mijn woning leeg laten
-
mijn woning leeg laten
Ik heb een koopwoning (zonder hypotheek). De hypotheek is al afbetaald. Verder heeft de bank niets met mij te maken.Ik wil in het buitenland gaan wonen en af en toe ..3 keer per jaar met vakantie in mijn woning terug komen.Denk je dat een probleme zou zijn? Mag ik MIJN woning leeg laten en 3 maanden per jaar met vakantie terug komen?
Bedankt
Bedankt
Re: mijn woning leeg laten
Wanneer je langer dan 8 maanden per jaar in het buitenland verblijft moet je jezelf officieel uitschrijven bij de gemeente. Maar hoe het verder zit weet ik niet?
Ik zou even bij je gemeente informeren. Sommige huizen moeten permanent bewoond worden, verschillende gemeentes hanteren verschillende definities van 'permanent' (bijvoorbeeld omdat er maar weinig woningen binnen de gemeente zijn, je huis wordt nu als het ware een recreatiewoning).
En zoals Erik zegt: als je acht maanden achter elkaar in het buitenland verblijft, moet je je uitschrijven bij de gemeente.
En zoals Erik zegt: als je acht maanden achter elkaar in het buitenland verblijft, moet je je uitschrijven bij de gemeente.
Ik zou ook uitzoeken hoe het met krakers zit. Er zijn niet voor niets heel veel mensen die anti-kraak wonen.
Succes!
Succes!