Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door menasil »

@Travelator, ja maar aangezien hij uit Finland komt en, als de carriere niets meer wordt, hij daarheen teruggaat, zal ik hem sowieso veel minder vaak zien en is het stuk lastiger contact te onderhouden. Niet onmogelijk hoor :) Maar het is gewoon ineens anders.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

menasil schreef:@Travelator, ja maar aangezien hij uit Finland komt en, als de carriere niets meer wordt, hij daarheen teruggaat, zal ik hem sowieso veel minder vaak zien en is het stuk lastiger contact te onderhouden. Niet onmogelijk hoor :) Maar het is gewoon ineens anders.
Oooooo, dat stukje Finland had ik even gemist! Oke, duidelijk ; )
Sterkte dan... : (
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Travelator schreef:
menasil schreef:@Travelator, ja maar aangezien hij uit Finland komt en, als de carriere niets meer wordt, hij daarheen teruggaat, zal ik hem sowieso veel minder vaak zien en is het stuk lastiger contact te onderhouden. Niet onmogelijk hoor :) Maar het is gewoon ineens anders.
Oooooo, dat stukje Finland had ik even gemist! Oke, duidelijk ; )
Sterkte dan... : (
Nee hoor niet gemist, dat had ik niet duidelijk neergezet dus geheel aan mij te wijten ;)
Thanks, gaat allemaal goed komen!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De zon schijnt, en ik word met de week blonder. (Gaat snel in combinatie met zout water.) Helaas zijn nu ook mijn hersencellen aangetast 8)7 Wil ik cijfers invoeren, typ ik het foute wachtwoord in! Nu is mijn account geblokkeerd.... :@ Hopelijk kan de admistratie het snel oplossen.

Ik haat dat die systemen die van je wensen dat je elke zoveel maanden een nieuw wachtwoord hebt. Al helemaal omdat ik nu op school verschillende wachtwoorden heb voor verschillende systemen, die je blijkbaar niet mag verwisselen. :9
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Travelator, ik kan me daar wel iets bij voorstellen, dat het zo fijn is om gewoon even een stukje in de buitenlucht te wandelen! Sowieso is lekker buiten zijn goed voor je, hopelijk gaat het herstel nu een stuk sneller! Zet 'm op!

Jenny, ben jij blond? Grappig, ik had jou als brunette voor ogen haha. Ohh, praat me niet van die wachtwoorden. Ik moet ons adminsysteem ook om de zoveel weken een nieuwe aanmaken. Sterkte ermee!

Ik kreeg net een mail van een oud collega en op zich is dat niets bijzonders, maar de inhoud des te meer! We hebben samen een werkstuk gemaakt over 'levensvragen, levensvisies en verhalen' voor onze catechese akte en als onderdeel daarvan hebben we met zijn tweeën een prentenboek gemaakt. Zojuist heb ik het PDF bestand gekregen wat ook naar de drukker gaat, en het ziet er zoooo moooooi uit! Ik ben helemaal trots! *) Degene die onze catechese bijeenkomsten heeft begeleid heeft al aangegeven het boekje in de toekomst te willen gebruiken. Ze gaat zelfs bij de directie (van de stichting waar wij voor werken) vragen of het mogelijk is om het boekje op iedere school binnen de stichting aan te bieden (30 basisscholen in Friesland). Hoe leuk is dat!!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik sprak vanmiddag via Facebook een man uit Australië waarmee ik in 2008 samen heb gereisd in Albanië, Montenegro en Kroatië (samen met 2 vrienden van hem). Hij is nu in Nederland (morgen in België) en komt dinsdag hier langs. :)

