Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Stage lopen in Nieuw Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Yvet, ( reizen, berichten)
26 aug 2004 13:56
Vandaag eerste schooldag weer gehad, in het 2e half jaar moeten we stage lopen en we kregen te horen dat we ook in het buitenland stage mogen lopen. Nu zou k heel graag stage willen lopen in Nieuw Zeeland, ik wilde er sowiezo al heel graag heen, zo niet nu dan wel als k klaar ben met school.
Ik heb geen flauw idee waar ik een aanknopingspunt kan vinden over stage lopen in Nieuw Zeeland. Ik heb al wat rondgeneusd, maar ik vind alleen maar 'werken in Nieuw Zeeland'. Het moet dus echt stage zijn. Iemand die mij iets erover kan vertellen of iemand die een aantal goede sites weet? De stage die ik moet lopen moet te maken hebben met mode en kleding maken etc. Dussuhm ja..:)

El Niño, ( reizen, berichten)
26 aug 2004 15:55
Beste Yvette,

Toevallig dat ik er pas geleden wat over gelezen had, maar het principe "stage" schijnen de Nieuw Zeelanders niet zo bekend mee te zijn. Dat wil niet zeggen dat het niet kan. Er is namelijk iemand op Around The Globe die eerst ging stage lopen in Polen en daarna in Nieuw Zeeland, misschien dat hij je verder kan helpen.

Het is in ieder geval een jongen en hij gaat stage lopen op een boerderij (meende ik gelezen te hebben)

Ik zoek met je mee maar laat in ieder geval weten wat je gevonden hebt!
Groetjes Erik

Gast, ( reizen, berichten)
31 aug 2004 09:41
hoi Yvette, ik zoek op het moment ook een stage adres in Nieuw-Zeeland, maar ik volg de opleiding mbo toerisme. ik heb gemaild naar de ambassade en andere verschillende organisaties,maar heb op het moment alleen de link naar: de yellow pages (soort gouden gids) van NZ gekregen hier is wel wat op te vinden maar moeilijk als je niet precies weet wat voor bedrijf. misschien heb jij er wel wat aan.

Iemand misschien adresjes voor stage ivm toerisme, misschien een oragnisatie die packpackers ontvangt en begeleid ofzo?

groetjes madieke

Vince, (0 reizen, 39 berichten)
27 maart 2005 00:22
stage lopen in nieuw zeeland is wel wat apart maar hoeft helemaal niet moeilijk zijn om te vinden. het enige is dat je je even moet "verplaatsen" in hoe men daar te werk gaat.

punt 1: dingen die je moet regelen zullen altijd langzamer gaan dan in nederland

punt 2: aangezien ze daar niet zo bekend zijn met de term "stage" is het belangrijk om een goed verhaal in mekaar te draaien wat je nu eigenlijk wilt doen. als men dat daar begrijpt dan zul je zien dat men opeens veel sneller plek voor je heeft.

punt 3: ga eerst na waarom je naar nieuw zeeland wilt en waarom. zoek ook de zaken uit die je op een rijtje moet hebben want dit is erg belangrijk ( ik zal binnenkort mijn eigen lijstje hier plaatsen die ik heb gebruikt om op stage te gaan naar nieuw zeeland) ook zou ik als je opleiding het toelaat een stagepartner meenemen zodat je met zijn tweeen bent. is mij ook erg oged bevallen.

al met al is het wat aanpassen maar het is absoluut heel goed mogelijk om stage te lopen of af te studeren in nieuw zeeland. het verschil ligt alleen dat het initiatief meer vanuit jezelf zou moeten komen dan vanuit het bedrijf daar.

p.s. heb je nog vragen stel ze gerust hier in het forum want ik kom hier dagelijks om ze te beantwoorden :D

RoyVanE, (0 reizen, 1 berichten)
03 nov 2011 17:41
Hallo mensen,
het topic is al érg oud, maar ik post het toch maar om misschien contacten op te doen.
Ik wil graag begin volgend schooljaar (aug 2012) naar Nieuw-Zeeland voor stage als marketeer. Deze stage duurt 20 weken.
Iemand die mij tips kan geven of hetzelfde van plan is?
Alle response is welkom

Ilona van Rooij, (0 reizen, 1 berichten)
05 nov 2011 17:11
Hey allemaal,

Ik heb dit jaar 6 maanden stage gelopen in Auckland (NZ) in het Hilton Hotel als Human Resources Administrator. Ik doe zelf International Hotelmanagement aan de NHTV en wij hebben ons eigen stagebureau die een lijst met plaatsen voor ons beschikbaar stel. Maar ik ben daar in Auckland een heel aantal Nederlandse stagiaires tegengekomen die hun stage hadden geregeld via stagehuis.
stagehuis.nl/stage-in-het-buitenland-1

Dit is een bemiddelaar met veel contacten in Australië en Nieuw Zeeland. Misschien is het wat om daar eens op te kijken. Ze bieden een verscheidenheid aan stageplaatsen aan. Van commercieel tot mode, van horeca tot ICT.

Verder is het zeker een aanrader om in Nieuw Zeeland stage te lopen. Het is een prachtig land, met veel sfeer en een erg open cultuur. Bovendien hebben ze dit jaar de Rugby World Cup in eigen land gewonnen dus het enthousiasme kan daar nu al helemaal niet op.

Veel succes!

Groetjes Ilona

Lum, (0 reizen, 1 berichten)
08 nov 2011 05:28
Hoi,

Ik loop momenteel stage in Nieuw Zeeland in Auckland via INTERNeX. Zij organiseren stages op verschillende vakgebieden en helpen daarnaast met het vinden van huisvesting en ze organiseren ook verschillende activiteiten zoals de Pub night. De website is internexnewzealand.com.

Veel succes met het vinden van een stage!

Groeten,

Lum

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Nieuw Zeeland