertellen dat mijn vriend iets moet doen. Waarom toch? Hij heeft ook een telefoon en e-mail, ik ben z'n p.a. niet!
Daarnaast heb ik ook wel even genoeg van het 'gezichtsverlies' dat Chinezen niet willen lijden. Als je iets niet voor elkaar kunt krijgen, zeg dan niet dat je het wel kunt! M'n vriend was toegezegd dat hij een Z-visa zou krijgen, nu willen ze hem opzadelen met een F-visa. Mooi niet dus. Grote kans dat hij binnen nu en een week een andere baan gevonden moet hebben.

Soms....

*klaagmodus uit*
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Yvonnetje, natuurlijk mag je hier komen klagen.. Ik kan me voorstellen dat je het even helemaal hebt gehad! Wat een gedoe ook met die visa's, jeetje, denk je dat je het goed voor elkaar hebt en dan wordt het toch weer anders! Ik heb totaal geen kaas van gegeten van visa's hoor, maar is er echt geen mogelijkheid meer dat je vriend toch nog een Z-visa krijgt? Heb je daar ook een goede vriendin ofzo, waar je even lekker mee de bloemetjes buiten kunt zetten? Dat wil ook wel eens helpen.. Duurt het nog lang voordat je weer naar je vriend kunt (ik meende januari toch?)? Anywho, kom hier lekker je gal spugen, we slepen je er wel doorheen!!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Sterkte, Yvonne!

Kerst wil er bij mij ook niet in. Ik ben nu net gestopt met klussen, m'n vriend en de aannemer zijn nog bezig. Ik kan de planning van de verbouwing niet volgen....

Daarnaast vandaag lekker opgeschoten met Rudi en Menasil in m'n oude huisje. Nogmaals bedenkt, dames!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vanavond even een baalmomentje qua OV. Kom ik om 22.15 in Heerlen aan met de trein, rijden er geen bussen! Prima als men dat even aankondigt bij ov9292, maar nee hoor. Zelfs niet op het station, de haltes of het bustijdenboekje.

Geen taxi te vinden, en ook geen OV-fiets.

Ik ben maar begonnen met lopen, en uiteindelijk gaan liften. De vierde auto stopte en nam me mee. Uiteindelijk maar 15 min later dan gepland.

Bedankt lieve meneer :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Reismeis schreef:maar is er echt geen mogelijkheid meer dat je vriend toch nog een Z-visa krijgt?
Heel misschien als de recruiter de laan uitgestuurd wordt, dat er dan een kans is. Er waren al meer klachten over hem gekomen, maar ze zijn hier niet altijd even snel.
Z-visa is een residence permit, de verblijfsvergunning zoals we die in NL kennen. Het andere visum is een studentenvisum en dat zou hij maar voor drie maanden krijgen. Dan zou hij elke 3 maanden op en neer naar Hong Kong moeten.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Sterkte, Jenny!

Bedankt voor de uitleg Yvonnetje! Nu maar hopen dat het uiteindelijk toch goed komt.. Succes meid!

We zijn net wakker, tijd voor het kerstontbijt! :) Gezellige kerstdagen toegewenst!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Yvonnetje, natuurlijk mag je hier even van je afschrijven. Kan behoorlijk opluchten! Ik snap wel dat met kerst het extra moeilijk is als je alleen bent en je vriend op afstand is (moet zeggen, voor mij is het niet meer dan een weekend, juist omdat ik alleen ben, gelukkig wel familie enzo waar ik ben maar toch..) Heel veel sterkte in ieder geval Yvonne. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is over het visum en dat het mee gaat vallen!

Graag gedaan Jenny :) Ben blij dat ik mezelf nuttig kon maken! En fijn dat je lift kreeg van een aardige meneer, maar toch maf dat er niets vermeld stond over dat bussen niet rijden. Mijn vader gaat morgen naar Heerlen (ja daar woont ook mijn familie in de buurt) en zal hem ff melden op te letten.. maar waarschijnlijk is 2e kerstdag zondagsdienst.

Ik heb net ingechecked voor mijn vlucht naar Warschau. Totaal nog geen idee hoe ik de tijd ga invullen zonder het schaatsen... Heb zon 1,5 dag en daarnaast nog paar uur na het schaatsen om het eea te doen. Maar ook is nog niet duidelijk wie ik wanneer ga zien daar. Weet wel dat ik Palace of Culture & Science in het donker op wil maar het wordt al donker rond 15:30 dus dat moet wel lukken :) En hopelijk helder weer.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Fijne kerst allemaal!

Fijn dat er nog mensen zijn die iemand een lift geven!
Ik heb spierpijn in 1 bilspier van het sjouwen met dozen. Voor de rest ongeschonden uit de dag gekomen.

Veel plezier in polen menasil.

China pauze kan ik me wat bij voorstellen.
Ik vind kerst in het buitenland vieren altijd wat tegenvallen trouwens.

Dit jaar wel in nederland maar of dat nu leuk is? Familie kan je ook heel veel hoofdpijn bezorgen. Zeker als de helft geen ruimte met elkaar wenst te delen. Wij zijn vandaag dus alleen thuis. Fotoboek sri lanka komt vandaag af.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ook allemaal een fijne kerst gewenst! En voor wie zich het kerstverhaal niet meer helemaal kan herinneren, hier even een opfrissertje:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GkHNNPM7pJA[/youtube]
Plaats reactie