Ik heb hele vage plannen om binnen een paar weken richting Albanië te rijden.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Gezellig, Laosfan! Alvast een fijne dinsdag toegewenst! Hoe vaag zijn jouw plannen mbt Albanië? ;)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Reismeis schreef:Gezellig, Laosfan! Alvast een fijne dinsdag toegewenst! Hoe vaag zijn jouw plannen mbt Albanië? ;)
Ik zou graag een rondje maken en dan het nuttige met het aangename combineren door het e.e.a. te kopen in die landen die hier weer te verkopen zijn. De hoge benzineprijs maakt het alleen wat lastiger.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Net eens wat zitten te bekijken. Een route die zou kunnen is:

1) Nederland - Banja Luka (Bosnië): 1.430 km - 14,5 uur
4) Banja Luka - Mostar (Bosnië): 262 km - 5 uur
5) Mostar - Ulcinj (Montenegro): 289 km - 4,5 uur
6) Ulcinj - Shkodër (Albanië): 41 km - 1 uur
7) Shkodër - Skopje (Macedonië): 291 km - 4,5 uur (via Kosovo)
8) Skopje - Nederland: 2.069 km - 20,5 uur

Die terugreis gaat dan via Macedonië, Servië, Kroatië, Slovenië, Oostenrijk en Duitsland.

Totaal zou dat 4.382 km zijn en zo'n 50 uur rijden.

Iemand zin om mee te rijden (alles 50/50 en low-budget) ;)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Leuke route!!! Plaats anders even een oproeppie bij 'Reisgenoot gezocht', je weet maar nooit!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Reismeis schreef:Leuke route!!! Plaats anders even een oproeppie bij 'Reisgenoot gezocht', je weet maar nooit!
Wie weet doe ik dat nog even. Al is het nog niet zeker want gezien m'n Laos-plannen moet ik wel zorgen dat ik niet te weinig over ga houden daarvoor.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@ laosfan, wat leuk dat je iemand na zo'n tijd weer ontmoet!

@Travelator! Ben blij dat je uit het ziekenhuis ontslagen bent en aan de beterende hand! Die conditie komt vanzelf wel weer goed!

Ik heb echt een fantastisch weekend gehad! Het was jazzfestival in de stad en ben dan ook elke dag de stad in geweest! Had een super leuke couchsurfer en het was heerlijk weer! Wat wil je nog meer!
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Travelator schreef:IIIIIIIIIIIIK BEEEEEEEEEEN VRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!! *O*

Zo, dat moest er even uit! ; )
Goed om te horen dat je weer beter bent en nu een bordje ophangen met 'verboden toegang voor muggen' ;)
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

hildo schreef:
Travelator schreef:IIIIIIIIIIIIK BEEEEEEEEEEN VRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!! *O*

Zo, dat moest er even uit! ; )
Goed om te horen dat je weer beter bent en nu een bordje ophangen met 'verboden toegang voor muggen' ;)
Haha Dank je! Ik heb het op m'n voorhoofd geschreven... ; )
Had gisteren een mug in m'n kamer; PANIEK! Hij had nog gestreepte pootjes ook (mogelijke drager van het virus)!
Heb nog nooit met zoveel overtuiging een mug dood gemept!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Reismeis schreef:Hildo, het zit er voor jou alweer op, helaas! Ik hoop dat je een goede reis naar huis hebt (gehad
De terugreis was toch iets minder. Blijkt bij aankomst mijn slotje van de flightbag opengebroken te zijn. Komend vanuit Colombia en omdat er al zo'n mooie gele lufthansa sticker opzat met de melding 'hot luggage' meld ik dat voor de zekerheid maar even bij de douane. Hoewel in eerste instantie de duitse grundlichkeit ver te zoeken was, was dit na de woorden Colombia en drugs toch opeens heel anders.

En als je dan na een goed uurtje uitpakken en weer inpakken uiteindelijk op het treinstation van dusseldorf Hbf aankomt en er dan achter komt dat het halve treinverkeer in duitsland plat ligt of grote vertraging heeft sta je toch even te vloeken. Maar met drie uur vertraging toch no net de laatste NS trein naar huis kunnen nemen. Is de NS toch niet zo slecht :)
Plaats reactie