Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Travelator
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Travelator »

LaosFan schreef:Er is één plaats waar elke dag duizenden mensen heen gaan voor iets traditioneels van daar. Als je geen zin hebt om uren in de rij te staan zit daar aan de andere kant het Chinese restaurantje waar ik het net over had.
Ikke nie begrijpe?
Spreekt gij in tongen....? Of gewoon in raadsels?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Travelator schreef:
LaosFan schreef:Er is één plaats waar elke dag duizenden mensen heen gaan voor iets traditioneels van daar. Als je geen zin hebt om uren in de rij te staan zit daar aan de andere kant het Chinese restaurantje waar ik het net over had.
Ikke nie begrijpe?
Spreekt gij in tongen....? Of gewoon in raadsels?
Niet duidelijk dus :)

Ik bedoelde een eettentje waar elke dag duizenden mensen heen gaan.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jippie, ik heb een nieuw paspoort aangevraagd. Ben ik daar voor de komende 5 jaar (4,5 dus) ook weer vanaf!

Ik vond Melakka ook leuk. Met een boot over de grachten/kanalen. En omdat ik toen op krukken liep met de becak door de stad. Wat voor de volgende bestemming, Siem? Door naar Singapore of terug naar KL?

Menasil, ik heb de e-reader gekocht. Ik zal je dit weekend even mailen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Leuk Jenny :D Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen :D
Travelator
Reisexpert

Altijd fijn, een nieuw paspoort...
Wie bewaart z'n oude paspoorten nog meer? (ik wel, namelijk)
E-reader is best handig (ik heb er geen, maar een vriendin van me wel)! Veel plezier ermee!

Singapore zou een logische volgende stap zijn, maar even geen zin in weer grote (dure) stad.
En die stad/staat ligt er nog wel even, denk ik....
Bovendien moet er weer gewerkt gaan worden!
Denk dat ik weer voor een of twee maanden ga neerstrijken op Ko Lanta, omdat dat eiland van alle gemakken is voorzien voor mij om te werken. Zo krijg ik ook weer even een beetje routine hopelijk. Ook wel fijn en nodig af en toe.
Als het weer daar niet goed is of het is er helemaal uitgestorven, stap ik wel weer in de bus...

Jenny, voor jou is het ook bijna zo ver!
Even kijken of we nog ergens die bak koffie gaan scoren.
Of die walvishaai!
Kan m'n werk best even onderbreken voor een bezoekje aan...??

Ik heb vandaag een 78-jarige Engelse dame ontmoet die al 55 jaar onafgebroken aan het reizen is (!!!!!) en die fitter was dan ik!
Leuk mens met mooie verhalen!
Mag hopen dat ik er over 42 jaar ook nog zo bij loop...

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik bewaar m'n oude paspoorten ook. Helaas is het niet gelukt m'n huidige paspoort vol te krijgen, kijken of het de volgende keer wel gaat lukken. Aangezien ik wederom een zakenpaspoort heb, en ok geen plannen heb lang te reizen vrees ik het ergste.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Travelator schreef:Altijd fijn, een nieuw paspoort...
Wie bewaart z'n oude paspoorten nog meer? (ik wel, namelijk)

Ik heb vandaag een 78-jarige Engelse dame ontmoet die al 55 jaar onafgebroken aan het reizen is (!!!!!) en die fitter was dan ik!
Leuk mens met mooie verhalen!
Mag hopen dat ik er over 42 jaar ook nog zo bij loop...
Ik bewaar mijn paspoorten ook, maar die zijn vast niet zo spannend als die van jullie aangezien je bij vrijwel geen enkele Europese bestemming nog stempels krijgt :P

Wauw, 78 jaar en 55 jaar onafgebroken aan het reizen!! Dan heb je volgens mij iedere uithoek van de wereld zo onderhand ook wel gezien. Wat bijzonder om zo'n persoon te ontmoeten, Trav!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb de meeste oude paspoorten ook nog, altijd leuk om nog eens naar te kijken.

