Reizen door Nieuw-Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Lieke, ( reizen, berichten)
05 aug 2004 15:17
Heyhey allemaal,

4 oktober ga ik met activity international naar Australie. Blijf daar ongeveer 10 maanden (als m'n geld niet eerder op is) en ga op de terugweg een weekje naar Bali. In februari ga ik ook nog een weekje naar Nieuw Zeeland. Heb d'r enorm veel zin in en vind het natuurlijk ook leuk om wat mensen te leren kenen van tevoren!!
Had ook nog een vraagje over Nieuw Zeeland. Ik vlieg naar Auckland en ga weer terug vanaf Christchurch om zoveel mogelijk te hebben gezien. Maar nu wil ik graag weten hoe duur het is om van het noordereiland naar het zuidereiland te varen. Want daar zijn boten voor toch?? Hopelijk heeft iemand daar ervaring mee!! Alvast bedankt!! Groetjes Lieke

El Niño, ( reizen, berichten)
05 aug 2004 21:42
Hoi Lieke,

Ik heb even op de site http://www.interislandline.co.nz/ gekeken en daar opgezocht wat een enkeltje kost van picton naar Wellington en kwam daar uit op $50,- volgens mij kun je ook nog met een andere maatschappij maar die kon ik even niet vinden.

Ik hoop dat je nu toch een redelijk indicatie hebt.
Dit is de prijs voor 1 persoon en zonder auto of bus of whatever.

Succes!

Eric, ( reizen, berichten)
20 aug 2004 12:33
Hoi Lieke,

Die ander maatschappij die Erik bedoelt is Strait Shipping. Het enige wat bij deze site van hun niet mogelijk is, is online reserveren. Je moet via de e-mail een verzoek tot reserveren indienen. Betalen kan dan wel weer online.

Bij de Interislander Line heb je dit niet en kun je zowel online reserveren en betalen.

Over het algemeen is Strait shipping goedkoper als je met de auto wil oversteken. Ga je als voetpassagier is het prijsverschil nihil.

Als laatste wil ik je de volgende tip meegeven: Reserveer vroeg de overtocht, want meestal zit het een week van tevoren al vol, vooral in het hoogseizoen.

Kijk voor meer informatie op: http://www.strait.co.nz, http://www.interislandline.co.nz of op mijn eigen website voor reisverslagen en informatie over Nieuw-Zeeland, http://www.ericgoeskiwi.nl

Veel succes,

Eric
http://www.ericgoeskiwi.nl

Jorrit, ( reizen, berichten)
18 sep 2004 23:41
een vriend van mij is gaan liften in de jachthaven naar het zuider eiland :D en ik ga dat zeker ook doen... proberen... (ga er een jaar heen, zodra m'n auto verkocht is)

Oscar, ( reizen, berichten)
24 sep 2004 08:48
hi Lieke,
ik ben ook van plan om naar Nieuw Zeeland te gaan, voor minimaal 3 maanden, ik zit nu in Indonesie, heb 3 weken terug Bali gehad, zit nu op java. Hierna voor 12 dagen australie. Maarrr, ik heb een tip gekregen dat als je de laatste boot neemt, dit goedkoper is. Nou weet ik niet of dit handig is ivm het zoeken van een overnachtingsplaats etc, maar misschien heb je er wat aan! Succes!

oscar, ( reizen, berichten)
24 sep 2004 08:50
enn mocht je het interesseren, mijn website www.oscarkuipers.nl!

Faye, ( reizen, berichten)
31 jan 2005 16:39
Hoi lieke,

ik sta ervan te kijken dat niemand reageert op het feit dat je maar een weekje nieuw Zeeland gaat doen......veel te kort, zelfs om de route Auckland - Christchurch te doen.....je gaat in zo'n korte tijd dwars over het Noord-eiland en komt niet eens in de buurt van de mooie stukken van het Zuid-eiland???

