retourdatum ticket - visum

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Forum uitleg
Op zoek naar veel variatie in verschillende gebieden? Dan ben je in Zuid- en / of Midden Amerika aan het juiste adres. Kijk rustig rond en heb je een vraag stel die dan gerust.

Ondertussen kan je altijd ook nog een kijkje nemen op de site voor meer informatie over Zuid / Midden Amerika.

retourdatum ticket - visum

Berichtdoor Micos » 08 feb 2010 21:37

Hoi!

Begin september wil ik voor 5 maanden rondreizen in Zuid-Amerika (Argentinie, Chili, Bolivia, Peru, Brazilie). Ik vlieg naar en van Buenos Aires. Kilroy travels vertelde mij dat ik mijn retourdatum op 3 maanden moet zetten omdat ze me wellicht anders niet door laten gaan op Schiphol ivm visum. En dat ik dan in Zuid-Amerika het ticket moet verlengen. Heeft iemand hier ervaring mee???

Alvast dank! Groet,

Mieke
Micos

Re: retourdatum ticket - visum

Berichtdoor bolletjeom » 09 feb 2010 13:13

ik vind dat nogal simpel gesteld van Kilroy.
Het kan werken maar het hangt af van het land waar je inreist. Is het een retourticket vanuit hetzelfde land of vertrek je vanuit een ander land?
Wanneer het 1enhetzelfde land is en de visumvereiste zijn zodanig dat je op 3 maanden mag blijven dan werkt dit inderdaad.

Je moet het zo zien. Op schiphol moeten ze controleren of jij voldoet aan de visumeisen van het land waar je naar toe gaat. Ze kijken dus of je een visum hebt. als je geen visum hebt omdat je ter plekke gebruik wilt maken van een visa on arrival dan kijken ze of je voldoet aan de eisen die daar aan gesteld worden.
Over het algemeen moet je bewijs hebben dat je het betreffende land gaat verlaten binnen de maximale tijd dat je er op een visum on arrival mag zijn.
Stel je mag 3 maanden blijven in een land en je hebt een ticket dat laat zien dat je over 4 maanden vertrekt vanuit een heel andere land. Dan mag het voor jou logisch zijn dat je dus geen 3 maanden blijft in land nummer 1 maar voor de douane daar is dat niet boeiend.

Ik heb een 3maanden retour in Ecuador verlengt naar 6 maanden. Hier waren wel ongeveer €100 administratiekosten aan verbonden. Vraag zeker even na wat het wijzigen kost!
Kijk eens op mijn website: www.bolletjeom.nl
al 2 keer het (wereld)bolletje om geweest!
bolletjeom
Reisexpert

Berichtdoor harmpie » 08 maart 2010 19:28

Als ik t goed begrijp hoef ikzelf dus geen omboeking te laten doen.
Mijn ticket is nog niet vastgelegd maar is als volgt:

Amsterdam- Guatemala City op 4-8
San Jose- Los Angeles op 1-12

Volgens Kilroy moet ik het retourticket richting LA binnen 3 maanden boeken. Maar zoals ik t begrijp van Bolletjeom is dit dus niet het geval? Waar kan ik dit met zekerheid navragen voordat ik het ticket boek?
harmpie

Berichtdoor Tikva » 08 maart 2010 20:33

Als je echt zekerheid wil de luchtvaartmaatschappij.

Maar klinkt mij in de oren als een onzin verhaal van van Kilroy, in Guamamala doen ze niet zo moeilijk.

Ik had zelf een ticket op 5 maart van l.A. naar Liberia in Costa Rica en dan pas weer half juni van L.a. naar Nederland. Daar werd niets over gevraagd.
Carry on smiling and the world will smile with you
http://www.marceltikva.blogspot.com
Tikva
Reisexpert

Berichtdoor harmpie » 08 maart 2010 21:22

Ik vraag me het inderdaad ook af hoe streng ze hierin zijn. Het scheelt voor mij 120 euro in wijzigingskosten. Dus wil wel graag zekerheid op het moment dat ik ga boeken. Begrijp dat de regels in de VS wat strenger zijn maar ben benieuwd hoe ze hier in Midden Amerika mee omgaan.

Maar als jij er geen negatieve ervaringen mee hebt, waarom zou ik het dan niet doen? Lastig lastig
harmpie

Keer terug naar Zuid / Midden Amerika

• Gerelateerde onderwerpen
    Reacties
    Bekeken
    Laatste bericht