Route Azie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
eefje, (0 reizen, 252 berichten)
14 dec 2007 13:08
Wederom een vraag van mijn kant,

Ik heb de volgende route bedacht om door Azie te gaan trekken:

Eerst Bangkok enkele weken door Thailand reizen (3 weken). Verder naar Laos (3 weken). Vervolgens via Noord-Vietnam naar Zuid-Vietnam (3 weken), dan richting Cambodja (2 weken) en als laatste nog een tijdje relaxen in Maleisie (1 tot 2 weken). Om daarna weer via Bangkok terug naar Nederland te vliegen...

Is deze route logisch en waar kan ik de grenzen over. Ik heb namelijk begrepen dat je niet in elk land zomaar over de grens kan gaan. Ook vraag ik me af hoe je het beste kan reizen. Met de bus of is het bij sommige stukken slimmer met het vliegtuig te reizen?

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere reizigers!

bolletjeom, (0 reizen, 12208 berichten)
14 dec 2007 15:23
klinkt allemaal heel logisch. de tijden die je voor de landen neemt zien er goed uit.

Maar...... het stuk Canbodia naar Maleisie is wat gek.
Waarom neet 2 weken thailand noord en dan naar laos. en dan 1 week van Cambodia naar Maleisie via zuid Thailand?
2 weken is vrij ruim voor Cambodia aangezien er maar 2 plekken zijn die je waarschijnlijk wilt zien.

Grens Noordthailand met Laos is geen probleem.
Laos naar Vietnam weet ik niet
Vietnam naar Cambodia geen probleem. waarom niet met de boot via de Mekongdelta? is een mooie trip
Van Thailand naar Maleisie is ook geen probleem. de rechterkant is wel wat onrustig soms maar linksom is zelden een probleem.
Gewoon de berichtgeving in de gaten houden. ik heb de rechterkant een paar jaar geleden zonder probleem gedaan

eefje, (0 reizen, 252 berichten)
15 dec 2007 00:08
Jouw route is inderdaad veel logischer! Als iemand anders er dan nog eens naar kijkt, scheelt dat echt! Super bedankt!

Als iemand anders nog tips heeft van wat je echt moet zien of doen dan hoor ik dat natuurlijk graag! (misschien ander land)

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Maleisië