Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Van Ha Noi naar Ho Chi Minh reizen over land.

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Thesecondrookie, (0 reizen, 25 berichten)
22 nov 2011 22:52
Na Hong Kong kom ik aan in Ha Hoi (Saigon). Daarna ga ik over land reizen naar Ho Chi Minh.

Maar wat is het handigst om over land te reizen per (mini)bus, auto of scooter? En heb je ook nog hostels langs de route? Tips zijn ook altijd welkom :D.

Jenny, (0 reizen, 5792 berichten)
22 nov 2011 23:51
Heb je wel een op de kaart gekeken? Het is nogal een stuk wat je af wil leggen! UITERAARD zijn er hostels langs de route.

Ik heb over die route ruim 3 weken gedaan. Ik ben gestopt in Sapa (niet op de route, wel heel mooi), Halong Bay (idem), Hue, Hanoi, Nha Thrang en HCMC. Dalat moet ook erg mooi zijn, en er zijn nog vele andere leuke plekjes. Ik heb alles per bus gedaan, maar per trein kan ook.

Hoeveel tijd heb je?

23 nov 2011 11:34
Ik heb alle tijd :D. Maar eerste instantie wou ik er ongeveer een week voor uittrekken... Maar ik heb wel gelezen op verschillende forum's dat dit te kort is... Dus zit er om te denken om er 2 weken over te doen en nog vier dagen in Hanoi en vier dagen in HCMC. Dit zou wel genoeg of niet?

lisette-van-beek, (0 reizen, 388 berichten)
23 nov 2011 14:57
Even voor de duidelijkheid. Hanoi is niet Saigon... HCMC is Saigon :P

Maar je kan inderdaad met de bus of trein. Ik heb het met de bus gedaan, een open bus ticket gekocht van hanoi naar saigon. Daarmee kan dus ondertussen overal uitstappen. Superhandig! ik deed er 4 weken over. Sapa, Hanoi, Halong bay, Hue, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne, Saigon en 2 daagse tour door de Mekong delta. Nha Trang vond ik niet veel aan, de rest is kan ik je allemaal aanraden!

Andere optie is om de route achter op de moter van een Easy Rider te doen. Schijnt supergaaf te zijn. Heb er zelf geen ervaring mee.

bolletjeom, (0 reizen, 12208 berichten)
23 nov 2011 18:47
achter op een motor klinkt gaaf maar ik was na een dag al blij dat ik er af mocht. Stijve knieen en een zere rug.

Voor tips over vervoer en slaapplekken: koop een lonely planet!
In totaal 8 dagen in de twee steden geeft je nog maar 6 dagen voor het tussenliggende stuk. Als je er 2 weken voor wilt uit trekken. In mijn ogen is dat gekkenwerk.
Wij hadden een krappe 4 weken en vonden dat we moesten haasten. We deden Hanoi, Sapa en Bacha, Halong bay, Hue, hoi an, dalat en HCMC

23 nov 2011 22:54
bolletjeom schreef:Voor tips over vervoer en slaapplekken: koop een lonely planet!
In totaal 8 dagen in de twee steden geeft je nog maar 6 dagen voor het tussenliggende stuk. Als je er 2 weken voor wilt uit trekken. In mijn ogen is dat gekkenwerk.
Wij hadden een krappe 4 weken en vonden dat we moesten haasten. We deden Hanoi, Sapa en Bacha, Halong bay, Hue, hoi an, dalat en HCMC

De Lonely Planet is al onderweg...

Maar ik wil 4 dagen in Hanoi en binnen 2 weken naar HCMC reizen en daar nog 4 dagen te blijven. Dan richting de grens te gaan naar Cambodia en vervolgens naar Laos... Dus totaal ben ik dan ongeveer 3 weken in Vietnam

Vikken, (0 reizen, 190 berichten)
25 nov 2011 07:05
Hey, ik deed de afgelopen weken het volgende :

HCMC (ik zou er niet langer blijven dan 2 dagen moest ik jou zijn, en doorreizen naar de Mekondelta)
boot
Vung Tau (niet een interessante optie)
bus
DaLat (aanrader !!!!)
met Easyrider 3 dagen op motor (aanrader !!!)
Nha Trang (valt goed mee, mooi strand)
nachttrein
DaNang (meteen overslaan !)
motor
Hoi An (aanrader)
bus
Hué (aanrader)
bus
Hanoi (heb er nooit echt verbleven dus geen mening)
bus
Ha Long Bay
boot
Cat Ba (aanrader !!!)
bus-boot-bus-bus-nachttrein-bus
Sapa (daar nu net aangekomen)

Met hostels moet je niet inzitten, die vinden jou wel.

27 nov 2011 20:34
Vraag over de Easyrider's. Moet je zelf rijden, of rijdt er iemand voor jou? Verder, moet je dan geen motor rijbewijs voor hebben? Hostels... Zijn ze trouwens een beetje schoon of dat niet?

lisette-van-beek, (0 reizen, 388 berichten)
28 nov 2011 11:59
Je zit achterop bij een easy rider. Moterrijbewijs is dus niet nodig!

De hostels die ik in vietnam heb gehad lagen tussen de 3,50 dollar en 9 dollar (voor een 2 persoons privekamer) en waren allen simpel maar schoon! Vaak met handdoeken en zeepje :) In Hoi an had ik zelfs een hostel met zwembad! (8 dollar voor 2 personen)

ik spreek nu trouwens wel over hostels maar het waren voornamelijk hotels. Al zit daar in vietnam volgens mij niet echt verschil tussen.

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Maleisië