Budget/route Zuid-Oost Azië
Budget/route Zuid-Oost Azië
Dag
Ik ga samen met een vriend in januari 4 maanden naar Zuidoost Azië, en ben nu hard bezig geld te verdienen.
Ik wil echter graag weten: hoeveel heb ik ongeveer nodig?
Onze ticket was zo'n 800 euro. Mijn vraag is, zijn er mensen met reiservaringen als deze die een schatting kunnen doen van het maandelijkse of totale bedrag wat wij nodig hebben (gewoon backpacken, geen luxe)?
Verder nog een vraag over de route, ons idee: We starten in Thailand (2 weken), gaan dan in zuidoostelijke richting naar Cambodja(2 á 3 weken), vanuit Cambodja naar Zuid-Vietnam , door naar Noord Vietnam (3 á 4 weken), dan naar Laos (4 weken) en tot slot nog een aantal weken Thailand (4 weken).
Zijn er mensen met ervaring die ons bepaalde dingen af-/aanraden, denken dat we beter onze route aan kunnen passen of beter langer in het ene land kunnen blijven en korter in het andere?
Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden. Alvast bedankt!
grt. Rasmus
Ik ga samen met een vriend in januari 4 maanden naar Zuidoost Azië, en ben nu hard bezig geld te verdienen.
Ik wil echter graag weten: hoeveel heb ik ongeveer nodig?
Onze ticket was zo'n 800 euro. Mijn vraag is, zijn er mensen met reiservaringen als deze die een schatting kunnen doen van het maandelijkse of totale bedrag wat wij nodig hebben (gewoon backpacken, geen luxe)?
Verder nog een vraag over de route, ons idee: We starten in Thailand (2 weken), gaan dan in zuidoostelijke richting naar Cambodja(2 á 3 weken), vanuit Cambodja naar Zuid-Vietnam , door naar Noord Vietnam (3 á 4 weken), dan naar Laos (4 weken) en tot slot nog een aantal weken Thailand (4 weken).
Zijn er mensen met ervaring die ons bepaalde dingen af-/aanraden, denken dat we beter onze route aan kunnen passen of beter langer in het ene land kunnen blijven en korter in het andere?
Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden. Alvast bedankt!
grt. Rasmus
Re: Budget/route Zuid-Oost Azië
ik raad je aan eens wat andere berichten op dit forum te lezen. daar staat namelijk al heel veel over het budget geschreven, en ook over je route.
succes!
succes!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Budget/route Zuid-Oost Azië
Je aantal weken per land is prima! Ik zou voor vietnam de volle 4 weken pakken, laos ook, cambodja 2 a 2,5 en in thailand kun je je prima 6 weken vermaken. Je route kan, al wordt hij vaker precies andersom gedaan (zoals ik).
Aangezien je precies dezelfde plannen hebt als dat ik heb gedaan, heb ik vast wat nuttige tips voor je. als je wilt kun je altijd een privebericht sturen!
Aangezien je precies dezelfde plannen hebt als dat ik heb gedaan, heb ik vast wat nuttige tips voor je. als je wilt kun je altijd een privebericht sturen!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon