Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
ehouse
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door ehouse »

De heidegebieden in Brabant zijn inderdaad prachtig. Als ik langer loop steek ik vaak de grens over naar de Leenderheide, waan je je direct in een of andere toendra! Heerlijk! Met geluk spot je een everzwijn of rondspringend hert.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Brabant is inderdaad een hele mooie provincie!! ^O^

Ik kreeg net een berichtje via Facebook dat mijn Australische gastbroer, die een jaar bij ons in huis heeft gewoond (in 2000 ofzoiets) weer in Nederland is!!! We spreken zo spoedig mogelijk iets af, gezellig!

Inmiddels ben ik ook begonnen om alle rommeltjes voor de vakantie bijelkaar te sprokkelen, want als ik zo door mijn agenda blader hebben we daar de komende tijd niet veel tijd voor :P Zo hangen we de komende weekenden aan elkaar met feestjes: Vrijdag bruiloft, zaterdag de hele dag kanovaren (bij mooi weer) en daarna pannenkoekenparty en borrel met de buurt, volgend weekend twee verjaardagen en een housewarming, het weekend daarna nog een verjaardag..

En in de tussentijd ben ik ook bezig met het voorbereiden van leuke dingetjes voor het feest van mijn broertje en schoonzusje, omdat ik na onze vakantie dan nog maar één week heb, en dat is te kort. Ik heb al een trouwboekje gemaakt met foto's en leuke weetjes, dat gaat deze week naar de drukker. En aangezien ik ben gevraagd als fotograaf, heb ik nog wat leuks in petto voor als de gasten binnenkomen. Ook daar is alles al voor geregeld. De afspraak bij de hair & wellness is gemaakt voorafgaande het feest, nu is het alleen nog wachten op de jurkjes ^O^

Ook moet de auto nog voor de keuring, wordt de bijkeuken woensdag ipv morgen afgemaakt en moet vervolgens weer ingericht worden, moeten we de vouwwagen nog even opzetten voordat we weggaan en dan moet er eigenlijk ook nog wat gewerkt worden :P

Wat is het leven toch leuk!! Druk, maar leuk ^O^
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Bolletje: Ik ben tijdens de eerste versie van CAS geweest, was toen supermooi weer maar kan me voorstellen dat het met regen niet leuk is!
@Reismeis: Drukke dagen maar wel leuke dingen :D

IK ben echt kapot...gisteren om 8:00 begonnen en pas rond 22:00 klaar met werken.. Oké laatste 45 min was een nazit van een bijeenkomst maar toch, gaat toch over werken..En ik "moet" zo weer terwijl ik zin heb om nog even te slapen ;) Maar later vandaag ga ik naar m'n 'oude' werkplek. Heb tijdje detachering gedaan vanuit m'n huidige werk dus dat is wel weer leuk om iedereen ff te zien :)

Verder complimenten gehad van een proffotograaf op m'n foto's van afgelopen weekend tijdens de oefenwedstrijd. Alhoewel ik vind dat er nog verbetering inzit, voelt hij de hete adem al in zijn nek haha :) Wel leuk zo'n compliment!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Menasil, ik kan me voorstellen dat je kapot bent, wat een lange dag! Lukt het een beetje met werken vandaag? En dat soort complimenten zijn altijd leuk ja! :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

vandaag weer eens een brief voor de vorige bewoners van die huis op mijn deurmat... dat de dagvaarding gereed is!

meestal open ik hun post niet eens, maar soms ineens wel. goede timing dus, soms ben ik bang dat ze tijdens mijn vakantie mijn huis openbreken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jenny, dan is het maar goed dat je deze envelop hebt opengemaakt! Heb je inmiddels contact gehad met de afzender? Lekker zeg, het zal je maar gebeuren dat ze tijdens jouw vakantie je huis leeghalen..
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Misschien een stomme vraag, maar zijn die gratis te downloaden converters (word document omzetten naar pdf bestand) een beetje makkelijk in gebruik? Welke is goed, of maakt dat niet veel uit? Iemand enig idee? Ik moet iets naar de drukker sturen en normaal gesproken vraag ik mein bruder, maar aangezien het over hem gaat, kan dat even niet :P
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hoe lang woon je daar nu al?
Ze zullen toch eerst bij de gemeente moeten checken of die mensen nog ingeschreven staan op je adres voordat ze binnen mogen vallen?
Dat is mij ooit verteld toen ik zulkgelijke post kreeg voor vorige bewoners.

