Café Verweggistan
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Café Verweggistan
Mijn website is nu een paar maanden in de lucht, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over...
Ik twijfel vooral heel erg of ik het Engels moet aanhouden of alles weer in het Nederlands moet gaan schrijven?
In het begin schreef ik mijn belevenissen in het Nederlands, maar naarmate ik meer vrienden/bekenden in het buitenland kreeg ben ik overgestapt naar Engels.
Het schrijven van stukjes vind ik leuk en gaat me {in het Nederlands} gemakkelijk af. In het Engels ook wel, maar ik weet niet altijd de juiste woorden te vinden om het voor de lezer net wat leuke te maken.
Mijn vraag: in het Engels blijven schrijven of terug naar het Nederlands? Wat zijn jullie ideeen, tips/suggesties?
Bedankt alvast.
Ik twijfel vooral heel erg of ik het Engels moet aanhouden of alles weer in het Nederlands moet gaan schrijven?
In het begin schreef ik mijn belevenissen in het Nederlands, maar naarmate ik meer vrienden/bekenden in het buitenland kreeg ben ik overgestapt naar Engels.
Het schrijven van stukjes vind ik leuk en gaat me {in het Nederlands} gemakkelijk af. In het Engels ook wel, maar ik weet niet altijd de juiste woorden te vinden om het voor de lezer net wat leuke te maken.
Mijn vraag: in het Engels blijven schrijven of terug naar het Nederlands? Wat zijn jullie ideeen, tips/suggesties?
Bedankt alvast.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
- Kims
- Reisexpert
Hi Yvonne,
Inderdaad een moeilijke afweging. Ik schrijf zowel in Nederlands als in het Engels, maar dat kost veel tijd...
Zal eens op je site gaan rondsnuffelen. Onze China ervaring was zo leuk! Ben benieuwd naar jouw verhalen en ervaringen
Inderdaad een moeilijke afweging. Ik schrijf zowel in Nederlands als in het Engels, maar dat kost veel tijd...

Zal eens op je site gaan rondsnuffelen. Onze China ervaring was zo leuk! Ben benieuwd naar jouw verhalen en ervaringen

Travel is the only thing you buy that makes you richer!
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb besloten mijn blog in het nederlands te houden zodat ze het kunnen uitprinten voor oma en mijn nichtje en andere familie dat niet zo goed engels spreekt/leest kunnen het dan ook lezen...
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Brno vond ik best leuk, nachtleven was op een doordeweekse dag maandag of dinsdag avond wat minder maar uiteindelijk bleken er meerderen op zoek te zijn dus hadden we op een gegeven moment zo'n gezellige groep dat wij maar ergens zijn blijven hangen!ehouse schreef:Is hier iemand al ooit in Brno geweest? De moeite of niet? Goed nachtleven ook?
Verder is het een klein stadje met een erg leuk designerhuis waar je rondleiding kan krijgen.. de bezienswaardigheden zijn echter in 1 dag wel te doen.. als het stappen tenminste niet te laat wordt

Ben er krap 20 jaar geleden geweest. De stad is niet al te groot, maar leuk om ff te bezoeken. Van het nachtleven kan ik je niet zoveel vertellen, dat was er nog niet toendertijd.ehouse schreef:Is hier iemand al ooit in Brno geweest? De moeite of niet? Goed nachtleven ook?

Ik ben met mijn nieuwe website bezig en maak deze tweetalig. Ik weet niet wat je gebruikt voor je website, maar met een beetje zoeken is er wel een add-on te vinden die de site tweetalig maakt.Yvonnetje schreef:Mijn website is nu een paar maanden in de lucht, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over...
Bedankt alvast.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Mijn website draait op wordpress, geen idee of daar een plug-in voor beschikbaar is, maar ik zal eens gaan zoeken. Vind het een goede tip. Had daar nog niet over nagedacht. Ik zal ook eens mijn broer vragen of hij wat meer weet over add-on die de boel tweetalig kan maken. Bedankt!hildo schreef:Ik ben met mijn nieuwe website bezig en maak deze tweetalig. Ik weet niet wat je gebruikt voor je website, maar met een beetje zoeken is er wel een add-on te vinden die de site tweetalig maakt.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
Ik gebruik zelf ook wordpress en daar zijn meerdere plug-ins voor. Ik heb zelf nog gekeken naar qTranslate. Die is gratis en werkt zeer goed. Al zijn er met de laatste updates wel een paar bugjes in geslopen. Het heeft een groot probleem dat het aan de wordpress versie gekoppeld zit. Bij het updaten van je wordpress versie moet je dus even goed uitkijken.Yvonnetje schreef:Mijn website draait op wordpress, geen idee of daar een plug-in voor beschikbaar is, maar ik zal eens gaan zoeken. Vind het een goede tip. Had daar nog niet over nagedacht. Ik zal ook eens mijn broer vragen of hij wat meer weet over add-on die de boel tweetalig kan maken. Bedankt!hildo schreef:Ik ben met mijn nieuwe website bezig en maak deze tweetalig. Ik weet niet wat je gebruikt voor je website, maar met een beetje zoeken is er wel een add-on te vinden die de site tweetalig maakt.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb mijn site een tijd tweetalig gehad maar vertaalde alles zelf.
Was uiteindelijk geen doen meer. Alle lol ging er van af. Dus ben ik er maar mee gestopt.
Iedere dag in de schiphol trein zitten is een marteling. Al die mensen met koffers terwijl ik naar mijn werk mag
Was uiteindelijk geen doen meer. Alle lol ging er van af. Dus ben ik er maar mee gestopt.
Iedere dag in de schiphol trein zitten is een marteling. Al die mensen met koffers terwijl ik naar mijn werk mag

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik houd mijn site in het Nederlands. er is gewoon teveel content om alles te moeten vertalen.
Bovendien word ik soms een beetje moe van al die sites in steenkolen Engels (pigeon English). Teveel taalfouten, teveel stijlfouten. Mijn site is niet eens foutloos in het Nederlands, laat staan in een andere taal.
Bovendien word ik soms een beetje moe van al die sites in steenkolen Engels (pigeon English). Teveel taalfouten, teveel stijlfouten. Mijn site is niet eens foutloos in het Nederlands, laat staan in een andere taal.

