Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Travelator
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Travelator »

Gecondoleerd, Menasil.
Wat betreft je uitstapjes sluit ik me volledig aan bij de anderen; Het zijn jouw emoties, dus wat jij prettig vindt is belangrijk.

@Reismeis: Nee, helemaal niet, daarna kwamen er zelfs nog meer problemen met andere mensen. En m'n slipper ging ook nog kapot! (haha)
Maar............ Zoals ik al eerder schreef (lang geleden): elke vervelende situatie heeft een keerzijde. Zo ook nu weer, want door die toestand kwam ik toevallig wel weer hele lieve mensen tegen die me een geweldige zaklamp cadeau gaven die ik ook nog eens hartstikke nodig bleek te hebben. Als al die narigheid niet gebeurd was, had ik in het donker moeten lopen tussen de slangen en de schorpioenen en de giga-duizendpoten!
En zo kun je alles (bijna) altijd relativeren...
Zo lang je maar onthoudt dat (bijna) elke vervelende situatie een keerzijde heeft...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Travelator, je hebt helemaal gelijk hoor! Het is niet altijd makkelijk om de positieve kant van iets te vinden of te zien, maar die is er wel. Ook al komt het soms wat later hihi. Elk nadeel hep se voordeel (wie zei dat ook alweer??). Geniet van je nieuwe zaklamp, in ieder geval! Gezellig hoor, al die beestjes, maar hou ze maar wel buiten de deur :P
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Gecondoleerd Menasil, veel sterkte voor jou en je familie.

@ Travelator: over een tijdje lach je er om! {eh... dat hoop ik voor je ;)}

Hier geen Pasen of goede vrijdag. Maandag dus gewoon aan het werk.
Maar mag niet klagen, afgelopen week had ik zaterdag t/m woensdag vrij vanwege Cing Ming {Tomb Sweeping Day}.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Gecondoleerd Menasil, heel veel sterkte gewenst met dit verlies.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Gisteren na een lange reis in Taipei aangekomen, de eerste avond in Ximending besteedt, dat was een goede binnenkomer. En ook meteen lekker gegeten, "world famous rice flavoured noodles" met daarin iets waarvan ik maar zal denken dat het gewoon kip was...

Vandaag een trage start (het is hier inmiddels kwart voor twaalf...), zal zo maar eens op pad gaan...
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Travelator schreef:@Globeskater: Wat voor onderzoeken moet je doen??
Wat is er met je aan de hand dan?

Veel sterkte! Hoor het graag...
En hoop dat je de Whitsundays en Fraser toch nog kunt doen!
Ik krijg darmonderzoeken.. heb al een 6 a7 lang koorts, bloed in de ontlasting, diarree, etc.. en rust, goed eten, antibiotica en al werkt niet dus hebben ze me maar doorgestuurd naar ziekenhuis om er achter te komen waarom ik hier niet vanaf kan komen..

Whitsundays en fraser zie ik niet meer gebeuren.. moet over een dikke week al vliegen naar huis en heb dinsdag eerste afspraak in ziekenhuis dus als ik mijn vlucht richting NL wil halen zal ik van Cairns naar Sydney moeten vliegen.. baal er enorm van maar ja is niet anders ;)

@ Menasil, gecondoleerd en zoals je al weet geef ik ook het advies dat je moet doen waar jij je goed bij voelt!

@ Wizard, hoe is het weer op moment in Taiwan vooral de temperatuur ben ik benieuwd naar!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

@Globeskater, beter dan verwacht. Temperatuur laag in de 20 graden, af en toe miezert het een beetje, en regelmatig een verfrissend windje. Ik had gerekend op veel benauwder en af en toe een echte bui. Dit is hooguit jammer voor de foto's, alles oogt nu zo grauw en grijs.

Vanmiddag een dagje parken en monumenten gedaan, eerst het 2-28 Park, daarna het Chiang Kai-shek Memorial, en vervolgens het Daan Forrest Park. Lekker relaxt allemaal, moet nog een beetje m'n draai vinden. Maar m'n eerste indruk van Taipei is toch zeker positief, ik zou niet kunnen zeggen wat het hem precies doet, maar dit is echt mijn soort stad. Nu even een beetje rust, en dan zal ik vanavond eens een night market op gaan zoeken...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

gecondoleerd menasil!

Wizz, veel?plezier in noord korea. Ben jaloers!

