Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door Tikva »

Reismeis schreef:Nu.nl bericht ook dat er een bomexplosie is geweest.
Dat gaat over Yala niet over Hat Yai.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ahum, ik kan wel lezen hoor.. My bad! :@ Travelator, is er al iets meer bekend over Hat Yai?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Heb van een aantal posts over Couch Surfing even een apart topic gemaakt:
ervaringen-couch-surfing-t22932.html
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Reismeis schreef:Travelator, is er al iets meer bekend over Hat Yai?
Ik las vanmorgen iets over een autobom in de parkeergarage onder het hotel...
Desalniettemin overweeg ik toch de stad te bezoeken.
Ik bedoel, het kwaad is nu toch al geschied.
Ik twijfel nog...
Morgen eerst naar Ko Tarutao en dan maar eens verder zien.
Op het gemakje, alle tijd... ; )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik ga nu vluchten bekijken naar Cuba. Maar ik zou komende maanden ook heel graag eens een paar weken naar Bosnië gaan :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Bestaat er eigenlijk een programma of website waar je je reis kan inplannen?Het lijkt me bijvoorbeeld handig om zo een lange trip door een land of meerdere landen te plannen en organiseren. Waarbij je dan kan nagaan wat je al hebt geregeld of nog moet regelen en hoe je reis er ongeveer uitziet.

Iemand een aanrader?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Klinkt als een handig idee maar nog nooit zoiets tegen gekomen. Wel van die standaard lijstjes zoals visum, reisverzekering enzo maar niet echt land specifiek.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef:Klinkt als een handig idee maar nog nooit zoiets tegen gekomen. Wel van die standaard lijstjes zoals visum, reisverzekering enzo maar niet echt land specifiek.
Vroegah, toen ik jong was....

Nee, even serieus. Moet het echt zo zijn dat alles wordt voorgekauwd en je niks meer zelf hoeft uit te zoeken? Wanneer mensen niets uit kunnen zoeken, dan boeken ze maar een pakketreis (all-inclusive) naar Spanje of Turkije. >:) Anders kom je straks op reis alleen nog maar mensen tegen die lopen te klagen dat ze geen kroket en bruine boterham met kaas kunnen krijgen. :X
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Erik schreef:Heb van een aantal posts over Couch Surfing even een apart topic gemaakt:
ervaringen-couch-surfing-t22932.html
Heb 't gezien, thanks!
Travelator schreef:
Reismeis schreef:Travelator, is er al iets meer bekend over Hat Yai?
Ik las vanmorgen iets over een autobom in de parkeergarage onder het hotel...
Desalniettemin overweeg ik toch de stad te bezoeken.
Ik bedoel, het kwaad is nu toch al geschied.
Ik twijfel nog...
Morgen eerst naar Ko Tarutao en dan maar eens verder zien.
Op het gemakje, alle tijd... ; )
Ik kan me voorstellen dat je twijfelt.. Zou ik ook doen, denk ik! Veel plezier in ieder geval in Ko Tarutao!
LaosFan schreef:Ik ga nu vluchten bekijken naar Cuba. Maar ik zou komende maanden ook heel graag eens een paar weken naar Bosnië gaan :)
Cuba schijnt ontzettend mooi te zijn! Wanneer ben je van plan om te gaan?
ehouse schreef:Bestaat er eigenlijk een programma of website waar je je reis kan inplannen?Het lijkt me bijvoorbeeld handig om zo een lange trip door een land of meerdere landen te plannen en organiseren. Waarbij je dan kan nagaan wat je al hebt geregeld of nog moet regelen en hoe je reis er ongeveer uitziet.

Iemand een aanrader?
Volgens mij heb je een gat in de markt gevonden!!

Wij hadden eigenlijk bedacht dat we met Pasen voor het eerst met de vouwwagen op pad zouden gaan. Maar de weersvoorspellingen zijn niet zo best, dus ik denk dat dat feestje niet doorgaat haha. Naja, misschien maar beter ook, kunnen we even flink aan de slag in de logeerkamer. Oh, en ons oldtimertje staat er ook nog, daar moeten we ook mee bezig.. Volgens mij hebben we niet eens tijd om te kamperen :P
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Vanmorgen terug gekomen van een paar dagen Dandong. Klein stadje waar niet heel veel te doen is. Het bekijken van de bruggen over de Yalu river en het maken van een boottochtje over diezelfde rivier zijn wel leuk om te doen. Het museum is erg interessant. Vooral gezien het feit dat de informatie allemaal erg eenzijdig en 'in favour' of China is geschreven.