Cool iemand die zo lang op reis is en ook nog interessant. Wel vaker mensen ontmoet die al heel lang op reis waren, in Jordanie nog een man die al 20 jr op reis was maar die was echt contact gestoord. Echt zo'n vroeger was alles beter en oh daar was ik ooit ook.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb mijn vorige. Die daarvoor had geen enkele stempel voor zover ik mij kan herinneren, dus was niet echt de moeite waard om te bewaren. Alhoewel in deze die ik nu heb bewaar, ook maar 2 stempels en 1 visum inzitten ;) Soms is de EU best jammer ;)

Ik ben echt moe vandaag.... vannacht heel slecht geslapen. Had gisteren voordat ik ging slapen, nog discussie met iemand en daardoor was ik vol (negatieve) energie..en vanmorgen gingen de buren ineens klussen :o Eén voordeel.. heb er wel een was in kunnen doen ;) want we delen de wasmachine met 5 appartementen en laten we allemaal werken door de week........dus het weekend draait ie overuren ;) Zo dadelijk maar boodschappen doen en vanmiddag een stadswandeling doen :)
Travelator
Reisexpert

LaosFan schreef:Travelator:

Fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt in Melaka :) ^O^ Ik ben er destijds 2 keer geweest (vanuit Indonesië kwam ik hier met de boot weer aan en het is ongeveer even ver van KL Airport als KL zelf dus dat was ook een optie op doorreis naar Nova Zeelandia). Ik heb daar destijds ook een keer heerlijk Chinees gegeten (traditioneel Chinees in een tentje waar alleen maar Chinezen zaten en ze misschien verbaasd waren dat die blanke toch wel aardig met eetstokje uit de weg kon :) ). Kijk uit met de muggen!!! En een rekning komt er niet hoor. In Laos een flesje bier of een bananen shake is ook goed :P ;)
Hé LF!!

In alle commotie heb ik jouw berichtje geloof ik over het hoofd gezien... Suf zeg!
Een biertje of bananen shake kan ik niet beloven, want ik heb geen idee wanneer ik in Laos ben en ik maak geen beloftes als ik niet 100% zeker weet dat ik ze kan nakomen ; )
Maar ik kan wel beloven dat ALS we er toevallig tegelijk zijn en ALS we iets gaan/kunnen afspreken, jij zeker een biertje krijgt van mij. Of twee. Maar dat had ik ook wel durven beloven zonder post ; )
Vind het echt onwijs lief van je/jullie.

Het Chinese tentje waar je het over had, ga ik denk ik niet vinden, want er zijn hier tientallen lokale attracties en ik vind je tip nog steeds erg geheimzinnig en raadselachtig. Geen idee waar je het over hebt...
Bovendien eet ik geen vlees en die Chinezen hier mikken overal kip in.
Maar er zijn genoeg andere eetgelegenheden, dus dat eten komt wel goed ; )

@Jenny: Had nog nooit van een zakenpaspoort gehoord, maar voor een volgende keer misschien ook een idee voor mij.
Wat doe je anders eigenlijk, als je paspoort vol is, maar nog niet verlopen? Moet je dan echt een nieuw aanschaffen?

Vandaag met Elizabeth, de 78-jarige reiziger, de halve dag bij de Mac gezeten met 1 ijsje want ze wilde haar mailtjes even checken op mijn laptop.
Kom in Nederland nooit bij de Mac, maar hier al een paar keer geweest; voor zo'n heerlijk softijsje of voor een bak koffie zonder gezoete, gecondenseerde melk (ugh!)
Leuke verhalen heeft ze, zeg!

Travelator
Reisexpert

Haha een karma punt voor dit onzinverhaal! *O*
Raaaaaaaar systeem...

Overigens ben ik ook lichtelijk contactgestoord hoor, Tikva ; )
Nee, maar echt... _O-
Asociaal sociaal, zeg maar ^^

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Toen ik een jaar op reis was, heb ik op een gegeven moment iedereen gevraagd of ze alsjeblieft geen nieuwe pagina wilden pakken voor hun stempeltjes. Want als je dan nog zo'n sticker van een hele blz. moet hebben dan heb je een probleem. Dan kun je óf dat land meer bezoeken, óf je moet een nieuw paspoort aanvragen.

Beide varianten kosten (in Utrecht) ongeveer 48 euro. Dat is de maximale prijs voor een paspoort in NL. Andere gemeenten zouden goedkoper kunnen zijn, maar daar heb ik niks aan....

Vandaag lekker thuis aan het rommelen. Beetje opruimen, wasje doen, af en toe wat lezen. Zo repetities nakijken. Morgen de laatste lichting. ~O> 0_0
Travelator
Reisexpert

Jenny, vergeet je foto's niet uit te printen! : D

Travelator
Reisexpert

RaRa voor wie heb ik deze foto gemaakt?
IMG_7141 (300x225).jpg
IMG_7141 (300x225).jpg (84.38 KiB) 180 keer bekeken
: )

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

goed gespot haha ^O^

mijn broertje en schoonzusje komen straks met de NY foto's! vind ik altijd zo leuk, andermans reis/vakantiefoto's bekijken :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie