Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Rondreizen in Brazilië

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
IrisH, (0 reizen, 104 berichten)
25 maart 2010 16:13
Hoi,

Er is geen landeninformatie over Brazilie opgenomen op de site, vandaar maar direct onze vraag. Wij zijn op dit moment in Zuid-Amerika voor de laatste maanden van ons jaar reizen en zijn aan het twijfelen over het einde van onze reis. We zijn nu in Chili en gaan in ieder geval nog via Patagonie naar Argentinie, Buenos Aires, Iguazu, Rio en Sao Paulo, aangezien we vanuit daar terugvliegen naar Europa.

Het lijkt ons alleen leuk om ook nog meer van Brazilie te zien, we zouden hiervoor nog een maand kunnen uittrekken. We hebben alleen het idee gekregen dat Brazilie zo ontzettend groot is dat je daar in een maand alleen kunt reizen met verschillende vluchten die het natuurlijk wel duurder maken. Wat zijn jullie ervaringen met reizen in Brazilie? Is dit goed te doen en hoe zouden we het beste kunnen rondreizen?
Tenslotte: welke plaatsen mogen we zeker niet overslaan in deze maand??

Alvast bedankt voor alle tips!!!

Groetjes Iris

28 maart 2010 22:23
Is er hier helemaal niemand die enthousiast is over Brazilie???
Of stel ik mijn vraag verkeerd? :?

Erik, (0 reizen, 8668 berichten)
29 maart 2010 07:28
Ik ben ooit in Natal geweest, maar dat was nu niet echt heel spectaculair om te bezoeken. Al waren daar in de buurt wel weer leuke dingen. Helaas was het ook geen vakantie waar we echt hebben rondgetrokken dus veel nuttige tips kan ik je niet geven.

El Niño, (0 reizen, 3409 berichten)
31 maart 2010 18:23
Rio, Foz, en wellicht ook Salvador. Sao Paulo zo kort mogelijk houden. Floripa vond ik niet zo bijzonder. Parati en Ilha Grande schijnen ook leuk te zijn. Brazilie is erg duur hoor, dus alleen Foz, Rio, en zo kort mogelijk SP is best een strak plan. Oh ja, betaalbare vluchten vind je bij GOL: www.voegol.com.br. Wees gewaarschuwd: veel mensen krijgen het niet voor elkaar om met creditcard op die site te boeken. Ondanks dat ze zeggen dat ze Mastercard secure code en Visa wel ondersteunen, gaat/ging het met buitenlandse kaarten steeds fout. Misschien inmiddels opgelost. Als je al in Brazilie bent is dat geen probleem: gewoon resibureautje binnenstappen. Je betaalt nauwelijks commissie.

31 maart 2010 20:42
Dank jullie wel, we moeten er nog maar eens goed over nadenken dus... M.n. de Amazone zouden we nog wel een stukje van willen zien maar dat ligt natuurlijk echt helemaal aan de andere kant!

El Niño, (0 reizen, 3409 berichten)
01 apr 2010 06:41
Als je natuur wilt, zou ik eens naar de Pantanal kijken. Schijnt heel mooi te zijn, en is te doen met binnenlandse vluchten.

elviralammers, (0 reizen, 1 berichten)
07 mei 2010 19:33
Beste Iris,

Leuk dat je Brazilie wilt bezoeken. Is het nog van toepassing? Ik ben hier nu net aangekomen, ik werk aan verschillende eco toeristische projecten. Het gebied Mata Atlantica is prachtig, ik werk samen met een Nederlander die hier al jaren woont (Holambra- ten westen van de stad Sao Paulo) Dit is momenteel mijn werklocatie, echter we hebben diverse lodges te huur zowel in binnenland als aan de kust (in koloniaal gebouwde natuurstijl) Dit in Tapirai en Peruibe. Ik kan je helpen aan verblijf als je wilt. Het gebied biedt veel variatie: prachtige ongerepte natuur, zeer groen, mooie watervallen, het strandhuis ligt pal aan het strand tussen de rotsen. Peruibe is levendige grotere badplaats waar je erg dicht in de buurt zit vanaf daar. Als je een maand hebt, kan ik je ook nog andere tips geven om vanuit hier door te trekken, vanaf dit punt zit je al op een gunstige locatie.

Als je wilt kun je me altijd mailen voor meer informatie:
elviralammers@hotmail.com

Succes

Groetjes Elvira

Travel is life, (0 reizen, 96 berichten)
08 mei 2010 08:17
In Brazilië is er goede netwerk van bussen, net als in heel zuid amerika, kun je voor een zacht prijsje lange busritten maken. Ik ben alleen in het zuiden geweest in verband met vrijwilligerswerk in Belo Horizonte. Het geen mooie stad. Rio de Janeiro is wel erg mooi stad mits je weet waar je moet wezen.

Twee vrienden van mij zijn naar Curitiba geweest, naar wat ze zeggen echt een vakantiestadje waar je goed kunt relaxen. Ook zou de buurt van Recife aan te bevelen zijn, als je paar dorpjes wil bezoeken. De bussen rijden regelmatig. Van Belo Horizonte naar Recife is het ongeveer 24 uur bus rijden als ik het mij goed herinner. Je kunt ook onderweg stoppen om andere steden bezoeken. Amazone zou ik niet doen als je nog terug naar zuiden moet voor vliegen naar Europa. Of je kiest ervoor om naar amazone te vliegen (het is echt groot.. kies een plaatsje vlakbij Amazone ofzoiets) en reis daarvandaan naar zuiden... Het is wel flink doorreizen.. Of rustiger aan doen en dus meer in het zuiden blijven?

Succes en geniet vooral! :D

ixke, (0 reizen, 8 berichten)
23 nov 2010 13:50
Zelf ben ik al enkele jaren woonachtig in de "Zwarte parel van Brazilië". Dit is de deelstaat BAHIA, in het noordoosten. Enorm rijk aan cultuur (een mengeling tussen brazliaanse inboorlingen en afrikaanse invloeden) en een zeer openhartige bevolking !
Laatst bijgewerkt door Travelator op 19 aug 2012 12:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Link verwijderd, reclame

Bahia Surf, (0 reizen, 4 berichten)
18 aug 2012 21:35
Hey allemaal,

Ik ben net nieuw op deze site en, eerlijk gezegd, verbaast het me dat er zo weinig terug te vinden is over Brazilië. Ik woon sinds januari ook in de zwarte parel (Bahia) zoals Ixke het zo mooi zegt. Zelf woon in niet in de stad, maar in een dorpje genaamd Poças. Ik heb in mei een prachtige reis gemaakt naar Manaus en vertrek in september voor 3 weken op reis, meer richting het Zuiden van Brazilië. Daar staat Foz de Iguaçu, Pantanal jungle, Bonito, Costa Verde en Rio de Janeiro op het programma. Mocht er iemand vragen hebben.. more than happy to help!

Groetjes,

Elisabeth Craenen

ixke, (0 reizen, 8 berichten)
18 aug 2012 22:34
Hai Elisabeth,

Goed om lezen dat er nog vlamingen in de buurt zitten.
Als je nog eens van passage bent in Salvador mag je altijd een seintje geven.

Tropische groet aan allen

IX
Laatst bijgewerkt door Travelator op 19 aug 2012 12:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Link verwijderd, reclame

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Zuid / Midden Amerika