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik lees zowel Engels- als Nederlandstalige blogs beide even makkelijk, ik heb geen voorkeur. Ik hou niet dagelijks een blog bij, maar als ik dat wel zou doen dan deed ik dat in het Nederlands. Omdat ik me in het Nederlands toch net wat beter kan uiten dan in het Engels, of bepaalde woordspelingen kan gebruiken. Wie het graag wil lezen, kan het zelf even snel door google translate gooien toch?
Heb laatst al eens op je site zitten neuzen, ik kwam toen een adres tegen waar ik een kaartje naar toe heb gestuurd
Is die inmiddels aangekomen? Moet zo'n maand geleden zijn, ofzoiets.
Vanavond heb ik mijn Australische gastbroer na 7 jaar weer gezien! In 2005 was hij voor het laatst in Nederland, wat gaat de tijd toch snel.. Zo leuk en wat kan hij nog steeds goed Nederlands praten! Hij had dat 7 jaar niet gedaan en toch hebben we hele gesprekken gehad. Hij vertelde over zijn baan, dat hij adviseur was van een Australische minister. Ik had geen idee dat hij zo'n hoge functie had! Het was erg gezellig, we hebben in ieder geval weer voor volgende week vrijdagavond afgesproken (dan vieren mijn vader, mijn zusje en ik onze verjaardagen). Hij is vooral erg nieuwsgierig naar mijn zusje, die in 2005 (en toen 13 jaar) zo'n verlegen vogeltje was en nu is opgebloeid tot feestbeest hahaha. Hij kan het zich maar moeilijk voorstellen
Heb laatst al eens op je site zitten neuzen, ik kwam toen een adres tegen waar ik een kaartje naar toe heb gestuurd

Vanavond heb ik mijn Australische gastbroer na 7 jaar weer gezien! In 2005 was hij voor het laatst in Nederland, wat gaat de tijd toch snel.. Zo leuk en wat kan hij nog steeds goed Nederlands praten! Hij had dat 7 jaar niet gedaan en toch hebben we hele gesprekken gehad. Hij vertelde over zijn baan, dat hij adviseur was van een Australische minister. Ik had geen idee dat hij zo'n hoge functie had! Het was erg gezellig, we hebben in ieder geval weer voor volgende week vrijdagavond afgesproken (dan vieren mijn vader, mijn zusje en ik onze verjaardagen). Hij is vooral erg nieuwsgierig naar mijn zusje, die in 2005 (en toen 13 jaar) zo'n verlegen vogeltje was en nu is opgebloeid tot feestbeest hahaha. Hij kan het zich maar moeilijk voorstellen

..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Gisteren (inmiddels eergisteren) weer terug gekomen van een paar dagen in Normandië (Frankrijk). Was een interessante en leuke trip. Veel gezien en heel veel rondgereden door kleine dorpjes en de groene omgevinden. Veel bunkers en overblijfsels van de oorlog gezien. Ook een paar musea. De Fransen hebben er bij mij wederom niet voor kunnen zorgen dat ze hoog op mijn lijstje komen van favoriete mensen....
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb dus precies hetzelfde. Lezen maakt me niet uit, dat gaat even makkelijk. Schrijven gaat toch net iets makkelijker in het Nederlands. Zeker vanwege de kleine dingen zoals woordspelingen.Reismeis schreef:Ik lees zowel Engels- als Nederlandstalige blogs beide even makkelijk, ik heb geen voorkeur. Ik hou niet dagelijks een blog bij, maar als ik dat wel zou doen dan deed ik dat in het Nederlands. Omdat ik me in het Nederlands toch net wat beter kan uiten dan in het Engels, of bepaalde woordspelingen kan gebruiken. Wie het graag wil lezen, kan het zelf even snel door google translate gooien toch?
Heb laatst al eens op je site zitten neuzen, ik kwam toen een adres tegen waar ik een kaartje naar toe heb gestuurdIs die inmiddels aangekomen? Moet zo'n maand geleden zijn, ofzoiets.
En wat leuk dat je een kaartje hebt gestuurd! Ik heb hem alleen nog niet ontvangen, helaas. Ik zal binnenkort eens vragen aan de persoon waar de post voor me terecht komt.
Bedankt voor al jullie reacties, dat helpt!
Ik ben benieuwd!
Laosfan, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! Ik begrijp dat wel, wij zijn ook niet echt fan van de Fransen..........LaosFan schreef:Gisteren (inmiddels eergisteren) weer terug gekomen van een paar dagen in Normandië (Frankrijk). Was een interessante en leuke trip. Veel gezien en heel veel rondgereden door kleine dorpjes en de groene omgevinden. Veel bunkers en overblijfsels van de oorlog gezien. Ook een paar musea. De Fransen hebben er bij mij wederom niet voor kunnen zorgen dat ze hoog op mijn lijstje komen van favoriete mensen....
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
- bolletjeom
- Reisexpert
doet me denken aan een grapje.
....en met frankrijk maakte god het mooiste land.
Maar om de rest van europa niet jaloers te maken zette god er de fransen in.

....en met frankrijk maakte god het mooiste land.
Maar om de rest van europa niet jaloers te maken zette god er de fransen in.

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl