6 weken thailand en?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
pvp

6 weken thailand en?

Bericht door pvp »

Wij (ik en mijn vriendin)
willen rond de kerst naar thailand voor een week of 6 we zijn allebei helemaal gek van de natuur,cultuur (jungle,stranden,geschiedenis,oude gebouwen en steden,mensen en gebruiken) maar is 6 weken misschien niet te lang om alleen naar thailand te gaan?
geld is bij ons niet egt een probleem we willen gewoon het land proeven en mssn nog een buurland bezoeken (je komt er immers niet elk jaar in de buurt iemand mssn tips?
en wat zal alles zon beetje gaan kosten k wil gewoon alles zien en alles doen
b.v.d.
Travelator
Reisexpert

Re: 6 weken thailand en?

Bericht door Travelator »

Hoi pvp!

Ik vind zes weken zeer zeker niet te lang voor alleen Thailand, want er is veel te zien en te doen, maar je kunt er ook voor kiezen nog een ander land aan te doen, zoals Laos, Cambodja, Vietnam of Maleisië.
Er is op deze site al heel veel geschreven over dit prachtige land, dus ik raad je aan daar eens te beginnen.
Als je deze link volgt, kun je al een hoop informatie vinden over Thailand:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/thailand/

Wellicht is het ook een idee om een Lonely Planet of andere reisgids aan te schaffen.
Ook daar vind je een hoop interessante informatie.

Succes en veel plezier met de voorpret!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
pvp

Bericht door pvp »

hey,

wat vind jij (jullie) meer de moeite waard gewoon die 6 weken in thailand rondtrekken of zijn die andere landen ook zeker de moeite waard?
Nooit gedacht dat het zo moeilijk was om een reis te plannen maar k begin nu al veel meer uit te kijken naar december :P alles is mooi en alles staat goed aangeschreven maar keuzes maken is zo moeilijk...

patrick
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Je kunt je inderdaad prima vermaken in Thailand. Misschien is een uitstapje naar Laos ook wel een leuke optie (ik heb mijn nickname niet voor niks ;) ). Dat zal natuurlijk ook wel wat liggen aan de planning.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Nogmaals, begin eens met het lezen van informatie op het forum.
Er zijn ook heel veel mensen die een eventuele route hier plaatsen en vragen om feedback (en dat ook krijgen).
Ook die posts zou je eens kunnen lezen.
Als je denkt dat je nog wat tijd overhoudt na Thailand, kun je overwegen om een ander land aan te doen.
Aan jou de keus! Wij kunnen deze knoop niet voor je hakken, dat zul je zelf moeten doen.
Eerst maar eens gaan lezen...
Of, wat ik zelf het liefste doe, gewoon op de bonnefooi gaan en maar zien waar je uitkomt ; )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Het is allemaal heel erg persoonlijk. Zelf zou ik niet voor 6 weken thailand gaan maar een weekje cambodja meepakken maar dat is omdat ik zelf Ankor echt heel bijzonder vond en ook de recente geschiedenis van cambodja ook erg indrukwekkend is. Voor een ander land zoals Laos zou ik dat meer tijd uittrekken en niet ff erbij doen.

Zoals al aangegeven lees de reisinfo en bedenk wat je aanspreekt. Je geeft aan eigenlijk alles wel leuk te vinden natuur, cultuur en strand dan kan je een prima mix maken. Wil je naar de fullmoonparty kijk dan vast naar de data. Bedenk wel dat thailand rond kerst en nieuwjaar reserveren wel aangeraden is op de populaire eilanden. Rest van het land en andere periodes niet.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ik ben in totaal 9 weken in thailand geweest en vond dat zeker niet te lang. Maar het is persoonlijk!
Als je van bangkok naar het noorden reist maak je gemakkelijk 3 weken vol en dan heb je nog 3 weken om te gaan eilandhoppen. Lijkt mij ideaal!

Als je 6 weken de tijd hebt zie je niet alleen maar de hoogtepunten maar kun je ook plekken bezoeken en dingen doen die wat minder bekend zijn... dan zie je eens wat anders dan de gemiddelde toerist. Dat zijn vaak de leukste dingen! Ook kan je dan wat tijd uittrekken voor het halen van je duikbrevet of het doen van een lange trekking, enz..

Mocht je er iets bij willen doen zou ik voor cambodja gaan. Daar heb je het minste tijd voor nodig.

Wat betreft de kosten: backpackend is het te doen voor 20 euro per persoon per dag (Dat is inclusief onderdak, vervoer, eten, tourtjes, entreegeld, etc). Dan eet je bij lokale tentjes langs de straat, drink je voornamelijk water, slaap je in hostels (vaak koude douche, wel een privekamer) en regelt activiteiten/tripjes zelf ipv via je hostel/reisbureautje. Als je van meer luxe houdt kost het uiteraard meer :)
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
pvp

Bericht door pvp »

heey,

Goed nieuws we hebben vliegtickets geboekt wij gaan gewoon van 27 dec tot 6 feb heerlijk naar Thailand en Borneo
helemaal happy nu:D
pepinjo

Bericht door pepinjo »

ik zou ervoor kiezen om thailand en cambodja te doen cambodja heeft jungle cultuur geschiedenis en is een heel mooi lanals cambodja jullie niet trekt zou ik voor laos gaan dat heeft ook jungle cultuur en geschiedenis zover mijn tips
Plaats reactie