Aankomst s'morgens Bangkok Airport
Aankomst s'morgens Bangkok Airport
Beste medereizigers,
Ik kom volgende week vrijdag s'morgens vroeg om 06.15 aan op Bangkok Airport en ik had een vraag over vervoer richting Khaosan Road.
Is het s'morgens te doen om een taxi te pakken of ben je door de drukte erg lang onderweg naar Khaosan Road?
Bedankt!
Groeten Jules
Ik kom volgende week vrijdag s'morgens vroeg om 06.15 aan op Bangkok Airport en ik had een vraag over vervoer richting Khaosan Road.
Is het s'morgens te doen om een taxi te pakken of ben je door de drukte erg lang onderweg naar Khaosan Road?
Bedankt!
Groeten Jules
Re: Aankomst s'morgens Bangkok Airport
Ik zou het eerste stuk de metro/skytrain pakken (vergeten hoe het heet, volgens mij mrt) en vandaar daar de taxi. Dit staat heel duidelijk aangegeven op het vliegveld. Goedkoper en sneller dan het hele stuk per taxi!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Als het om de kosten gaat, zou ik de bus pakken. Gewoon naar de informatiebalie gaan en vragen welke bus je moet hebben. Eindstation van de bus is KhaoSan rd. Heb ik de eerste keer dat ik in Bangkok aankwam ook gedaan.
Trouwens de taxi in Bangkok zijn belachelijk goedkoop. Je moet NOOIT een prijs met de taxi's afspreken. Gewoon met de meter rijden. In Bangkok betaal je per km, dus files hebben geen effect op de prijs. Risico met geknoei met de meter heb je altijd, echter is mij door een expat verzekerd dat dit zeer weinig voorkomt, omdat de controle hierop vrij strikt is.
Mijn laatste keer was de taxi naar de luchthaven tussen de 300-400 baht (€6-8). Met de bus was geloof ik 150-200 baht p.p. Dus als jemet zijn 2-en bent kan je net zo goed de taxi nemen.
Ik ben zelf nooit op dat tijdsstip aangekomen, maar gezien de bedrijvigheid van Bangkok kan ik het mij niet voorstellen dat er geen taxi's zijn.
Veel plezier met je vakantie of reis!!!
Trouwens de taxi in Bangkok zijn belachelijk goedkoop. Je moet NOOIT een prijs met de taxi's afspreken. Gewoon met de meter rijden. In Bangkok betaal je per km, dus files hebben geen effect op de prijs. Risico met geknoei met de meter heb je altijd, echter is mij door een expat verzekerd dat dit zeer weinig voorkomt, omdat de controle hierop vrij strikt is.
Mijn laatste keer was de taxi naar de luchthaven tussen de 300-400 baht (€6-8). Met de bus was geloof ik 150-200 baht p.p. Dus als jemet zijn 2-en bent kan je net zo goed de taxi nemen.
Ik ben zelf nooit op dat tijdsstip aangekomen, maar gezien de bedrijvigheid van Bangkok kan ik het mij niet voorstellen dat er geen taxi's zijn.
Veel plezier met je vakantie of reis!!!
Er zijn zeker taxi's, maar je staat muurvast door de spits.panky schreef: Ik ben zelf nooit op dat tijdsstip aangekomen, maar gezien de bedrijvigheid van Bangkok kan ik het mij niet voorstellen dat er geen taxi's zijn.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Drukke tijd, je moet helemaal de stad in. Ik zou dus zeker metro/skytrain overwegen.
Skytrain tot de laatste halte Paya Thai en dan een taxi/tuktuk voor het laatste stukje doen. Wat je ook kan doen is een motortaxi nemen, dan ga je achterop bij iemand op de motor, maar gezien het feit dat je net aankomt weet ik niet of dat je met bagage gaat lukken..
Qreply
Op de bovenste verdieping stoppen taxi's die mensen afzetten en dan weer oppikken. Als je deze neemt betaal je geen toeslag voor de airporttaxi.
1. Pak een taxi met een meter (taximeter op display op het dak)
2. Schrijf het adres op een briefje of draai een detailkaartje uit van Google maps.
Het is altijd druk maar ook in bus en metro. Taxi is het snelst en meest comfortabel, zeker als je wat bagage hebt. En de meter/prijs is hoofdzakelijk gebaseerd op afstand en niet op duur van de reis. Succes.
1. Pak een taxi met een meter (taximeter op display op het dak)
2. Schrijf het adres op een briefje of draai een detailkaartje uit van Google maps.
Het is altijd druk maar ook in bus en metro. Taxi is het snelst en meest comfortabel, zeker als je wat bagage hebt. En de meter/prijs is hoofdzakelijk gebaseerd op afstand en niet op duur van de reis. Succes.
-
- Wereldreiziger
Ik zou echt een skytrain pakken. Het is sowieso al druk in Bangkok met verkeer, en helemaal in de spits.
mee eensEvelien1983 schreef:Ik zou echt een skytrain pakken. Het is sowieso al druk in Bangkok met verkeer, en helemaal in de spits.
een beetje backpacker neemt nooit een taxi.
Boven staan bussen maar eind April hebben we de skytrain genomen en het laatste stukje met een tuk tuk. Gaat het snelst en kost bijna niks...De local bus is het allergoedkoopst maar dan ben je meer dan 2 uur onderweg ri Koh San.
Succes ..gooi je horloge weg....en geniet ervan.....
Boven staan bussen maar eind April hebben we de skytrain genomen en het laatste stukje met een tuk tuk. Gaat het snelst en kost bijna niks...De local bus is het allergoedkoopst maar dan ben je meer dan 2 uur onderweg ri Koh San.
-
- Reisexpert
Ow...doggie schreef:een beetje backpacker neemt nooit een taxi.

You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Ik heb als backpacker vaak zat een taxi gepakt in Thailand, evenals een TukTuk... En de kosten voor de skytrain zijn er nou ook weer niet naar om nu perse voor die eenmalige gebeurtenis de allergoedkoopste taxi te pakken... Als ik een lange tijd in het vliegtuig heb gezeten wil ik zsm naar mijn bestemming en dan ontdek en ervaar in de stad daarna...doggie schreef:een beetje backpacker neemt nooit een taxi.