Heerlijke paaslunch gehad met vrienden. Geloof niet dat er nog plek is voor avondeten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Gecondoleerd Menasil en veel sterkte met je verlies.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Nou, iets te vroeg gejuicht over het weer in Taipei. Vandaag regen, de hele dag. Soms zachte regen, soms harde regen. Maar geen moment is het droog geweest. En niet alleen wordt je er nat van, het is ook fnuikend voor het uitzicht. Gisteren kon ik vanuit mijn hotelkamer de Taipei 101 nog zien, nu zie ik nog net een paar rode knipperlichtjes. Dan zal het dus ook weinig zin hebben daar naar boven te gaan. En de vooruitzichten voor de komende dagen zijn eerder slechter dan beter }:|

Wel geprobeerd er maar het beste van te maken, de Longshan tempel was ook in de regen toch erg mooi, maar Danshui was met dit weer niet echt een succes. En nu maar eens kijken of er nog ergens een geheel overdekte night market is. Gisteren naar Shilin geweest, dat smaakte naar meer...
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Menasill: gecondoleerd en sterkte gewenst.

Wizard of Oss: veel plezier wederom!!

Globeskater: veel sterkte en beterschap gewenst. Lijkt me erg vervelend.

Gisteren een dagje in Rotterdam geweest voor de Bekerfinale tussen Heracles Almelo en PSV. Was een erg mooie dag die begon in een Satébar tegenover de Irish Pub niet ver van het stadhuis (Satébar heeft een erg vriendelijke eigenaar uit Surabaya). Ik heb ook maar weer eens een flesje Bintang gedronken. Moe maar voldaan kwamen we rond 00.30 uur aan bij een vriend van me in Eindhoven. Na daar nog een paar glazen whiskey cola was het tijd om te gaan slapen. Nu niet al te fit: oorzaak is duidelijk dus ik klaag niet :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Gadver, er worden twee duikers vermist bij de Zeelandbrug bij Zierikzee. Nu gebeuren er natuurlijk wel vaker ongelukken, maar dit is een locatie waar ik zelf vaak kom en waar veel vrienden van me ook vaak duiken.... Hopelijk worden de duikers snel (en levend!) teruggevonden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Gelukkig, de duikers zijn terecht.

Helaas is pasen bijna voorbij. Mijn huis is een stuk schoner dan voor het weekend, ik heb veel geleerd, ik heb zelfs nog wat foto's van de kerstvakantie uitgezocht. Maar er zijn ook heel veel dingen die ik zou kunnen/willen doen als ik morgen niet zou hoeven te werken....

Meestal heb ik op dinsdagmiddag vrij, en die tijd stop ik dan in mijn studie (en in yogales aan het eind van de middag). Helaas heb ik de komende drie dinsdagen vergaderingen. 6 uur langer op school, en geen yoga.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wiz, regen is nooit niet zo leuk, zeker niet als je op reis bent.. Nog een leuke markt gevonden?

Laosfan, dat klinkt erg gezellig haha. Lekker relaxed dagje voor jou dus vandaag!

Jenny, gelukkig zijn ze weer 'boven water'.. Druk weekendje heb je gehad zeg, en sterkte morgenmiddag. Ik kwam dit tegen en ik moest meteen aan jou denken haha:
http://www.onderwatersport.org/OverdeNO ... azine.aspx
Misschien ben je ook al wel lid, dat weet ik niet, maar dan kun je deze post negeren :)

Wij hebben vandaag een vreselijke bankhangdag, we zitten er zowat aan vastgeplakt :@ Filmpjes, Wii-en, toastjes.. Erg gezellig, dat dan weer wel :Y
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Reismeis schreef:Wiz, regen is nooit niet zo leuk, zeker niet als je op reis bent.. Nog een leuke markt gevonden?
Ik ben niet verder gekomen dan het food court van het Taipei Main Station. Bleek toch ook net iets avontuurlijker dan verwacht, denk je veilig een Japanse curry te nemen, is het er eentje met shredder-kip...

Maar het lijkt erop dat ik mijn verregende tripje naar Danshui heb moeten bekopen met een koutje, dus voel me nu knap beroerd. En dat terwijl het weer tegen alle verwachtingen in op dit moment juist prima lijkt: droog, en zo af en toe prikt zelfs de zon even door de wolken heen. Nu had ik me eigenlijk voorgenomen een gat in de dag te gaan slapen, maar iets zegt me dat ik er meer van opknap door nu gewoon rustig aan op pad te gaan.
Plaats reactie