wie gaat er op wereldreis?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Jenny
Reisexpert

Re: wie gaat er op wereldreis?

Bericht door Jenny »

Ik moet er eigenlijk niet eens aan denken om 'een echte wereldreis' te maken volgens de definitie die nu gehanteerd werd. Mijn jaar Azië/Europa heb ik bijna niet gevlogen. Tijdens m'n half jaar Indonesië ook niet. Als ik weer lang op reis zou gaan, dan zou ik ook dan niet naar meerdere continenten gaan, maar lekker lang in een continent blijven hangen. Reizen per bus en boot past namelijk meer bij mij.

Tja, dan maar geen 'wereldreis' op m'n cv. Dat anderen daar gelukkig van worden: prima. Mij laat het koud.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jenny, je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt! Zoveel mensen, zoveel meningen. De enige die je het naar de zin kan maken, is jezelf ;)

Persoonlijk denk ik dat dit niet het juiste moment is om een wereldreis te maken, gezien de globale financiele crisis. Ik heb het gevoel dat mensen blij zijn dat ze werk hebben, en dat zullen de meesten niet zomaar opgeven. Bovendien vermoed ik dat veel mensen het gewoon ook niet kunnen betalen. Als je de verhalen mag geloven, kan het gros maar amper het hoofd boven water houden.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Even voor de duidelijkheid ik bedoelde ook niet dat het ene beter is dan het andere.

Ik denk wel dat een wereldreis anders is en ook meer regelen vooraf vraagt wat betreft tickets dan een lange reis naar een continent. Als ik nu zelf nog een keer een aantal maanden vrij zou krijgen zou ik denk ik ook eerder kiezen voor een continent waarschijnlijk zuid-amerika. Aan de andere kant de afwisseling van binnen een paar maanden midden-oosten, himalaya, zuidoost azie en midden-amerika heeft toch ook echt wel zijn charmes. Als je maar genoeg rustmomentjes hebt zodat je niet constant aan het racen bent.

Je komt trouwens wel steeds vaker mensen tegen die lang op reis zijn en onderweg dan via internet werken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Emmeke

Qreply

Bericht door Emmeke »

Hallo allemaal,

Ik vertrek in augustus voor, ik denk 5 maanden. Misschien voor langer, maar dat weet ik nog niet.....met een complex ticket. Ik heb geen vragen hoeven stellen omdat ik alles goed kon vinden op de site. En wellicht komt het omdat ik twee keer eerder op een (halve) wereldreis ben geweest....leuk om alles zelf uit te zoeken en met de oude antwoorden kom je echt een heel eind.

Ik vlieg naar San Francisco en van LA naar tahiti, cook's, fiji, sydney (paar dagen, ben ik al eerder geweest),dan Maleisie en de filipijnen.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wauw, je hebt een mooie reis in het vooruitzicht, Emmeke! Geniet van de voorpret, het is straks zomaar augustus :)
tisa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door tisa »

Hey,

wij zagen na bijna drie jaar dromen en fantaseren eindelijk een mogelijkheid om op wereldreis te vertrekken. We zijn een koppel uit België, West-Vlaanderen (m29 v30). Al jaren wordt iedere verlofdag opgesoupeerd door reizen, helaas is dat dan altijd wel beperkt tot 4 à 6 weken en konden we dus telkens maar één land aandoen. Het is dan ook al jaren onze droom om op wereldreis te kunnen gaan. Ik denk dat het idee ook wat heeft moeten rijpen bij ons. Je fantaseert er wel over maar een wereldreis dat is iets wat andere mensen doen toch?! Tot een aantal maanden terug de puzzel in elkaar valde...

Lang verhaal kort, we verkopen onze woning en eind dit jaar vertrekken we voor onbepaalde tijd op ons avontuur! Wij nemen geen RTW ticket (teveel regeltjes en verplichtingen + tijdsgebonden) en we starten in Centraal-Amerika met een goedkope chartervlucht van Brussel naar Cancun. Mexico hebben we reeds een aantal jaar terug aangedaan dus nu even bekomen en realiseren op Isla Mujeres dat het EINDELIJK zo ver is *O* en dan bussen naar Belize en ons zo een weg werken tot in Panama. Dan Zuid-Amerika en vervolgens ofwel via Aussie/NZ naar ZOA ofwel via Zuid-Afrika naar ZOA. We zijn nog volop aan het plannen en heeeeeeeeel veel praktische zaken aan het regelen dus er komen ongetwijfeld nog een hoop vragen ;)

We zouden heel graag in contact komen met mensen die een soortgelijke reis plannen of reeds ondernomen hebben dus als jullie zich geroepen voelen geef maar een gil.

Groeten, Mieke en Timothy
“The traveler sees what he sees, the tourist sees what he has come to see.” ~ G. K. Chesterton
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wauw!! Wat heerlijk zeg!! Veel plezier met de voorbereidingen :)
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Wij zijn nu op "wereldreis". We hebben in NL alles verkocht en zijn begin Maart vertrokken naar ZOA. De planning is verder Japan, China, Nepal, India, Burma, AU, NZ, Zuid-middden-noord Amerika. Ten eerste was er voldoende info voor nu en hebben we geen rond de wereld ticket genomen ivm beperkingen en we absolute vrijheid hebben.
Wel kom ik regelmatig hier even langs om wat info te zoeken want je loopt tegen genoeg (kleine) uitdagingen aan.

Op dit moment in Vietnam en het enige dat nu vaststaat is onze vlucht van Hong Kong naar Tokyo (gisteren geboekt)!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik zou heel graag nog eens op wereldreis willen. De laatste jaren wel vrij veel gereisd maar toch vooral in Europa en Azië (en een paar keer Nieuw-Zeeland). Een reis over land van Nederland naar Zuidoost Azië of andersom wil ik zeker nog eens maken. Voor nu maar eens proberen een tijd in Laos te wonen en dan kijk ik wel weer verder.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
MaartenB

Bericht door MaartenB »

Echt wel dat er plannen zijn. Of eigenlijk is er één plan. Naar Melbourne, per auto. Helaas pas over ongeveer 5 jaar zodra de studie helemaal afgelopen is en er een klein beetje werk ervaring op het juiste vakgebied vergaard is. Of was dit niet helemaal wat er bedoeld werd? Ik gebruik namelijk geen vlieg-rond-de-wereld-tickets.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Tja, wat is een wereldreis inderdaad. Is er een verschil tussen bijvoorbeeld een jaar Azie of zes maanden Azie en Zuid-Amerika? Wat noem je een wereldreis?

Ik heb in ieder geval wel plannen voor een lange, al dan niet wereld-, reis. Ik wil vanuit Nederland vertrekken richting Turkijke, Iran, Pakistan, India, Bangladesh, Nepal, China en dan weer richting Nederland met de trein. Of in ieder geval totdat ik het niet meer leuk vind. Ik zou ook graag nog naar Zuid-Amerika gaan maar dat continent blijft ook nog wel liggen. Denk niet dat ik in een keer genoeg geld bij elkaar kan sparen en vind ook dat ik dan wel heel lang weg ben. Ik hoor zo vaak dat het na een maand of 8-9 niet meer zo leuk is als in het begin. Wie ben ik dan om eigenwijs door te sparen en wel 18 maanden ofzo te gaan reizen? Denk dat ik met mijn europa-azie overland trip lang genoeg bezig ben ;).
Het duurt echter nog even voordat ik weg kan dus tegen die tijd komen de vragen vanzelf!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Plaats reactie