Als je van plan bent om 10 maanden weg te gaan probeer dan wat langer in nieuw zeeland te blijven of ga anders een andere keer naar Nieuw Zeeland.....zonde van je geld om een week naar Nieuw Zeeland te gaan om te kunnen zeggen "dat je er bent geweest".....

bertien gast, ( reizen, berichten)
01 feb 2005 00:17
Je zou eens kunnen kijken bij www. flyingkiwi.com. Bieden tours aan met kamperen, eten en mountain bikes en de mogelijkheid om uit- en in te stappen. Low budget.

marleentjeenerwin, (0 reizen, 5 berichten)
04 jan 2007 11:02
voor 1 week in nieuw zeeland? zit je 1 dag op de boot 2 dagen op het vliegveld 3 dagen in de bus dan heb je nog 1 dag over om wat te gaan doen. als je nieuw zeeland echt wil zien moet je minimaal 3 weken zijn!!!!!
en dat is nog best kort!!
denk er nog goed overna lieke mischien kom je er nooit meer!!!

doei

Marije, (0 reizen, 694 berichten)
01 apr 2010 16:22
Stel, ik vertrek in januari voor een maand of 4/5 naar Nieuw Zeeland. Denken jullie dan ook dat handiger is om eerst het Zuidereiland te doen en daarna het Noordereiland? Als ik het goed heb, zijn gemiddeld de zomers op het Zuidereiland warmer en de winters juist op het Noordereiland. Dus ik dacht, dan kan ik beter zolang het nog zomer is op het Zuidereiland zitten en naar het Noordereiland gaan zodra het herfst begint te worden Ik wil namelijk graag op het Zuidereiland de Milford Track lopen en die kun je volgens mij het beste in de zomer doen.
Maar...ik lees ook wel eens dat het Zuidereiland mooier is en dat je dat dus voor het laatst moet bewaren...

Wat vinden jullie?

IrisH, (0 reizen, 104 berichten)
02 apr 2010 04:48
Hoi Marije,
Wij zijn afgelopen februari/maart 6 weken naar NZ geweest en ik zou je zeker aanraden eerst naar het Zuidereiland te gaan wat betreft het weer! We merkten in februari al dat het daar 's nachts echt koud kan worden, terwijl we in maart op het Noordereiland juist weer lekker weer hadden waarbij de temp beter bleef.
Wel regen bij de Milford maar dat kan ook bijna niet anders met 7 meter per jaar...

Noordereiland heeft ook veel mooie plekken (al hebben wij daar maar weinig gezien), maar wat we gezien hebben was heel anders dan de natuur op het Zuidereiland dus daardoor zou ik het niet laten bepalen!
Groetjes Iris

Ron, (0 reizen, 1218 berichten)
02 apr 2010 13:46
jip

eerst zuid en dan noord.
ben er nu zelf en in maart kun je nog wel kamperen, maar het is niet echt warm, vooral niet als je wat hoger zit of aan de kust.
ook heb je dan een goeie slaapzak nodig, want iemand die met mij mee reisde voor een week had het begin maart al koud in haar slaapzak.

Marije, (0 reizen, 694 berichten)
03 apr 2010 10:41
Dankjulliewel allebei! Ik vond het eigenlijk al vrij logisch toen ik mijn eigen bericht terug las, maar op de een of ander manier lijk het of veel mensen van wie ik verhalen lees op internet eerst noord en dan zuid doen

Angela82, (0 reizen, 224 berichten)
03 apr 2010 12:32
Ik ben vorig jaar in NZ geweest, 7 maanden en ben begin mei weg gevlogen.
In April heb ik echt nog goed redelijk warm weer gehad (zat toen weer op het Noorder Eiland). Dat verbaasde me nog zo.

Veel mensen doen het idd andersom, omdat ze het best voor het laatst willen bewaren. Maar in jouw geval lekker eerst het Zuiden pakken i.v.m. het weer.

Ron, (0 reizen, 1218 berichten)
06 apr 2010 04:21
ben afgelopen 2 nachten weer wezen camperen op het zuid eiland, 1 nacht was echt koud, volgens mij vriezde het snachts. afgelopen nacht was oke maar buiten zitten ja met trui en jas aan en dan nog ga je binnen zitten want is lekkerder. dus ja in april wil je echt niet meer op zuid eiland zijn om te camperen.

Gerelateerde onderwerpen

Volgende

Keer terug naar Nieuw Zeeland