Vanochtend & eergisteren was het lekker weer, gisteren was bagger; het sneeuwde heel de dag!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik had het gisteren nog met iemand over China. Het is een geweldig land naar mijn mening.

Reismeis: was meer dagdromen 'voor later'..
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Reismeis: Je hebt zat andere dingen nog te doen dus ;) Ik heb trouwens alweer 3 postcrossingkaartjes binnen :D Zo leuk :) (NL, Duitsland en Belarus).

Ik heb vanavond een tentamen van een losse module Bestuursrecht die ik volg bij de Open Universiteit. Het is best pittig, zowel vanmorgen als gisteren oefententamens gemaakt en je moet vooral uitgebreid motiveren omdat je per element punten kanverdienen... voordeel; als je maar de helft weet dan krijg je nog punten, nadeel; als je dénkt volledig te zijn dan blijkt dat je toch nog ergens "expliciet" moet verwijzen naar een wettelijke bepaling bij je antwoord op vraag b, ook al heb je die in de 'a' opgave al genoemd... pfoeh...Maar we gaan er gewoon voor :) Tot nu toe had ik vaak 65% van de punten dus dat moet een voldoende opleveren en weet nu waar ik op moet letten ;)
Ik merk wel dat ik er beetje klaar mee ben... doe het naast mijn werk en het is best pittig dus wil dolgraag vanavond het afronden!! (en als ik dan bedenk Jenny, dat jij er nog een opleiding naast doet... respect!).
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@menasil, ik hoop dat je tentamen goed is gegaan ;)

mijn tijd in Australië eindigt een beetje anders dan verwacht.. via de hulpcentrale hebben ze geregeld dat ik komende wek in Cairns ziekenhuis onderozoeken krijg.. ik ga zo wss de whitsunday eilanden en fraser island missen maar goed gezondheid is nu even belangrijker.. ik hoop nog wel een aantal leuke dingen te kunnen doen maar goed dat is even afwachten ook met hoe ik mij ga voelen voor en na de onderzoeken!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

menasil schreef:Ik merk wel dat ik er beetje klaar mee ben... doe het naast mijn werk en het is best pittig dus wil dolgraag vanavond het afronden!! (en als ik dan bedenk Jenny, dat jij er nog een opleiding naast doet... respect!).
Tnx ^O^

Ik ben heel erg af aan het tellen. Volgende week weer een tentamen. En als alles naar wens verloopt, heb ik over 6 weken mijn (2de) master af....

Jij bent klaar met alles wat je wilt/moet na vanavond? Of ga je nog meer modules volgen?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Jenny schreef:
menasil schreef:Ik merk wel dat ik er beetje klaar mee ben... doe het naast mijn werk en het is best pittig dus wil dolgraag vanavond het afronden!! (en als ik dan bedenk Jenny, dat jij er nog een opleiding naast doet... respect!).
Tnx ^O^

Ik ben heel erg af aan het tellen. Volgende week weer een tentamen. En als alles naar wens verloopt, heb ik over 6 weken mijn (2de) master af....

Jij bent klaar met alles wat je wilt/moet na vanavond? Of ga je nog meer modules volgen?
Lekker hoor! Dus toch niet een half jaar uitloop? Mag ik vragen welke 2 masters je hebt gedaan? Wel knap, ik vind een thesis al een hele bevalling ;)

Straks komt het leuke gedeelte in ieder geval, het veldwerk. Daar kijk ik erg naar uit maar vind het ook wel spannend om zo lang om dezelfde plek te zitten. Ach, het zal ook wel loslopen. Vier maanden hard werken en dan een hele maand rondtrekken!

@ Globeskater, wat naar dat je gezondheid niet mee zit :(. Sterkte!

@ Menasil, hoe ging je tentamen?

Leuk dat jullie ook aan postcrossing doen! Ik moet alleen mijn eerste kaartje nog steeds op de bus doen.. :@

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Plaats reactie