Hoe bereid jij je eigenlijk voor op je reis? Laat het ons weten!

Reisgenoot China aankomst 26 februari +/- 1 maand

Op zoek naar een reisgenoot? Plaats hier je gegevens (data, bestemming en wat voor iemand je zoekt) en leg contact met mensen die misschien wel dezelfde planning hebben.
Jolanda1, (0 reizen, 1 berichten)
24 jan 2010 19:59
Hoi,

Ik ben Jolanda, 24 jaar en net afgestudeerd. Ik ga drie maanden op reis voordat het grote mensenleven gaat beginnen.

Ik ga 14 februari de Trans Mongolië express doen en kom op 26 februari aan in Beijing. Het plan is om China te doorkruisen in ongeveer een maand tijd. Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met mensen om eventueel samen te reizen. Ook zijn natuurlijk alle tips van harte welkom!

Na China ga ik naar Vietnam, Cambodja en Laos.

Ik hoor het graag!

Groetjes Jolanda

shashag, (0 reizen, 4 berichten)
21 feb 2010 09:29
Hoi Jolanda,

Ik zit op dit moment in Beijing en zou je kunnen voorzien van enige tips. Op dit moment is het Chinees Nieuwjaar in China dus veel mensen zitten nu bij familie en vrienden met de vakantiedagen. Hou in de gaten dat het Chinees Nieuwjaar de grootste complicaties met zich meebrengt als gevolg van veel "migrants" dat per trein/bus/vliegtuig terugkeert naar eigen stad om bij familie te zijn. Treinstations zijn erg druk en je moet goed oppassen op zakkenrollers.

Over het algemeen is het erg makkelijk om in Beijing te reizen en de meeste mensen spreken hier Engels.

Veel succes!
Shasha

Gerelateerde onderwerpen

Keer terug naar Reisgenoot gezocht