Wie kan mij helpen met een grote rondreis Verenigde Staten?
Wie kan mij helpen met een grote rondreis Verenigde Staten?
Hey, ik zit er over na te denken om te gaan backpacken in de Verenigde Staten. Voor dat ik een definitief besluit neem wil ik eerst wel op de hoogte zijn van het een of ander.
Mijn doel is eigenlijk Zigzaggend het land door te kruizen,
Te beginnen in Seattle, naar het zuiden richting
Crate Lakes National Park (Dit schijnt een heel bijzonder meer te zijn, gelegen in Oregon).
Vanaf daar richting San Francisco, Los Angeles, Yosemite National Park, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Phoenix wil ik een Basketbal wedstrijd meemaken van de Phoenix Suns. Richting Utah Yellowstone National Park, Salt Lake City zo richting Denver, dan richting New Mexico, Texas, Dallas, Houston, Louisiana, New Orleans, Chicago, Detroit, en dan zo Richting Florida en van Florida richting New York en omstreken en dan naar NL.
Ik weet het het is veel.
Ik wil er gewoon een complete rondreis van maken door Amerika, van de rustige natuur tot de drukste steden.
Het is een hele onderneming.
Kwa vervoer ben ik er nog niet echt over uit. Ik zat eerst te denken om een auto te huren maar voor mijn leeftijdscategorie dan 24 is dat net nog even te duur. Zover ik kon zien kon je de meeste huur auto's maximaal 20 dagen huren. Openbaar vervoer dan denk ik meer aan de bus, want een vliegtuig en een trein die sneller grotere afstanden met minder stops. Ik heb er ook zelfs aan gedacht om een auto gewoon te kopen.
Kun jullie mij enkele tips geven over het vervoer. Wat het makkelijkste is maar wel overal kom. Eventuele bezienswaardigheden. Nog enkele tips die goed van pas kunnen komen.
Alvast bedankt voor jullie hulp. Gr. Jeff
Mijn doel is eigenlijk Zigzaggend het land door te kruizen,
Te beginnen in Seattle, naar het zuiden richting
Crate Lakes National Park (Dit schijnt een heel bijzonder meer te zijn, gelegen in Oregon).
Vanaf daar richting San Francisco, Los Angeles, Yosemite National Park, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Phoenix wil ik een Basketbal wedstrijd meemaken van de Phoenix Suns. Richting Utah Yellowstone National Park, Salt Lake City zo richting Denver, dan richting New Mexico, Texas, Dallas, Houston, Louisiana, New Orleans, Chicago, Detroit, en dan zo Richting Florida en van Florida richting New York en omstreken en dan naar NL.
Ik weet het het is veel.
Ik wil er gewoon een complete rondreis van maken door Amerika, van de rustige natuur tot de drukste steden.
Het is een hele onderneming.
Kwa vervoer ben ik er nog niet echt over uit. Ik zat eerst te denken om een auto te huren maar voor mijn leeftijdscategorie dan 24 is dat net nog even te duur. Zover ik kon zien kon je de meeste huur auto's maximaal 20 dagen huren. Openbaar vervoer dan denk ik meer aan de bus, want een vliegtuig en een trein die sneller grotere afstanden met minder stops. Ik heb er ook zelfs aan gedacht om een auto gewoon te kopen.
Kun jullie mij enkele tips geven over het vervoer. Wat het makkelijkste is maar wel overal kom. Eventuele bezienswaardigheden. Nog enkele tips die goed van pas kunnen komen.
Alvast bedankt voor jullie hulp. Gr. Jeff
Re: Wie kan mij helpen met een grote rondreis Verenigde Stat
Hoeveel tijd heb je ter beschikking?
Wow daar mag je wel een paar maanden voor uit trekken. Ik weet mensen die vroeger zoiets gedaan hebben en die hadden een camper gehuurd. Maar als een auto al te duur is dan zal een huurcamper dat zeker ook zijn. Anders combi trein en greyhound bussen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Bedankt voor de reacties. Ik wil er dan ongeveer 9 maanden á een jaar voor uit trekken. Het schema kan daar gerust gewijzigd worden. Als het mij op een plek bevalt schrap ik gewoon een aantal dingen. Het liefste wil ik dit met z'n 2en doen. Onbekende maken mij niet zoveel uit, enkel van mijn leeftijdscategorie 18 t/m 26. Ik kan vrij snel met iedereen wel opschieten. Het is voor mij meer puur om het land te ontdekken, te voelen, en mee te maken.
Amerika heeft mij altijd best wel gefascineerd, ik wilde er van jongs af aan heen, zelfs naar toe emigreren. Laatst is er een vriend van mij naar Australië gegaan, maar dan echt voor het pure backpacken. zoiets leek mij ook wel wat alleen dan Amerika. Veel van het land willen zien, historie, architectuur, cultuur, natuur. Ik kwam vandaag zelfs op een idee om bij elke trip die ik maak daar om het te filmen met een kleine camcorder. Maar het idee moet ik nog opbouwen en kijken wat haal baar is en wat niet. Nu is het toch pas de bedoeling om in 2014 te gaan, i.v.m. school.
gr. Jeff
Amerika heeft mij altijd best wel gefascineerd, ik wilde er van jongs af aan heen, zelfs naar toe emigreren. Laatst is er een vriend van mij naar Australië gegaan, maar dan echt voor het pure backpacken. zoiets leek mij ook wel wat alleen dan Amerika. Veel van het land willen zien, historie, architectuur, cultuur, natuur. Ik kwam vandaag zelfs op een idee om bij elke trip die ik maak daar om het te filmen met een kleine camcorder. Maar het idee moet ik nog opbouwen en kijken wat haal baar is en wat niet. Nu is het toch pas de bedoeling om in 2014 te gaan, i.v.m. school.
gr. Jeff
Als je zoveel tijd hebt dan zou ik een camper kopen . Je kan dan gaan en staan waar je wit. Geen zorgen om tickets voor openbaar vervoer en rijden maar.
Heb je al bedacht op welk visum je dat wilt gaan doen? Niet zo heel makkelijk om een visa te krijgen voor 9 maanden à een jaar. En ik zou ook aardig wat geld meenemen, aangezien je waarschijnlijk niet kan werken daar. (een werkvisum is helemaal moeilijk om te krijgen!) Heb zelf een aardig deel van de USA gezien (westkust, deep south, florida en de ooskust) en een auto/camper is toch veruit het makkelijkste vervoermiddel.