Per bus van Yogjakarta naar Bali

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Per bus van Yogjakarta naar Bali

Bericht door Erik »

Uit de mailbox
In deze blog staat dat mensen met de bus naar Bali gaan.

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/in ... si329.html

Kunt u over deze busreis meer informatie sturen? Of zeggen wie zulke reizen organiseren?

En wat dat kost? Van Yogyakarta naar Bali?
Jenny
Reisexpert

Re: Per bus van Yogjakarta naar Bali

Bericht door Jenny »

Busreis zonder stop (= erg lang, geen aanrader) kost ongeveer 250.000 rp.

Met een stop bij de Bromo en Kawah Ijen ben je ongeveer 600.000 rp kwijt, inclusief slapen (2 nachten) maar exclusief entree.

Wil je een luxere trip (betere auto, dus wel een aanrader!) dan ben je ongeveer 850.000 rp kwijt.

Geen idee wat het kost als je alleen bij de Bromo stopt, en niet bij de Kwah Ijen.

Te boeken op iedere straathoek.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Doortje
Vakantieganger

Bericht door Doortje »

Jenny begrijp ik goed dat je bij een trip met kawah ijen 3 dagen onderweg bent (dag 1: yogya->Bromo, dag 2: bromo->Kawah Ijen, dag 3: kawah ijen->Bali.

En heeft iemand ervaring met deze tour?

Groetjes!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wij hebben een tour gedaan vanuit Yogjakarta naar de Bromo en de Kawa Ijen. Het was heel erg mooi om beide te zien, maar het waren wel lange dagen. Mede ook omdat we snachts naar de Ijen zijn geweest om het "blue fire" te bekijken.
De informatie staat volgens mij onder het Yogjakarta artikel inclusief de kosten. Misschien dat ik zelfs ook nog de foldertjes heb liggen met de prijzen en de opties.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Doortje schreef:Jenny begrijp ik goed dat je bij een trip met kawah ijen 3 dagen onderweg bent (dag 1: yogya->Bromo, dag 2: bromo->Kawah Ijen, dag 3: kawah ijen->Bali.

En heeft iemand ervaring met deze tour?

Groetjes!
Ja, je bent inderdaad 2,5 dag onderweg.

Ik heb de tour gedaan, maar niet vanuit Yogya maar vanuit Probolingo. Ik ben wel de mensen tegengekomen die vanuit Yogya vertrokken waren. Alleen zaten die met zijn 20en in een klein busje, terwijl wij ruim in een auto zaten met 2-4 personen.

Bij deze mijn ervaringen:
http://www.ikreis.net/main.php?cid=412
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Niellles
Reiziger

Bericht door Niellles »

Zelf heb ik een paar dagen geleden de tour Yogya -> Bromo -> Bali gedaan. Afdingen tot 280.000 -gewoon zeggen dat de overbuurman je dat al heeft geboden- is heel simpel en als je een goede onderhandelaar bent kan het misschien nog wel voor minder.

De reis naar Probolingo viel me mee, een super comfortabele mini-van waarin we met z'n 8en zaten naar Probolingo. Halverwege moesten we overstappen naar een ander busje en doordat de chauffeurs vergeten waren enveloppen met geld uit te wisselen moest onze chauffeur de ander nog even achtervolgen -daar verloren we dus helaas iets meer dan een uur...-

Aangekomen in Probolingo kan je bij een travelagency eventueel een jeep boeken -zit meestal niet bij de prijs in.

Daarna werden wij naar een accomodatie gebracht die mij meer dan meeviel -eerste warme douche in meer dan een maand!

Bromo heb ik -door wat maagproblemen- helaas niet beklommen. M'n reisgenoot heeft dit wel gedaan en vond het mooi, wel iets aan de touristische kant...

De volgende ochtend gingen we met een grote bus richting Bali -ik vond deze wederom erg comfortabel. De bus rijdt door tot Denpasar, maar je mag op elk willekeurig moment uitstappen.

Zelf vond ik het een plezierige manier van reizen, tussendoor gewoon een fatsoenlijk bed. De mensen die ik gesproken heb en de rit in 1x gedaan hebben waren er niet zo positief over, niet dat er echt iets mis mee was, het was gewoon lang.
Plaats reactie