Net uit eten geweest in amsterdam. Je loopt een leegstaand kantoorpand in langs de oude receptie, pakt de lift naar de 7de verdieping....en dan is er een hippe tent. Maar buiten nergens een bordje of hint te bekennen dat er binnen iets te doen is. I love Amsterdam!!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Bij de huidige office (2010) en ik vermoed die van 2007 ook, kun je gewoon je word document opslaan als een pdf. Staat bij "opslaan als"
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ehouse schreef:Bij de huidige office (2010) en ik vermoed die van 2007 ook, kun je gewoon je word document opslaan als een pdf. Staat bij "opslaan als"
Dat kan inderdaad ook bij office 2007.

Ik woon nu 5,5 jaar in dit huis. En het is niet de eerste keer dat ik lastig word gevallen met betalingsachterstanden van de vorige bewoners. Misschien mag men mijn huis inderdaad niet zomaar openbreken (zou wel mogen als ik zelf een betalingsachterstand zou hebben), maar ik heb wel al een keer een deurwaarder die aanbelde weggestuurd.

Ik sprak vorig jaar een advocaat die betrokken was bij een ontruiming van de verkeerde garagebox (de nummers waren verwisseld). Dat vond ik toen een mooi verhaal, maar nu iets minder... Er worden fouten gemaakt.

Jaren geleden heb ik al gecheckt of ik de enige ben die ingeschreven staat op dit adres, en dat is inderdaad het geval.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Oh echt?? Ik ga er vanmiddag even mee aan de slag, bedankt!!

Jenny, heel bizar dat je dan nu nog steeds post krijgt. Je hebt het in het begin wel teruggestuurd neem ik aan, met daarop 'geadresseerde onbekend', ofzoiets. Succes......
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

@ reismeis: na een paar maanden terugsturen heb je daar geen zin meer in. De incasso's kwamen pas later.

Nog twee dagen vergaderen in Gouda en een dag werken in Utrecht en dan is het vakantie!!! Hopelijk hoor ik vandaag wat m'n aanstelling voor volgend jaar wordt. M'n collega's beginnen nu ook ongeduldig te worden omdat ze willen weten welke vakken ze moeten geven (maar die kennen wel hun functieomvang).
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Heel fijn dit.....vooral als je dit zelf ook van plan bent 0_0 . Eh, dan bedoel ik het zeilen, niet het in het water springen :-).

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... ling.dhtml
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Jenny: Zelfde probleem hier. Vroeger stond iedereen op het huisnummer ingeschreven, pas toen ik er jaar woonde gingen we met toevoegingen werken. Maar de oude bewoners staan op algemene huisnummer. Nu woon ik op een toevoeging, maar ik ben wel de eerste deur en we zitten metz'n allen achter 1 voordeur... En niemand die op de post let dus ik maak het nu toch maar open want er zitten echt rare dingen tussen. Van mensen die nog steeds op het algemene huisnummer staan ingeschreven en de gemeente ze kwijt is bijv...

Veel stuur ik gewoon retour, maar het verbaasd me hoe dom mensen zijn met het nietdoorgeven van adreswijzigingen. Medicijnen die bij ons nog worden afgeleverd door de apotheek, terwijl je er al 1 jaar niet woont.... je leasauto groene kaart bij ons laten bezorgen terwijl je er al 1,5 jaar niet woont.. Dat zijn geen onbelangrijke dingen. Tijdschriften en reclame vind ik anders. Ik krijg altijd een shoestring gids maar dat adres kan je gewoon niet wijzigen... dus die krijgen ze nog steeds in m'n studentenkamer..
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het is heel eenvoudig om je af te melden voor de shoestring brochure ;)
stuur maar een mailtje. Hoewel ik van harte kan aanbevelen om hem te lezen.....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie