Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Travelator
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Travelator »

ehouse schreef:Das niks, het zou wel vreemd zijn geweest mocht die datum nog wel gaan :p
(D)uuuuh, inderdaad ja... Tis al laat hier, hoor! 8)7
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Na een chaotische dag op het werk (er moest wederom iemand naar de spoedeisende hulp, alleen was het dit keer een van 'mijn' kindjes van de opvang ;( ) had ik verwacht dat ik behoorlijk moe zou zijn.. Nou, niets is minder waar hoor! Ik ben de administratie aan het bijwerken, ik kijk met een half oog naar Hostel en met het andere oog naar het forum. Wat ben ik blij dat ik kan multitasken :P
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Travelator, ik ga zometeen shoppen voor de zuster :P
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Reismeis schreef:Travelator, ik ga zometeen shoppen voor de zuster :P
Mijn envelop is op weg naar Maleisië. Ik verwacht dat ie nu in Den Bosch zal zijn. Nog een klein stukje dus.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik ga morgen even leuke kaart kopen voor de zuster :) Ik heb namelijk sowieso voor m'n andere hobby nog leuke ansichtkaarten nodig en ben morgen in centrum!

Vandaag is zo'n typische vrijdagmiddag... rustig op het werk qua mensen maar we lveel klussen....
Travelator
Reisexpert

WoW! Die zuster heeft maar geluk met zulke lieve forumleden!!
Zou er bijna jaloers op worden... ; )

Travelator
Reisexpert

LaosFan schreef:
Mijn envelop is op weg naar Maleisië. Ik verwacht dat ie nu in Den Bosch zal zijn. Nog een klein stukje dus.
Spannende reis voor die envelop! Ben benieuwd hoe lang het duurt!
Namens zuster Siti Sarah, hartstikke bedankt voor de moeite!

LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik hoop dat m'n envelop een kaartje stuurt bij ontvangst 8)7

Hopelijk kan ze het waarderen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Travelator
Reisexpert

menasil schreef:Ik ga morgen even leuke kaart kopen voor de zuster :) Ik heb namelijk sowieso voor m'n andere hobby nog leuke ansichtkaarten nodig en ben morgen in centrum!

Vandaag is zo'n typische vrijdagmiddag... rustig op het werk qua mensen maar we lveel klussen....
En nog een joepiedepoepie! Die wordt echt wel verwend!!
Sturen jullie me nog wel even allemaal de rekening? : )

Ik ben, op aanraden van Laosfan, vanmiddag aangekomen in Melaka en ik heb de hele middag met open mond rondgelopen.
Wat ben ik blij dat ik hier nog naartoe ben gekomen, want wilde eerst eigenlijk niet gaan.
Ja, het is toeristisch, maar de mensen zijn hier SUPERvriendelijk (en niet alleen omdat je een blanke harses hebt) en ik vind de sfeer echt geweldig met al die oude gebouwen.
Ben vandaag op hosteltocht gegaan (ipv kroegentocht haha) en heb zo heel veel prachtige oude koloniale gebouwen van binnen gezien. Echt mooi hoor!
Ondanks het toerisme vind ik dit stadje wel echt een aanrader. Als je een beetje het centrum uit loopt, is het meteen al een stuk rustiger.
Leuk ook, die combinatie van oud en modern en al die spannende zijstraatjes...
Wat zou er om het volgende hoekje te zien zijn?? Ik bleef maar lopen! Geen idee meer waar ik was...
Genieten!! : )
Bedankt Laosfan!!

Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Travelator schreef:
Globeskater schreef:het enige stomme is dat ik het sinds een paar dagen flink in de rug heb en vannacht dus maar 5 uurtjes geslapen ofzo.. vanochtend toen meteen maar even een fysio gebeld en kan gelukkig vanmiddag al terecht..
Wat een pechvogel ben jij wat betreft fysieke toestanden (look who's talking)!
Hoe is het nu?
de eerste fysio behandeling heeft al goed zijn werk gedaan.. kan nu iig langer achter elkaar aan mijn scriptie schrijven! Tja fysiek gezien zit het geloof ik dit jaar nog niet mee... maar goed volgende week ziekenhuis voor mijn enkel dus het is een work in progress ;)

en hoe is het met jouw nu?
Travelator
Reisexpert

Globeskater schreef: de eerste fysio behandeling heeft al goed zijn werk gedaan.. kan nu iig langer achter elkaar aan mijn scriptie schrijven! Tja fysiek gezien zit het geloof ik dit jaar nog niet mee... maar goed volgende week ziekenhuis voor mijn enkel dus het is een work in progress ;)

en hoe is het met jouw nu?
Fijn dat het al iets beter gaat... ^O^
Met mij gaat het super!
Alleen heb ik vanmiddag gehoord dat hier in Melaka ook Dengue heerst, dus ik doe het best een beetje in m'n broek, want de tweede keer wordt het schijnbaar écht gevaarlijk!
Tot overmaat van ramp heeft de meneer van mijn guesthouse vanmiddag heel lief het licht op m'n kamer voor me aangedaan, zodat ik niet in het donker zou thuiskomen. De ramen stonden echter open en er hangt ook geen klamboe...
Dat wordt dus op muggenjacht voor het slapen gaan :?

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Oeiii.. Heb je zo'n BZZZZT ding? Een antimugelektrocuteermepper op batterijen? Lief bedoeld natuurlijk, dat hij het licht voor je had aan gedaan, maar niet echt handig.. Heb je al foto's online van Melaka? Je maakt me wel heel nieuwsgierig :)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Travelator:

Fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt in Melaka :) ^O^ Ik ben er destijds 2 keer geweest (vanuit Indonesië kwam ik hier met de boot weer aan en het is ongeveer even ver van KL Airport als KL zelf dus dat was ook een optie op doorreis naar Nova Zeelandia). Ik heb daar destijds ook een keer heerlijk Chinees gegeten (traditioneel Chinees in een tentje waar alleen maar Chinezen zaten en ze misschien verbaasd waren dat die blanke toch wel aardig met eetstokje uit de weg kon :) ). Kijk uit met de muggen!!! En een rekning komt er niet hoor. In Laos een flesje bier of een bananen shake is ook goed :P ;)
Travelator
Reisexpert

Reismeis schreef:Oeiii.. Heb je zo'n BZZZZT ding? Een antimugelektrocuteermepper op batterijen? Lief bedoeld natuurlijk, dat hij het licht voor je had aan gedaan, maar niet echt handig.. Heb je al foto's online van Melaka? Je maakt me wel heel nieuwsgierig :)
Haha toevallig heeft iemand die in het guesthouse werkt zo'n Bzzzzzzzzz, maar die heeft ook net Dengue gehad, dus die zal ze wel niet willen afstaan ^^

Foto's van Melaka heb ik nog laaaaaaaaaaaang niet online!
Ik loop meestal een of twee maanden achter op m'n weblog, dus dat duurt ook nog wel even (wil wel een poging doen weer een beetje bij te komen).
Maar ondanks de prachtige gebouwen en de leuke straatjes gaat het mij vaak meer om een bepaald gevoel op een plek en dat kun je helaas niet op de foto zetten.
De vriendelijkheid van de mensen voel je vaak in de lucht hangen.
Tot nu toe vind ik Maleisië vrij "hard" aanvoelen, maar dat gevoel heb ik hier helemaal niet en ik geniet echt met volle teugen van alles wat ik om me heen zie en voel!
Leukleukleuk!

LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Er is één plaats waar elke dag duizenden mensen heen gaan voor iets traditioneels van daar. Als je geen zin hebt om uren in de rij te staan zit daar aan de andere kant het Chinese restaurantje waar ik het net over had.

Geniet ervan Trav.!
Plaats reactie