Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Skydiven en zwemmen in juli-augustus

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
yooligan, (0 reizen, 4 berichten)
08 jun 2011 21:39
Dag iedereen,

tussen juli en augustus ga ik een maand naar Nieuw-Zeeland. Ik heb al een heel must-see-lijstje, maar vraag me af in hoeverre het mogelijk is in de winter.

Ik zou heel graag met de dolfijnen zwemmen. Is dat mogelijk, en waar kan ik het beste gaan?

Ook werd me aangeraden om te skydiven in Queenstown. Lijkt me een echte uitdaging, maar Queenstown ligt natuurlijk in het zuiden. Is het niet te koud dan, en is er een andere (warmere) plaats waar ik het ook kan doen?

Andere winter-tips of -ervaringen zijn ook erg welkom!

Alvast bedankt!

Jolien

DennisR, (0 reizen, 90 berichten)
09 jun 2011 18:37
Met dolfijnen zwemmen kan je het beste doen in "The Bay Of Islands" of in "Kaikoura". Of dat in deze periode ook kan durf ik niet te zeggen.

Ik zelf ben er in nov/dec en ben van plan om in "Taupo" op het noord eiland te skydiven. Zou dat niet lukken dan wijk ik uit naar Queenstown.

10 jun 2011 11:34
ja, queenstown schijnt the place to be te zijn, maar ik denk dat het daar nu heel koud is. Taupo lijkt een goed alternatief, omdat ik toch al plande er naartoe te gaan =)

Backpackgek, (0 reizen, 81 berichten)
10 jun 2011 15:44
Voor de ervaren skydivers: hoeveel waren jullie hier ongeveer aan kwijt in NZ? :-)

DennisR, (0 reizen, 90 berichten)
10 jun 2011 17:26
Dat verschild nogal van de hoogte waar je vanaf wil springen. 12.000 ft of 15.000 ft en of je wel of geen dvd erbij wil.

Hier kan je de prijzen vinden http://www.taupotandemskydiving.com/prices.php

Backpackgek, (0 reizen, 81 berichten)
10 jun 2011 18:47
Top, Thanks Dennis!

RpBruno, (0 reizen, 47 berichten)
10 jun 2011 20:27
Je kunt ook deze nog proberen!

http://www.freefall.net.nz/skydive/prices

Is wat goedkoper. De keuze voor 't Noorder- of ZuiderEiland is aan jezelf. Op het ZuiderEiland is het over het algemeen wat duurder als het NoorderEiland.

Ik ga ook nog skydiven in Juli of Augustus, En ga dat in Taupo doen omdat het gewoonweg het goedkoopste is!

En ik denk niet dat her een probleem is dat het winter is, het zal alleen wat kouder zijn.

15 jun 2011 20:13
@RpBruno Hey, als je zin hebt kunnen we misschien samen gaan? Ik ga momenteel nog alleen.

RpBruno, (0 reizen, 47 berichten)
17 jun 2011 03:05
yooligan schreef:@RpBruno Hey, als je zin hebt kunnen we misschien samen gaan? Ik ga momenteel nog alleen.

Ja lijkt me geen verkeerd idee, als alles loopt zoals ik het me nu voorstel zal ik rond 22 Juli naar het Noorder Eiland vertrekken. En dan 4 Augustus in Auckland zijn om vanuit daar een korte vakantie naar Tonga te maken, waarna ik 15 Augustus weer in Auckland arriveer. Als het jou uitkomt, tussen 22 Juli en 4 Augustus en anders kan het na de 15e ook nog.

Ik hoor graag van je!

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Nieuw Zeeland