Deken met badges (kampvuurdeken)

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Deken met badges (kampvuurdeken)

Bericht door Globeskater »

Hey allemaal, ik ben benieuwd of er hier voormalige scouts zijn die een kampvuurdeken vol badges hebben? Of reizigers die een mooie reisdeken hebben gemaakt van de reisbadges die je kan kopen..

Ik heb recent een zwarte fleece deken gekocht en daar de badges deels als opgespeld.. Ik zit nu echter te twijfelen of het gaat lukken deze erop te naaien omdat sommigen zo'n strijklaagje hebben om er op te strijken, maar ik heb al even gegoogled dat gaat met een fleece deken niet lukken..

Nu kwam ik erachter dat ze bij de scouting deze dekens kampvuurdekens noemen en in de scoutshop kan je zo'n kampvuurdeken kopen.. Nu weet ik niet of je deze dekens kunt strijken en of het veel toegevoegde waarde heeft om zo'n kampvuurdeken te kopen dat van sterker materiaal is als fleece.. Dus als iemand ervaring met deze dekens heeft hoor ik graag of je daar wel die badges kan opstrijken?

Ik ga de deken vooral gebruiken om in de winter lekker warm op de bank te zitten en deels voor de sier als leuk aandenken van mijn reizen..
joske
Reiziger

Re: Deken met badges (kampvuurdeken)

Bericht door joske »

mijn zus heeft bij de scouting gezeten en wist al snel te vertellen dat het strijken niet werkt. en lijmen moet ook niet werken. of je die badges op fleece kunt naaien weet ik niet, op rugzakken gaat het iig wel. pas wel op voor zogenaamde zelfklevende badges, het plakt niet goed genoeg (zie de lijm) en je naald wordt een grote bende (hoewel dat met nagellakremover snel opgelost is)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Deken met badges (kampvuurdeken)

Bericht door Globeskater »

dank je wel! ik ben inmiddels begonnen met alles er met de hand op te waaien..soms wel lastig door die strijk/plaklaag die er op zit...maar heb er inmiddels 10 opzitten ..nog dik 30 te gaan..
Plaats reactie