Camperrondreis oostkust

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Philip

Camperrondreis oostkust

Bericht door Philip »

Hoi,
Ik denk er aan om in januari 2013 naar Australië te gaan (2personen) een camper te huren (wicked ) en van Sydney via Melbourne naar Aidelaide en terug naar Sydney te rijden in 4 weken, oa de kustroute te volgen en eventueel via Canberra en Wagga Wagga en een aantal nationale parken te bezoeken etc.
Is dit haalbaar ? :N
Alternatief : Sydney naar Melbourne en terug via de kust en ook Canberra en Wagga Wagga en natuurlijke nationale parken.
Betere route ? :)
Tips zijn altijd welkom. _O-
Bedankt,

Philip
Francine
Reisexpert

Re: Camperrondreis oostkust

Bericht door Francine »

Dit is wel te doen in een week of vier. Zeker omdat, als het moet, je binnen een paar dagen terug kan rijden. Neem op de heenweg gewoon de tijd en kijk hoeveel tijd je vervolgens nog hebt om terug te gaan. Je kunt terug via de 'outbackroute'; Broken Hill, enz. Pik je daar ook nog wat van mee.
Januari is in elk geval een hele mooie tijd. The Grampians NP kan ik warm aanbevelen. Vond ik erg mooi.
Kijk of een auto en een tent eventueel ook een optie is. Is namelijk best een stuk goedkoper.
Kangaroo island is ook een aanrader.
Mocht je tijd hebben en vanaf Adelaide nog iets naar het noorden kunnen reizen, dan beveel ik de Flinders Ranges aan. Prachtig gebied en je kunt er mooi wandelen (mocht je daar van houden).
Philip

Re: Camperrondreis oostkust

Bericht door Philip »

Hoi Francine,
Bedankt voor de info

Philip
Plaats reactie