Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

Nooit gezien, Wizzard. Het beeld ziet er uit als een restaurant ofzo, als de eigenaren daarvan expliciet (dus schriftelijk) en goed geinformeerd (op de hoogte zijnde van voor- en nadelen) toestemming voor geven dan vind ik dat het kan.

Ik heb gisteren een zeepaardje gezien!!! Ik ben echt helemaal blij. Dit was de tweede keer in meer dan 300 duiken in Zeeland dat ik zo'n beessie zag.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Het privacy-verhaaltje was niet zo serieus bedoeld hoor, maar alleen om er even een smeuïge draai aan te geven. Maar ik vond het wel apart, had dit nog niet eerder gezien. Ik was wat door die buurt aan het rondklikken, toen ik ineens onbedoeld op een trap naar beneden uitkwam, en zo dus in dat restaurant.

Nog wat gegoogled, maar alleen een stukje gevonden uit TimeOut Tokyo. Helaas in het Japans, en Google Translate levert niet bepaald iets leesbaars op. Maar wel een "making of" en meer winkels en restaurants met Streetview:

Shibuya cafe Mamehico
Tokyo Ice Bar
Kibun Sushi
Ristorante da Nino
Jujur Nail Salon
RAAK
The Shuko Bar
Eniac International Kyoto

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nrsf5vIP3Qs[/youtube]
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Dat van Google Streetview in gebouwen is wel gaaf, toch? Daar betalen de bedrijven trouwens zelf voor hoor. Het kost een paar honderd euro en dan zorgt Google dat alles gefotografeerd wordt.

Een klasgenoot van mij heeft dat geregeld voor hun restaurant: https://www.google.nl/maps?layer=c&sll= ... .0103&z=16

Heb je onderwater ook al gezien?
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... syWPIZt9B4
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Aha, dus ook dicht bij huis. Blijkbaar waren ze wel vergeten iemand op tijd de tent uit te jagen _O-

Maar inderdaad erg gaaf, dat onderwater-gebeuren ook. Alleen is al dat rond klikken veel te verslavend....
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

hahaha ja als je eens verveelt, is google streetview geweldige uitvinding!! :)

Ben inmiddels weer even thuis na een leuk weekendje weg. Eerst vrijdag naar Achterhoek gegaan. Ik dacht nog aan jou Wizz :) Blij met een punt? ;) Vervolgens gisteren een puzzeltocht gedaan vanuit de mini club, was echt grappig :) maar wel moeilijk en was zo moe, dat ik het beetje gehad had ;) vandaag maar even rustig aan doen en huishouden/boodschapjes :)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Tsja, ergens vind ik het vooral een beetje zuur. Al een paar wedstrijden achter elkaar trappen ze thuis nog geen deuk in een pakje boter, en staan ze als een stel zoutzakken op het veld. Goed voetbal verwacht ik niet, maar het zou toch fijn zijn als je het idee krijgt dat ze er tenminste nog een beetje voor knokken. Maar niks daarvan, in al die jaren heb ik nog zo'n slap zootje kneuzen op het veld zien staan. En dan uit wel een club als de Graafschap op een gelijkspel weten te houden, wat (in ieder geval op papier) geen slechte prestatie is. Maar wedden dat het komende vrijdag thuis tegen Veendam weer helemaal niks is?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

WizardOfOss schreef:Tsja, ergens vind ik het vooral een beetje zuur. Al een paar wedstrijden achter elkaar trappen ze thuis nog geen deuk in een pakje boter, en staan ze als een stel zoutzakken op het veld. Goed voetbal verwacht ik niet, maar het zou toch fijn zijn als je het idee krijgt dat ze er tenminste nog een beetje voor knokken. Maar niks daarvan, in al die jaren heb ik nog zo'n slap zootje kneuzen op het veld zien staan. En dan uit wel een club als de Graafschap op een gelijkspel weten te houden, wat (in ieder geval op papier) geen slechte prestatie is. Maar wedden dat het komende vrijdag thuis tegen Veendam weer helemaal niks is?
Ik zou dit zo over De Graafschap kunnen schrijven hahaha..Had stiekem toch wel winst ingecalculeerd... ik was weer verbaasd dat Oss een punt wist te pakken en dat betekent dat het niveau van Graafschap echt zeer bedroevend is...Maar goed ik kan er een heel boek over schrijven waaraan dat ligt enzo. Veendam is altijd lastige ploeg. overigens jammer dat het uitvak helemaal leeg was... (als statement natuurlijk maar het is toch wel jammer zo'n leeg vak)
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Jenny schreef: Ik heb gisteren een zeepaardje gezien!!! Ik ben echt helemaal blij. Dit was de tweede keer in meer dan 300 duiken in Zeeland dat ik zo'n beessie zag.
Ook toevallig!! Ik heb vandaag een zeepaardje gezien!!! haha
Weliswaar in Dahab, waar ze iets minder zeldzaam zijn, maar toch......... Wat een mooie beestjes, hè...?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@ Jenny& Travelator! Gaaf hoor! Dat duikbrevet moet ik ook echt eens gaan halen, in Australië de cursus vanwege de beroerde kwaliteit afgebroken.. daar wel introductie dives in great barrier reef gemaakt en dat brevet moet echt een keer komen haha ;)

Google streetview is zeker leuk om plekken te bekijken ;) En dat met de restaurants vind ik een erg leuk idee ;)

Ik heb gister een leuk halloween feestje gehad! Lag wel pas om half 5 wintertijd in mijn bed dus ben nu lekker brak.. Mss niet heel handig zo net na het ziek zijn dus vandaag maar lekker rustig aan doen ;)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

menasil schreef:Ik zou dit zo over De Graafschap kunnen schrijven hahaha..Had stiekem toch wel winst ingecalculeerd... ik was weer verbaasd dat Oss een punt wist te pakken en dat betekent dat het niveau van Graafschap echt zeer bedroevend is...Maar goed ik kan er een heel boek over schrijven waaraan dat ligt enzo. Veendam is altijd lastige ploeg. overigens jammer dat het uitvak helemaal leeg was... (als statement natuurlijk maar het is toch wel jammer zo'n leeg vak)
Je was niet de enige die op winst voor de Graafschap had gerekend, ik had ook een stevig pak slaag voor mijn clubje verwacht.

Wat betreft het lege uitvak, vroeger ben ik ook weleens naar uitwedstrijden geweest, maar daar is de lol wel vanaf. Vervelende combiregelingen, overdreven beveiliging, het lijkt wel alsof ze nu alle wedstrijden als een risicopartij beschouwen. Jaren geleden ging het allemaal veel gemoedelijker (behalve dan tegen Den Bosch uiteraard), toen liep alles gewoon door elkaar en zaten er ook regelmatig supporters van de tegenpartij tussen de Osse supporters, en waren er eigenlijk nooit problemen. Nu wordt er juist alles aan gedaan om een vijandelijke stemming te creëren, daar heb ik gewoon geen zin meer in.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Dit weekend naar Beijing geweest, was al weer 2 jaar geleden. Was leuk om weer even terug te zijn.
Het stond vooral in het teken van werk zoeken; vriend had een sollicitatiegesprek en beiden zijn we naar een job fair geweest. Die viel een beetje tegen, relatief weinig bedrijven en voornamelijk scholen.

Verder met vrienden gegeten en gedronken, was erg gezellig!

Nu weer terug in het niet-bestaande ritme van school.

En zeepaardje! Gaaf zeg, heb ooit een keer een introductieduik gedaan, daarna nooit meer. Maar als ik de verhalen hier soms lees, moest daar maar eens verandering in komen.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb nog nooit een zeepaardje in Dahab gezien. Ik weer dat ze wel eens gespot worden bij the Lighthouse. Wel een aantal pygmeezeepaardjes (van die kleintjes) gezien bij Bali en Alor, een zeepaardje bij Secret Bay (Bali) en twee in de Oosterschelde. De vorige keer was in 2008....

Ik was m'n enthousiasme voor duiken even kwijt, maar het is weer aardig terug ;)

Yvonnetje: Ik was in 2006 in Beijing. Is het niet heel weg veranderd sinds de olympische spelen? Hoe ging de sollicitatie? Jullie blijven nog even op school hangen?

Over voetbal weet ik niet veel, dus die posts negeer ik even :)

Globeskater, duiken kán verslavend zijn, dus kijk uit ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

@Jenny, ik weet niet hoe het voor de OS was, Ik had afgelopen weekend wel een ander gevoel dan twee jaar geleden. De sollicitatie ging op zich goed, alles was nogal chaotisch. De werkgever had die dag heel veel gesprekken (zoekt 70 mensen) en was redelijk 'all over the place'. Sprak ook geen heel goed Engels, dus dat hielp ook niet. Het is nu afwachten...
Het hangt af van wat er langs komt op werkgebied, wellicht dat eens van ons de school eerder verlaat. Maar dat hangt weer af van de school en wat zij daar op zeggen (contractbreuk). Alles is dus van elkaar afhankelijk...
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Jenny schreef:
Globeskater, duiken kán verslavend zijn, dus kijk uit ;)
Haha dat geloof ik graag, vond het echt een heerlijk gevoel zo onder water en dan gewoon kunnen ademen, en zo heerlijk vrij allerlei moois zien ;)

Was altijd in zwembaden enzo al een onderwaterzwemmer maar die introductieduiken die smaken echt naar meer.. alleen wil ik wel een instructeur tijdens mijn duikcursus die niet de grootste eikel ter wereld is.. want dat was de reden dat ik de duikcursus die ik zou doen niet af gemaakt heb...
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

woensdag naar Marseille vliegen, familie bezoeken die daar in de buurt wonen.
Plaats reactie