Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door LaosFan »

Reismeis schreef:Wat leuk zeg! Ik heb hier ook een pot met vreemde munten. Welke landen moet je nog? Heb je al muntjes uit Gambia, bijvoorbeeld?
Daar heb ik er wel wat van denk ik maar dat moet ik even nakijken. :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik spaar tegenwoordig ook muntjes......voor laosfan ;) (graag gedaan!)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik heb even voor je gekeken, maar de muntjes die ik heb heb jij vast al. Oude franks, guldens, pesetas enzo, verder geld uit Denemarken, Noorwegen, Finland, Tsjechië, New Zealand, Australië etc.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Reismeis schreef:Ik heb even voor je gekeken, maar de muntjes die ik heb heb jij vast al. Oude franks, guldens, pesetas enzo, verder geld uit Denemarken, Noorwegen, Finland, Tsjechië, New Zealand, Australië etc.
Meeste zal ik inderdaad wel hebben. Mocht je nog Duitse Marken, Oostenrijkse Schillingen etc. etc. hebben dan zijn die inwisselbaar.

Spontaan idee: zouden we via deze site niet mensen kunnen vragen om Duitse Marken, Oostenrijkse Schillingen etc. (van voor de euro) maar ook ander kleingeld op te sturen naar een adres waarna we alles uitsorteren en de opbrengst naar bijvoorbeeld het goede doel in Laos kunnen laten gaan? Marken etc. zijn nog inwisselbaar bij de nationale banken. :? O-)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik heb nog even voor je gekeken, maar ik heb geen DM of OS voor het goede Laosfan-doel.. En wat jou laatste vraag betreft: daarvoor verwijs ik je door naar Erik haha :)

Wij hadden vandaag scholingsdag van de BSO. Communicatie met ouders en de rol van de PM-er in het buitenspelen, met een blik op Denemarken. Erg leuk, en vooral bij het laatste onderwerp veel praktische tips gekregen. Maar die rollenspellen voor de communicatietraining.. Daar hou ik écht niet van! :6
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Reismeis schreef:Ik heb nog even voor je gekeken, maar ik heb geen DM of OS voor het goede Laosfan-doel.. En wat jou laatste vraag betreft: daarvoor verwijs ik je door naar Erik haha :)
Ik zal er eens goed over na gaan denken :)
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Gisteren de hele dag {6 tot 6} zonder stroom, een hele lange dag op school, een avontuur van 2 uur om een pakketje op te halen {van de muur naar het kastje}, door het gebrek aan stroom mijn les in mijn lokaal moeten voorbereiden tot 5 min voor de les. Kwam om 9 uur {pm} thuis, eten, en toen moest ik eigenlijk nog een les voorbereiden.

Dat ben ik nu dus maar aan het doen, extra vroeg opgestaan...
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Stroom is soms best wel makkelijk :) In Laos ook weleens zonder gezeten maar daar is het toch wat anders omdat minder 'moet' en het leven er op veel plaatsen meer op toegepast is.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Pfff Yvonnetje, dat zijn langggggge dagen.. Is het nog gelukt met de voorbereiding voor je les? Heb je ook een digibord in je lokaal? Dan is het helemaal balen als de stroom uitvalt.

Ik zal nu toch echt even toetsen nakijken :Y
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Behalve geen stroom was er gisteren ook de hele dag geen water....
Het waren aangekondigde werkzaamheden, maar als je geen Chinees kunt lezen, kunnen ze nog zoveel aankondigen...

Vandaag al een hele vooruitgang met gisteren; wel elektriciteit, geen water!
Gisteravond gelukkig wel een douche kunnen nemen, dus dat scheelt.
Het was een uurtje geleden even terug {genoeg voor de vaat}, maar nu zitten we weer zonder.
Kan de afwas niet doen, de wc niet doorspoelen, lastig met koken... *zucht*
En waarschijnlijk morgen nog zo'n dag.

@reismeis; met de les is het wel gelukt! Gelukkig was er op de uni wel stroom.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ohja, jij zit natuurlijk niet in NL. Even nieuwsgierig vraagje.. Werken ze daar ook met digiborden? Geen water is ook geen pretje :{ Sterkte ermee!
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

De soorten zoals ik ze in Nederland gezien en gebruikt heb weinig tot niet.

De universiteit waar ik nu werk heeft vooral veel beamers die gebruikt worden.

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Reismeis schreef:Ohja, jij zit natuurlijk niet in NL. Even nieuwsgierig vraagje.. Werken ze daar ook met digiborden? Geen water is ook geen pretje :{ Sterkte ermee!
In Nederland zijn ook nog niet overal Digiborden hoor! Gelukkig heb ik wel altijd een beamer tot mijn beschikking, maar ook vandaag weer 'gewoon' met een ouderwets krijtje geschreven.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jenny schreef:
Reismeis schreef:Ohja, jij zit natuurlijk niet in NL. Even nieuwsgierig vraagje.. Werken ze daar ook met digiborden? Geen water is ook geen pretje :{ Sterkte ermee!
In Nederland zijn ook nog niet overal Digiborden hoor! Gelukkig heb ik wel altijd een beamer tot mijn beschikking, maar ook vandaag weer 'gewoon' met een ouderwets krijtje geschreven.
Uiteraard, dat weet ik maar al te goed. Het was ook meer een algemene vraag en niet zozeer toegespitst op iedere school :P Ik had misschien beter kunnen vragen of daar ook scholen zijn die met digiborden werken.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

net thais gegeten....ochochoch wat is dat toch heerlijk. Mijn maag kwispelt nog na.
Misschien eind dit jaar toch maar weer een keer thailand.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie