Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door menasil »

Reismeis schreef:Pff, nou, daar ben je dan mooi klaar mee! Gewoon vanavond lekker thuis blijven, dan maar een andere keer op visite! Hoe dan ook: Welkom thuis! Heb je het naar je zin gehad in GL?
Dank je!
Ja zeker naar m'n zin gehad. Was er alweer 5 jaar niet geweest en het is er niets veranderd. Ok, de btw is omhoog gegaan (en fors!) maar de prijzen houden ze hetzelfde, je merkt wel dat ze in crisis zitten want ze proberen regelmatig wat extra's voor je te doen om je te behouden als klant. Weer was ook goed, eten was echt heerlijk :)

Al merk ik wel dat ik echt weer moest wennen aan het zeer warme weer (hittegolf). Ik was elke keer plasje water als ik naar boven liep naar het huisje ;) niet echt charmant.

Wanneer ging jij ook alweer?

Positieve nieuws van de dag: Zaterdag weer naar Doetinchem *O* Geen voetbal dit keer, maar gewoon op bezoek bij bekenden :) In augustus komt het voetbal weer ;)
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

OMG, ik ben zojuist, na slechts twee uurtjes slaap, uitgerookt door de Melakaanse muggenverdelger!
Lag lekker te slapen en begon opeens te dromen over brand (nee, echt).
Toen ik wakker werd, lag ik in een dikke rookwolk. Het hele huis stond blauw. En stinken, joh!
Gauw naar buiten gerend, de brug over.
Pas na een half uur kon ik weer wat zien in huis, maar heb toen toch nóg maar een half uurtje gewacht voor ik weer naar binnen ben gegaan.
Kan nooit goed zijn!
Nu, tweeënhalf uur later, stinkt het nog...
En van slapen komt niet veel meer, denk ik : (
Oh, en sinds die kerel op bezoek is geweest, ben ik al vier keer gestoken!

De locals lijken er trouwens geen last van te hebben. Die slapen/ontbijten rustig verder en blijven gewoon lekker binnen zitten, terwijl ik bijna stikte in die rook.
Er heerst hier een muggenplaag, daarom spuiten ze dat gif.
Ben echt als de dood voor dengue, want ik word hier helemaal opgevreten en Deet is hier in Maleisië niet te krijgen (had ik aan Jenny moeten vragen natuurlijk).
De lokale, vaak natuurlijke, muggenspray helpt voor geen meter.
Gisteren kwam er een dikke mug op me zitten, vlak nadat (1 minuut of zo) ik me ingesmeerd had. :?

Zo, dit was mijn spreekbeurt.
Foto erbij, ik ga voor de 10!
IMG_7305 (2) (525x700).jpg
IMG_7305 (2) (525x700).jpg (265.34 KiB) 225 keer bekeken
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Wow, wat een enorme hoeveelheid rook! Lijkt me niet gezond om daar in te blijven zitten.
Kan me voorstellen dat je in paniek raakt als je in bed ligt en in eens zoveel rook om je heen hebt.

Hoop voor je dat de muggen je verder met rust laten!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Allemachtig Trav!! Dan word je zeker raar wakker, goeiemorgen zeg.. Balen trouwens, dat je daar geen deet kunt krijgen, ik kan me voorstellen dat je dat je bang bent om weer dengue te krijgen. Moet ik wat naar je opsturen? En wat gebruiken de locals dan? Of worden zij niet gestoken?

Menasil, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! Er is dus toch wel iets te merken wat de crisis daar betreft.. Wij vertrekken de 28e :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Zo Siem, dat is ook niet niets.... Ik zou me kapot schrikken!!! Hopelijk gaan die rotbeesten snel weg.....En ja, als je iets nodig hebt, geef maar een gil. Al moet ik zeggen dat de post natuurlijk lang erover gaat doen richting de andere kant van de wereld ;)

Oww nog een klein weekje! Leuk vooruitzicht :D
Travelator
Reisexpert

Ha ha wat zijn jullie toch weer lief, meisjes... : )
Ga binnenkort weer naar Thailand (al zeg ik dat al 3 weken of zo), daar kan ik als het goed is wel weer deet kopen...
Wel veel dank voor het aanbod!

Wat zal het vanaf de 28e stil worden hier... : )

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Nou hup, naar Thailand dan! :P

Tja.. We hebben twee campings uitgezocht waar (voor zover ik weet) geen wifi beschikbaar is O-) Daarentegen zoeken we dan wel weer een camping uit waar een vijfde deel voor naturisten is gereserveerd.....
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Trav: ik heb hier nog wel Deet staan. Als je had gewild was dat zo opgestuurd. Waar ga je heen in Thailand? Over niet al te lang land ik daar ook.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Travelator
Reisexpert

Jullie zijn echt zo leuk allemaal! Ik heb een nuuwe femielie : ) haha
S, wanneer kom jij ook alweer aan in Thailand? En waar ga je heen? En hoe lang?
Mijn visum voor Maleisië verloopt ergens begin augustus, de achtste of zo, maar ik denk dat ik al wel eerder ga.
Maar nogmaals, dat zeg ik al een paar weken lol
Als ik in de buurt ben, kunnen we wel effe meeten : )
Weet alleen nog steeds niet waar ik naartoe zal haha

LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik land op 3 oktober in Krung Thep (ook wel Bangkok genoemd). Ik denk dat ik daar een paar dagen ben (visum voor Laos regelen, 60-dagen als dat lukt). Daarna denk ik meteen door te reizen.

We PM'en of mailen nog wel even.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ben weer terug in Nederland, vandaag nog een dagje vrij.. Wel zo fijn, beetje bijslapen, bijlezen en bijwassen.
Heb het mooie weer voor jullie meegenomen, geen dank O-)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Welkom terug!! :) Leuk gehad??
Volgens mij was het bij jou net zo heet als bij mij ;) hittgolf.
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Hoppa, heb intussen mijn vliegtickets geboekt! vertrek op 13dec richting Bangkok en kom pas weer op 1 mei richting huis! Zin Zin Zin in!

Maar eerst nog 2 augustus 2 weken portugal met men vriendinneke
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Sandervh schreef:Hoppa, heb intussen mijn vliegtickets geboekt! vertrek op 13dec richting Bangkok en kom pas weer op 1 mei richting huis! Zin Zin Zin in!

Maar eerst nog 2 augustus 2 weken portugal met men vriendinneke
^O^ Leuk! Als je zin hebt kun je altijd even op de koffie (of iets anders) komen.
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Dat is goed! Waar ergens ging jij je ook al weer "vestigen" in Laos?
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Plaats reactie